Hmm... Tänään tuli kaupasta
keppihevonen
Heinon kalatukun kirjolohen mätiä 100g
smetana 300g (tais olla rainbow)
rainbow isoja katkarapuja -pussi, 180g
kalalle sinappikastike
kalatiskiltä 400g savulohta
Melko kalaisat ostokset
Tuo ipana rakastaa meillä kalaa ihan yli kaiken. Mä tein alkuviikosta kirjolohesta murekepihvejä, ne oli jotain n.80g painosia. Söi ruoalla yhden kokonaisen, ja iltapalalla yhden. Tein eilen uuden satsin ihan vaan ipanaa varten, (sain pakkaseenkin, sieltä helppo sulattaa, jos tulee kiire saada ipanalle ruoka) ja taas se söi niitä hyvällä halulla. Tänään söi yhden pihvin, plus tota savulohta vielä lisäks varmaan 100g... Ja me kun miehen kanssa aateltiin, että saadaan se varmaan aikalailla kahdestaan syödä, kun ipana saa pihvinsä. Ketun marjat
Toi laps eläis kalalla. Kaupassa kun mennään kalatiskin ohi, se alkaa jo hyvissä ajoin aina huutaa, että "anna, anna!!".
Mätiäki se rakastaa. Teen aina jälkkärikulhoon itelleni mössön, puolet tollasesta pienestä 100g pakastemädistä, pieni purkki smetanaa ja sipulia ja sekotan. Syön lusikalla. Harvon vaan saan ite edes puolta siitä määrästä, kun pikkuverottaja tulee, kattoo kauniilla silmillään suoraan äitiä silmiin, laskee kätensä mun kädelle, toisella näyttää mätimössä, ja sanoo "äiti, anna!". Jos ei sillä sekunnilla oo jo suussa lusikallista, se kiipee mun syliin ja nappaa lusikan itelleen...
Hmm... Tuleekohan siitä isona kala