Päivän ruokaostokset sanoina tai kuvina?

"maiski"
37 sivua ruokaostoksista, ei voi olla totta. Ihan järkkyä!!!!!:O:LOL:
Minäkin vasta ekaa kertaa tänne kurkkasin, ja heti olin listaa kirjoittamassa, vaikka ei tosiaan pitänyt mitään kirjoitella...

Ja minä oon myös melko kaikkiruokainen, koska en usko, että kukaan myrkyttämättä itseään selviää...(ei elämästä selviä hengissä...jne...)
Mutta ei kai se auta kuin alkaa itse kirjoittaan juttua noista myrkyistä vaikkapa tuosta goji-näkökulmasta, jos en parempaa keksi.
Olisi kiva, jos JOKU MUU kirjoittaisi --- lainasin itseäni --- taas näemme, mikä minua ohjaa, eli näköjään laiskuus ja mukavuudenhalu ne käsi kädessä näyttää tietä...

eli ketjun aapeelle, mitä teet talkkunajauhoista, joita oli 2 pussia tänään ostoksissa? rantasen talkkunajauhoako se oli?

paljonko muuten hintaa rainbowin italialaisella kääretortulla, ja mitä se pitää sisällään?
Talkkunajauhot menevät puuroon ja joskus leipätaikinaankin.
Ne olivat halpaostos eli sai kaksi pussia eurolla joten tuntui mielekkäältä ottaa kotiin vaikka ei ostoslistalla ollutkana.

Kääretortun sisältöön en osaa ottaa kantaa kun ovat kääreineen jo häipyneet omille teilleen.
Mutta hinnan löysin kuitista. 1.68 kpl.

[QUOTE="taaperon äiti";23382495]*Ruis-paahtoleipää
*sipsipussi
*kahvikermaa
*tomaatteja
*suolakurkkuja
*säilykepersikoita
*säilykeananasta
*Dajm-rakeita
*jogurttikuorrutteisia banaanilastuja[/QUOTE]

Nuo jogurttikuorrutteiset banaanilastut kuulostavat herkullisille.
Sellaisia en ole koskaan maistanutkaan.
:)

"Mariella"
Hmm...

6kpl Reissumies ruisleipää 2e
3plo Jaffaa (erilaisia) 5e
1,2kg apelsineja n. 2e
6prk pilttejä 3e
Myllyn Paras Makaronix3 0.30e
800g jauhelihaa 3.50e
2kg Suomalaisia pottuja 1.80e
1pkt HK Nakkeja 1.30

18.90

[QUOTE="Mariella";23382997]Hmm...

6kpl Reissumies ruisleipää 2e
3plo Jaffaa (erilaisia) 5e
1,2kg apelsineja n. 2e
6prk pilttejä 3e
Myllyn Paras Makaronix3 0.30e
800g jauhelihaa 3.50e
2kg Suomalaisia pottuja 1.80e
1pkt HK Nakkeja 1.30

18.90[/QUOTE]

Hyvänoloinen arkilista.
Jälleen kerran harmittelen mielessäni kun en osaa kokata makkaroista maistuvaa; nakit jne olisivat varmasti nopeaa ja kätevää vaihtelua aina silloin tällöin.

"mie"
*0,5l Ananaslimonadi + pantti
*Juustosnacks 125g
*Suklaamunia kreemitäytteellä x 3
*Suklaapupu
*Valkoinen suklaa
*Valkoinen mansikka suklaa
*Lakriisipatukka

Lidl 12,05e

*Cloette center siklaanappirullia x 4 (2 salmiakkia, 1 toffee, 1 nougat)
*Pandan lakristipuikkorasia x 3
*Kinder suklaamuna x 3
*Pirkka pastaa juustokastikkeessa
*Pirkka pastaa kemakastikkeessa
*Pirkka banaaneja
*Muovikassi
*Maraboun pieni daim-suklaa 100g x 2
*Portin possu kassler-paisti
*Pirkka uunibroileri
*Saarioisten tonikalapizza x 2
*Ingman appelsiini jogurttia x 4
*Puutarhapistokkaat
*Popsi iso viitonen nakkeja
*Hk Iso herkkumaksamakkara

Cirymarket 41,68e

Ei mistän huomaa että on vkloppu tulossa :D Suklaat oli tarjouksessa, sen takia noi määrät kutakin =)

[QUOTE="mie";23386076]

Ei mistän huomaa että on vkloppu tulossa :D Suklaat oli tarjouksessa, sen takia noi määrät kutakin =)[/QUOTE]

Minulle tulee suklaanhimo kun luen näitä päivityksiä.
Sitten se unohtuu - kunnes luen seuraavan kerran.
Pitäisi jotenkin saada kestämään kauppareissun ajan, että muistaisi...?

"äiti"
moniviljamurot
punakaali
boilerin reisikoipia 4 laatikkoa
hernemaissipaprika 1k
peunasalaatti 2prk
kurkku
kirsikkatomaattia 2prk
keittojuureksia 5pss
vihannessekoituksia 5pss
n.16e meni ostoksiin. moni tuote huippu edullisesti.
k-kaupasta ja lidistä

[QUOTE="äiti";23388556]moniviljamurot
punakaali
boilerin reisikoipia 4 laatikkoa
hernemaissipaprika 1k
peunasalaatti 2prk
kurkku
kirsikkatomaattia 2prk
keittojuureksia 5pss
vihannessekoituksia 5pss
n.16e meni ostoksiin. moni tuote huippu edullisesti.
k-kaupasta ja lidistä[/QUOTE]

Hyviä tarjouksia.

