Paha hiivasyndrooma

• Viestiketjun aloittaja Tasapainoton
  • Ensimmäinen viesti
Tasapainoton
Hei,

Kärsin pahasta hiivasyndroomastai (hiiva tällä hetkellä suussa, emättimessä ja päänahassa...). Yritän karsia ruokavaliostani sokerin ja valkoisen vehnäjauhon. Alkoholista en kuitenkaan haluaisi luopua. Osaako kukaan neuvoa missä juomassa on vähiten sokeria/hiivaa?

kaisla
Finelli.fi siellä on tietoja eri ravintoaineista ja niiden koostumuksesta. Minulla on ollut hiivaa siellä sun täällä: emättimessä, suolistossa ja suussa. Kuukauden hiiva-antibiottikuuri auttoi minua pääsemään vaivasta. Ei tarvinut karsia mitään, vaikka vältinkin hiukan enemmän sokeria, koska minulle makeiset maistuvat...

++
Ilman alkoholin karsimista tuskin saat hiivaa pois...tai ainakin itse jouduin pitämään pitkän tipattoman kauden. Mutta se kannatti. Maitohappobakteerit käyttöön heti.

Candida
Eli ensin joudut olemaan tipaton, sitten pikkuhiljaa maitohappobakteerituotteiden ohella nautiskelet juomaa:) Hetkellinen paussi ei kestä kumminkaan niin pitkään ettei sitä normaali ihminen kestä;)

hmm
niin kuulostaa oudolta että jos tosiaan haluaa eroon jostakin vaivasta niinsitten ei edes viitsi vaivautua jättämäään aiheuttajia pois kuvioista eli nyt tätä niin ihanaa alkoholia.mietippä vielä kerran kumpi vaihtoehto on parempi
ja jos päädyt siihen alkoholiin niin älä viitsi edes seuraavan kerran kysellä neuvoja toisilta....

n
Siis sulla on paha hiivasydrooma - ei kuulosta siltä että Kärsisit siitä, jos et tosissasi halua siitä päästä eroon.

Kaikki alkoholi sisältää sokereita. Nyt on hyvä aika vetää hiivadieettiä, kun kasvisten aika on parhaimmillaan.

Minä olin 90-luvulla vuoden kestävällä dieetillä syndrooman takia ja en päässyt siitä eroon, suosittelen dieetin avuksi hiiva-antibiootin. Ainakin minulla tuo yhdistelmä oli ainoa keino päästä hiivasta eroon.

emäntä
Vaalea kate kielen päällä on yleensä hiivaa. Se aiheuttaa pahanhajuista hengitystä.

Kielen päällä olevaa hiivaa saa rapsutettua jonkin verran pois. Apteekista saa tietääkseni myös kielenkaapimia.

minullakin
miten lääkekuurin saa? Osaako nykyään lääkärit tuota hiivaa hoitaa, kun tuntuu että sitä ei pidetä minään ""tautina"" ainakin mitä olen aiheesta lukenut...?
Minulla on varmaan kanssa päänahassa kans tuo hiiva, kutittaa ihan älyttömästi vaikka hilsettä ei ole ja kampaajan mukaan päänahka hyvässä kunnossa. Valkoiset jauhot olen minäkin jättänyt oikeastaan kokonaan pois, karkit vaan on mun heikkous, niitä tulee kerran viikossa popsittua..

pirpana
Juttelin tuossa lääkärin kanssa ja hän sanoi, että ruokavalio (makeansyönti ym.) ei vaikuta oikeastaan yhtään vaan ennemminkin antibiootit, e-pillerit sekä siteet. Jos hiiva toistuu usein, kannattaa käydä lääkärillä hankkimassa resepti suun kautta otettaviin kapseleihin. Halvimmat maksavat 6e/4kpl eli huomattavasti vähemmän kuin esim. jatkuva puikkojen käyttö.

vinkki
olethan ostanut vaivaasi emätinpuikkojen kanssa myytävän voiteen, minulla ainakin kierre loppui alapäässä siihen, kun otin kapselit ja voiteen yhdessä. Yhtenä asiana uskoisin myös mikä on auttanut niin nukun ilman alushousuja, pääsee paikat tuulettumaan kunnolla!

Yhteistyössä