paha äitipuoli

Miten tulee toimia ja suhtautua mieheni lapsiin, tyttöjä 13v ja 15v, jotka eivät halua tulla meille eikä mikään heille kelpaa mitä heille ehdotamme yhdessä tehtäväksi. Itselläni on lapset ed. liitosta 9v,5v ja 3v. omat lapseni ovat suhtautuneet uuteen mieheeni hyvin eikä ongelmaa ole heidän kanssaan.

Tytöille mieheni on erittäin tärkeä ja rakas, koska isä on ottanut täyden vastuun lastensa kasvatuksessa, kun heidän äidilleen tytöt eivät merkitse muuta kuin rahan tuloa etuuksien merkeissä. Tytöt asuvat nyt äidillään. Uskon tyttöjen olevan mustasukkaisia isästään, se paistaa selkeästi läpi. mutta itse en ole heille koskaan sanonut mitenkään pahasti, päinvastoin olen yrittänyt lähteä liikkeelle enempi kaveripohjalta kuin yrittänyt heille uudeksi äidiksi. Lisäksi mieltäni risoo se että mieheni ei ole riittävän jämäkkä ja kerro tytöille totuutta tulevaisuudesta ja suhteestaan minuun. Hän omien sanojensa mukaan pyrkii suojelemaan tyttöjä kaikelta pahalta ja on valmis hakemaan vaikka kuun taivaalta mikäli tytöt niin haluavat, eli heille ei tule yhtään pettymystä. vanhempien erosta heillä ei ole koskaan puhuttu, siitä aikaa nyt reilu vuosi.

miten tässä tilanteessa olisi viisain toimia minun kannaltani. Miestäni en saa käännytettyä mutta nään että hän kärsii tilanteesta kun tytöt eivät meille tule. Auttaa haluaisin. Onko vain parempi antaa asian olla vai mitä pitää tehdä!!!

onko muilla samoja ongelmia??

Alkuperäinen kirjoittaja äitipuoli:
....heidän äidilleen tytöt eivät merkitse muuta kuin rahan tuloa etuuksien merkeissä. Tytöt asuvat nyt äidillään...
Oletkos nyt ihan varma? Äiti ei ehkä ole kaikkein mallikelpoisin äiti, mutta kyllä kai omat lapset muutakin merkkaa kuin rahallisia etuuksia. En yleensä kommentoi tälle palstalle, mutta tuo otti nyt kyllä jotenkin silmään. Omalla miehelläni on myös lapsia ennestään, he tosin myös äidilleen tärkeitä.

Sitten siihen, etteivät tytöt halua teille tulla...
Tuon ikäisillehän yleensä kaverit on ne "tärkeimmät"... eli onkohan heillä vain niin paljon ohjelmaa ystäviensä kanssa viikonloppuisin (?) ettei isä ja isän nykyinen perhe niin kiinnosta. Vai onko tyttöjen äiti mielestäsi jotenkin "manipuloinut"?

Se on varmasti ärsyttävää, jos miehesi tosiaan ei ole lapsilleen kertonut, mikä sinun "asemasi" on... ehkä tytöt eivät juuri siksi edes oikein tiedä, miten suhtautua teidän perheeseen (=sinuun ja sinun lapsiisi) eivätkä senkään tähden halua tulla teille. Eli vaikka yrittäisitkin olla heille mukava, he vain pitävät sinua "tunkeilijana", koska miehesi ei ole tehnyt selväksi, että tulet kuulumaan heidän elämäänsä nyt ja tulevaisuudessa ja piste!
Ehkä miehesikään ei ole vielä eroa kunnolla mielessään käsitellyt, jos siitä ei koskaan voida puhua lasten kanssa tai sitten se "puhumattomuus" on ollut heidän perheensä tyyli, joka jatkuu edelleen... (keittiöpsykologiaa)

Joka tapauksessa... aikaa on mennyt vasta reilu vuosi ja se on lyhyt aika noissa "uusperheen muodostus" -kuvioissa.

Kiitos Piupa vastauksestasi!

kyllä asia aika pitkälti vaan on niin ettei äiti tytöistä muuta ajattele kuin rahaa. Heillä jatkuvaa huutoa ja tyttöjen syyttelyä heidän olemassaolostaan on jatkuvasti. Äiti uhkailee että kun rahan tulo heistä loppuu saavat lähteä etsimään omaa asuntoa, mihinkään hän ei tyttöjä vie saati heille osta, mutta itse kyllä kaljottelee päivittäin ja viettää hauskaa elämää yms.

Nuoremmalle tytölle varmasti kaverit ovatkin tärkeitä, mutta vanhempi on enemmän kotihiiri-tyyppiä. Se on varmaa että äiti manipuloi tyttöjä paljon ja vanhempien keskeinen suhde on se ettei he ole puheväleissä ja haukkuvat toinen toisiaan lapsille, mikä on mielestäni kamalaa ja väärin.

Varmasti minä olen heidän mielestään tunkeilija, vaikkakaan en ole heidän eroonsa mitenkä'än liittynytkään eli tulin kuvioihin vasta myöhemmin. Puhumattomuutta heillä on aina ollut, kivat asiat kyllä kerrotaan mutta jos on hiukankin negatiivistä niin siitä ollaan oltu hiljaa ja mulliteltu ja odotettu että aika parantaa haavat, tämä tälläinen tyyli jatkuu miehelläni vieläkin ja se ottaa niin helkustisti päähän kun toinen ei puhu vaan kääntää selkänsä.

Loppujen lopuksi tämä on aika pieni ongelma mutta silti niin suuri! :/

Yhteistyössä