pärjäätkö lapsilisiin saakka tän hetkisellä saldollasi? ja koskas ne maksetaankaan täs kuussa?

vvvvvv
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Lapsilisät menevät tytön tilille (3kk vanha tyttö) Säästyvätpä siellä tulevaisuutta varten jos tarvitsee ostaa jotain isompaa tai lähteä matkalle yms..

Ja tileillä yhteensä ehkä 3 e ja palkka tulee perjantaina. Jollain pärjätään :)
niin tai viinaan ja turhanpäiväisyyksiin jos sattuu olemaan villimpi tapaus.
mä en ikimaailmassa säästäis nuin paljua lasten tileille.

min vain
Pärjätään. 3 henkee ja mulla tilillä 250e millä ostan ruoat. Miehellä varmasti useempi tonni, mutta hän ei ruokaa ostakkaan. Ehkä sit jos tosissaan, mulla rahat loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja vvvvvv:
Lapsilisät menevät tytön tilille (3kk vanha tyttö) Säästyvätpä siellä tulevaisuutta varten jos tarvitsee ostaa jotain isompaa tai lähteä matkalle yms..

En ole ikinä ymmärtänyt tuota että annetaan lapsilisä lapselle käytettäväksi :B tuhlaavat turhanpäivisiin asioihin. Tai sitten olen vain katkera kun minun vanhemmillani ei ollut varaa antaa niitä kun piti ruoka saada pöytään :'DDD

sama
Alkuperäinen kirjoittaja Neiko:
Alkuperäinen kirjoittaja vvvvvv:

En ole ikinä ymmärtänyt tuota että annetaan lapsilisä lapselle käytettäväksi :B tuhlaavat turhanpäivisiin asioihin. Tai sitten olen vain katkera kun minun vanhemmillani ei ollut varaa antaa niitä kun piti ruoka saada pöytään :'DDD
Mulle kerättiin lapsena rahaa jotain 30 000mk tilille ja se meni..ei niin kun mihinkään :/-

Pienituloinen mut säästäväinen
Eikö teillä joilla on muutama euro tilillä ole kauhea pelko perseessä että miten pärjää? Jos vaikka lapsi tarvii lääkekuurin tai jotain... Mua ahdistas jo tosi paljo jos olis rahaa alle pari tonnia. Ja joku tästä varmaan nyt vetää herneen nenään, mut pakko oli kysyä.

Ai niinku
Ai mikä on ihmeellistä jos ei ole euroakaan rahaa? Mitä te teette, jos lapsi sairastuu? Ja/tai auto (jos se on välttämätön, kuten meillä) hajoaa? Tms. Aikuisista viis, mutta kyllä vanhemman vastuu on turvata edes lapsen elämä.

äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Pienituloinen mut säästäväinen:
Eikö teillä joilla on muutama euro tilillä ole kauhea pelko perseessä että miten pärjää? Jos vaikka lapsi tarvii lääkekuurin tai jotain... Mua ahdistas jo tosi paljo jos olis rahaa alle pari tonnia. Ja joku tästä varmaan nyt vetää herneen nenään, mut pakko oli kysyä.
toki, mutta vuokra ja sähkö maksetaan aina ensin että on katto pään päällä, sitten jää mitä jää :/

vv
Alkuperäinen kirjoittaja Ai niinku:
Ai mikä on ihmeellistä jos ei ole euroakaan rahaa? Mitä te teette, jos lapsi sairastuu? Ja/tai auto (jos se on välttämätön, kuten meillä) hajoaa? Tms. Aikuisista viis, mutta kyllä vanhemman vastuu on turvata edes lapsen elämä.
peesi!

Rollolainen
Reseptilääkkeet saa velaksi. Mä oon ainaki saanut. Meillä vakiapteekki jossa asioin ja tuntevat meidät, tietävät että maksetaan. 'Meillä aikuisilla vakituinen päivittäinen läkitys, mutta tarvii ostaa vain 3kk kerrallaan.

-
Sitä varten on Visakortti.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
peesi!
Jos lapsi sairastuu eikä tilillä ole lainkaan rahaa, niin sitten soitetaan anopille että josko hän voisi lainata. Ja kyllä hän voi, sillä marraskuussa lainattiin hältä juuri 1400? josta ollaan maksettu jo 1200? takaisin, eli hällä ei rahapulaa.

Ja kyllä mä keksin vaikka kymmenen muutakin ihmistä joka pystyisi lainaamaan jos lapsen sairauden (tai minkä tahansa muunkin syyn vuoksi) rahaa tarvitsisimme pikaisesti.

Kaipa meillä on sitten käynyt sitten aina aikamoinen tuuri, kun ei ole lapsi sairastunut juuri silloin, kun on ollut rahat ihan vähissä, sillä ei olla lainaamaan jouduttu koskaan lasten vuoksi.

Autonostoon ja takuuvuoksraan ollaan anopilta muutamaksi kuukaudeksi rahaa pariin otteeseen lainattu, ei muuhun.

maissihiiri
Mun tilillä taitaa olla jotain alle euro :) Miehen tilistä en tiedä, mutta ei kyllä varmaan pärjättäis lapsilisiin asti. Mutta onneks ei tarviikkaan, mies saa tilin huomenna.

-
niinpä, minä uskon että rahattomuus heijastuu lapsiinkin negatiivisesti. Meillä on sen verran rahaa että jos kumpikin jää työttämäksi/ toinen sairastuu vakavasti- tms. että tullaan toineen ilman mitään tuloja n 1v tällä elintasolla ja varmasti 2-3v kulutuksen minimoimalla. Ja vaikka sitä rahaa onkin, ostan lähes kaikki lapsen sisävaatteet käytettynä, uutena ostetut myyn eteenpäin heti kun jää pois käytöstä, kuten muutkin lapsen tavarat.

Meillä tämä tilanne on ainoa laatuaan. Tai mistä sen tietää, kuka meistä on seuraava tapaturman uhri.
Enpä voinut kohtaloani valita. :(

Ja onhan meillä miehellä normitulot tuossa tukena. :xmas:

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Herrajjumala teitä:
Todellakin uskon ja toivon, et noi teidän tyhjät tilit ei ole parheen ainoita tilejä?
Ei ole ainoita, mutta käyttötilin lisäksi on lasten tilit joihin ei kosketa perheen elättämistarkoituksessa.

Tilillä on tällä hetkellä 25e, hyvin pärjätään. Juuri toissapäivänä kävin kaupassa ja ostin yli viikon ruokatarpeet sekä vaipat. :)

Yhteistyössä