paha maitotiehyt tukos

onko kellään ollut pahaa maitotiehyt tukosta?MITEN OLETTE PÄÄSSEET PATEISTA EROON?OLISI KIVA TIETÄÄ MIKÄ ON VIIMENEN KEINO PÄÄSTÄ TUKOKSISTA KUN SÄHKÖPUMPPUKAAN EI ENÄÄ AUTA ONKO ESIM SIIHEN JOTAIN LÄÄKE HOITOA? :ashamed:
 
Minä kyllä uskoisin, että se vauva on paras tukoksen avaaja! Joillain ei pumpulla tule mitään vaikka rinnassa tavaraa riittäisikin, siksi en luota pumppujen tehoon ollenkaan... Tosin jos vauvasi on pieni ja imemisote on vielä hakusessa niin hakisin sairaalasta synnäripuolelta apua tuohon! Auttavat varmasti :)

Toivottavasti paranee pian!
 
Mie palasin takas omaan synnytyssairaalaan, niin sanottuun imetysneuvontaan.. ne autto tyhjentää rinnat.. sit hieroin lämpimässä suihkussa ja saunassa.. siis olin varmaan tuntitolkulla suihkussa..
Mun rinnat meni ihan koviks, valtaviks ja kipeiks, niitä särki niin että itketti.. särky veti ihan selästä asti!! Sanotaan et pitäisi imettää mut paha imettää ku rinnat on niin kovat ettei lapsi saa niistä kiinni!! Mut kannattaa yrittää ihan kaikkea ettei tulehdu, se kuulemma vasta kamalaa onki!!

Mulla oloa helpotti lämpimässä hierominen, mut siihen pitää varata aikaa, ja yrittää sit siel lämpimäs lypsää maitoa pois..

Ai niin käytin rintojen hierontaan jopa suihkun hieronta toimintaa.. en tiedä oliko se ihan sallittua mut autto... sallittua rintojen terveyden kannalta..
 
Olen samoilla linjoilla äiti-83 kanssa. Kuumaan suihkuun, saunaan, tai kylpyyn. Sormenpäillä hieroo niin paljon kun kestää hieroa. Sattuu todella paljon, mutta on sen vaivan väärti. Huomasin itse millon oli hyvä hetki alkaa hieroa oli kun maitoa alkoi hieman tulla kun olin ollut kuumassa kylvyssä noin 15 min. Pyörivin liikkein pattien kohdalta, muista hieroa myös kainaloista (rinnan ja kainalon yhtymäkohta). Itselläni meni niin pahaksi että rinta meni ihan kivi kovaksi ja maitoa ei tullut enää ollenkaan. Rintapumppu ei auta jos tiehyet on menneet aivan tukkoon (niinkuin minulla). Tyhjennä samalla koko rinta/rinnat koska sinun pitää saada kaikki tiehyet tyhjiksi ettei tulehdu. Käy koko rinta läpi ja niin kauan kuin maitoa tulee..

Onnea!
 
Samaa mieltä siitä lämpimästä suihkusta, saunasta ja hieronnasta. Meillä nämä myös auttoivat. Mutta tyhjennykseen tarvitsin lasta ja rintapumpulla viuhtomiseen miestä =) Eli kun omien käsien voimat loppui, niin mies tuli pumppaamaan loput... Samalla sain itse hierottua ja paineltua rintaa tyhjemmäksi, kun rinta on tyhjentynyt sen verran, että vauva saa otteen niin SUOSITTELEN, että annat vauvasi hoitaa loput!

Joko on helpottanut muuten?
 
Sen verran tuosta sapsun jutusta, et mulla lapsi ei suostunut imemään 4 päivään rinnasta, jonka seurauksena meni tiehyet tukkoon. Soitin kätilöopistolle ja kysyin apua, niin sieltä sanoivat että rinta pitää saada kokonaan tyhjäksi, jotta pilaantunut maito lähtee pois..

Näin mulle kerrottiin. Eli parin pumppauskerran jälkeen vasta lapsi voisi imeä rinnasta, jotta maito olisi "tuoretta".
 

Yhteistyössä