päivittelyä vaan avuttomuudestani...

tänään oltiin ekaa kertaa koko perhe kuopuksen syntymän jälkeen liikenteessä.esikoinen on 1v9kk ja pikkunen siis 2vko. asutaan kolmannessa kerroksessa hissittömässä talossa. päivittelin vaan sitä että miten ikinä pääsen yksin lasten kanssa mihinkään kun pieni pitää kantaa kaukalossa ja isompi ei kunnolla pääse rappusia alas.. kauheeta häsläystä se oli jo nytkin vaikka mies oli apuna. ihailen kyllä nyt niitä vanhempia jotka yksin lähtee esim kauppaankin kahden tai useamman lapsen kanssa :)

vähän kyllä jännittää jäädä viikon päästä kotiin lasten kanssa kun mies menee töihin. mietin semmosia tilanteita kun esimerkiksi nyt parina aamuna esikoinen on tullut herättämään kakka vaipassa ja samaan aikaan vauva itkee nälkäänsä.nyt se on tietty hoitunut niin,että mies hoitaa isomman ja minä vauvan.sitten vanhempi pyytää aamupalaa ja vauva itkee mahavaivoja... sitten kun esikoinen herää päikkäreiltä (nukkuu partsilla) ja vauva syö,niin mitäs sitten??oi voi...kai noista kaikista tilanteista sitten selvii kun on pakko ja turha kai niitä on etukäteen kauheesti ressata.. mutta on tää kyllä paljon "kiireisempää" kahden kanssa ku jos ois vaan yks...mutta ihanaa tää on :heart:
 
Minustakin tuntui arki kahden pienen kanssa aluksi vähän pelottavalta, siis isyysloman jälkeen, vaikka ei rappuongelmia ollutkaan. Tuntui vaan,ettei mitenkään ehdi tai riitä. Mutta kyllä se siitä sitten lähti sujumaan. Oli kuitenkin vähän ahdistavaa huomata, että minä joka en muka koskaan ole avuton tai neuvoton, olin sitä ihan täysillä jonkun aikaa.
 
Auringonkukka
Mäkin muistan ton tilanteen kun toinen syntyi ja lähdettiin eka kertaa ulos! :D Naurettiin pitkään sitä miehen kanssa.. :) Nopeasti ne tilanteet oppii hoitamaan, vaikka aluksi tuntui että tarvitsisi pari ylimääräistä kättä ja joutui miettimään että missä järjestyksessä kaiken tekee.. Onnea vauvasta!!
 
vieras-
kyllä oli taas tänään hauska kauppareissu, lapset 7kk ja 4v mukana, toinen ei usko mitään, kinuaa kaikkea maan ja taivaan väliltä ja toinen huutaa pallo punaisena, oli siinä taas mummuilla supermarketissa päivittelemistä.....:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja liina:
Vauva kantoliinassa voit tehdä aamupalaa isommalle...
no mulla olisikin semmonen tri-cott(?)-liina,mut en kyllä osannu laittaa vauvaa sinne...ja se onkin ongelma kun mikään asento ei kelpaa niihin massuvaiva-aikoihin...paras on olla olalla. pitää vaan illalla tehä aamupala valmiiks sillai,että yhellä kädellä sen pystyy laittaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Auringonkukka:
Mäkin muistan ton tilanteen kun toinen syntyi ja lähdettiin eka kertaa ulos! :D Naurettiin pitkään sitä miehen kanssa.. :) Nopeasti ne tilanteet oppii hoitamaan, vaikka aluksi tuntui että tarvitsisi pari ylimääräistä kättä ja joutui miettimään että missä järjestyksessä kaiken tekee.. Onnea vauvasta!!
kiitos onnitteluista :)
 
poitsuli
me onneks asutaa omakotitalos,mut se ulos lähtö eikä mikää muukaa oo helppoa!ulos meno kestää ainaki sen tunnin ellei pidempää,toinen huutaa takuulla koko sen ajan,ulkona vinkuu ja mänkyy ku ei tekemistä ym ym ym.....toinen 3v ja toinen 6kk!
 
vitsit ku mä tykkään hirveesti tästä asunnosta,mut pitääkin olla hissitön talo ja pitikin tyhmänä tähän muuttaa. elokuussa tulee kaks vuotta täyteen ja ehkä muutetaan pois,mutta toisaalta puol vuotta kun jotenkin roudailen tyttöjä yksin ylös ja alas niin luulis sen käyvän sitte luonnostaan..
 

Yhteistyössä