Pärjääkö kissa...

"hmm"
[QUOTE="Vieras";24988390]No ehkä sisäkissaa ei ulkona mutta kyllä meidän kissa on ollut viikonlopunkin ulkona! Ja sisällä... Ei ongelmaa :)[/QUOTE]

Asutteko siis maalla että voitte pitää kissaa ulkona?
 
"rrr"
Eiköhän se pärjää ihan hyvin. :)

Voi toki olla että on vähän hädissään jos ei ole tottunut olemaan pitkiä aikoja yksin. Reilua olisi toki kysyä hoidokin omistajaltakin, tai ainakin mainita asiasta etukäteen.
 
"noo"
Jos mulla olis jonkun toisen kissa hoidossa, niin toki kysysin omistajan mielipidettä asiasta. Haluaako omistaja sitten muualle kissan ettei tartte olla yksin.
Lemmikki on sun vastuullasi, ja jos jotain sattuu..
 
ent.kissanomistaja
pärjää se kun on juomaa ja ruokaa ja hiekkis puhdas mut kyl mäkin kysyisin omistajalta et sopiiko jättää yksin.ite en välttämättä tykkäisi jos olen varta vasten vienyt hoitoon et sit se jätetäänkin yksin muuten olisin vienyt muualle hoitoon.Onko sulla ihan pakottava tarve olla pois? kyse kuitenkin toisen lemmikistä ja tuonut se juuri sulle hoitoon.
 
"juu"
Kannattaa varmaan kysyä omistajalta asiasta. Mutta toisaalta jos itse raahaisin kissani jollekin hoitoon niin kyse olisi varmaan sitten jostain pidemmästä matkasta. Enkä kyllä olettaisi, että kukaan tuttunu olisi vaikka viikon ajan joka päivä 24 h kotona. Omakin kissa on päivät yksin, kun olen töissä eikä vielä ole kuollut tai näytä pahemmin kärsivän.
 
[QUOTE="juu";24989223]Kannattaa varmaan kysyä omistajalta asiasta. Mutta toisaalta jos itse raahaisin kissani jollekin hoitoon niin kyse olisi varmaan sitten jostain pidemmästä matkasta. Enkä kyllä olettaisi, että kukaan tuttunu olisi vaikka viikon ajan joka päivä 24 h kotona. Omakin kissa on päivät yksin, kun olen töissä eikä vielä ole kuollut tai näytä pahemmin kärsivän.[/QUOTE]

Juuri näin. Kissa on mulla hoidossa 3 kuukautta omistajan ulkomaankomennuksen vvuoksi. En tosiaan pysty olemaan täällä 24/7 kotona hoitamassa kissaa, joskus tulee tilanteita, että on pakko tehdä yövuoro vaikka en niitä yleensä teekään.

Kissa pärjäsi ihan hyvin ja omistajalla ei ollut mitään sitä vastaan, pitää itsekin kissaa joskus yöt yksin. Pidemmät ajat on sitten eri juttu, kissa oli yksin loppujenlopuksi 13 tuntia.
 
"misu"
Minkä ihmeen takia kissa ei pärjäisi tollasta aikaa. Eikä mitään laatikkoa pidä siivota ennen lähtöä, ethän ole poissa edes vuorokautta. Minun kissani on ollut yksin jopa 2 vuorokautta, lähtiessäni laitoin ruokaa ja vettä, molempia 2 kippoa :) Hyvin pärjäsi :)
 
"vieras"
Kyllä maalla vielä pidetään kissoja vapaana. Ihan yleinen tapa. Pikemminkin harvinaisuus jos peräkylällä pidettäisiin kissaa sisällä. Kaupungit ja tiheään asutut ovat eri asia. Omalla vastuulla ne "maalaiset" kissansa ulos päästää. Kissa muuten pärjää todella hyvin ulkona.

Ja sisäkissa taas pärjää varmasti sen yhden yön, kun sehän nukkuu muutenkin suurimman osan päivästä. Meillä on kaksi sisäkissaa, jotka pärjää kaksi yötä keskenään kämpässä.
 

Yhteistyössä