Eilen en käynyt kaupassa. (paitsi että ostin töihin 0,5 litraa pepsimaxia ja euron juuston mäkkäristä...)
Tää on vähän hullua, että juuri nyt aktivoiduin kuvaamaan, kun yritän pitää sellaista "Älä osta mitään, varsinkaan mitään turhaa" -kuukautta. Tilanne on nimittäin se, että pakastin, jääkaappi ja muutkin ruokakomerot pullistelevat. Tavoitteena olisi hyödyntää varastoja mahdollisimman paljon.
Minulla menee jonkin verran ruokaa myös haaskuuseen, ja siihen haluan muutosta.

Jännä juttu, tämä osallistuminen jollain oudolla tavalla saa tarkastelemaan ostoksiaan tarkemmin. Ei sillä, että miettisin terveellisyysjuttuja yhtään sen enempää kuin tavallisesti, kehtaan kyllä paljastella ostokseni netissä näin anonymiteetin turvin :D Itsekin tavallaan nyt NÄEN, mitä tulee ostettua. Ajattelin, etten avaudu tänne sen enempää perhetilanteesta tai semmoisista. Ihan vaan laitan kuvia. Jokainen voi vapaasti spekuloida ;)

Ja jos tämä ketju jostain syystä lakkaisi, niin mietin jo, että teen itselleni sellaisen oman kuva-albumin näistä kuvista joksikin aikaa tutkimusmielessä, ja katson, mitä siitä seuraa. Luulen nimittäin, että olisi erittäin opettavaista.

Pitkän alustuksen jälkeeen päivän kuva: (Ja kaupasta ei olisi tänäänkään tarvinnut välttämättä mitään ja jos jotain, niin tuon kurkun ja leivän...)
[/URL][/IMG]

meidän ostokset
1 pss pakasteherneitä
1 pss pakastemaissia
1 pss babyporkkanoita
1 rasvaton piimä
1 prk mango-passion nektariinia
150 gr irtokarkkeja
1 pss Pågenin pieniä korvapuusteja
1 Jacky makupala
4 hodaria

Ja juu, ei oikein kunnon ruokaa, olen raskaana ja mitään ei tee mieli syödä ja kaupassa pitää ostaa aina sitä mikä sillä hetkellä tuntuu että saattais mennä alas ja pysyä sisällä...

Spelttileipä on hyvää.
Minä saan spelttiä isältäni joten käytän itse leivonnassa.
Kotimaista spelttiä, sinulla luksustilanne. Itse olen laiska leipoja. Mutta kaikenlaisia jauhojakin on kaappeihin kertynyt, niin pitää ehkä aktivoitua. Ja olen joskus "vieras" statuksella jo kiitellytkin tästä ketjusta, mutta vielä kerran: Tosi mielenkiintoinen ja hauska, minun mielestäni =)

Hmm... Tänään tuli kaupasta

keppihevonen :D
Heinon kalatukun kirjolohen mätiä 100g
smetana 300g (tais olla rainbow)
rainbow isoja katkarapuja -pussi, 180g
kalalle sinappikastike
kalatiskiltä 400g savulohta

Melko kalaisat ostokset :D
Tuo ipana rakastaa meillä kalaa ihan yli kaiken. Mä tein alkuviikosta kirjolohesta murekepihvejä, ne oli jotain n.80g painosia. Söi ruoalla yhden kokonaisen, ja iltapalalla yhden. Tein eilen uuden satsin ihan vaan ipanaa varten, (sain pakkaseenkin, sieltä helppo sulattaa, jos tulee kiire saada ipanalle ruoka) ja taas se söi niitä hyvällä halulla. Tänään söi yhden pihvin, plus tota savulohta vielä lisäks varmaan 100g... Ja me kun miehen kanssa aateltiin, että saadaan se varmaan aikalailla kahdestaan syödä, kun ipana saa pihvinsä. Ketun marjat :D Toi laps eläis kalalla. Kaupassa kun mennään kalatiskin ohi, se alkaa jo hyvissä ajoin aina huutaa, että "anna, anna!!".
Mätiäki se rakastaa. Teen aina jälkkärikulhoon itelleni mössön, puolet tollasesta pienestä 100g pakastemädistä, pieni purkki smetanaa ja sipulia ja sekotan. Syön lusikalla. Harvon vaan saan ite edes puolta siitä määrästä, kun pikkuverottaja tulee, kattoo kauniilla silmillään suoraan äitiä silmiin, laskee kätensä mun kädelle, toisella näyttää mätimössä, ja sanoo "äiti, anna!". Jos ei sillä sekunnilla oo jo suussa lusikallista, se kiipee mun syliin ja nappaa lusikan itelleen...
Hmm... Tuleekohan siitä isona kala :D

"Julia"
3 pussia Taffel Less Fat sipsejä
1 pussi taffel Brodway sipsejä
800g Candy King irtokarkkeja
2plo Pepsi-Maxia
1plo Punaista Hartwalin Jaffaa
2 pussia Malaco Hyvää makuamaasta
6 Pandan Lakritsipatukkaa
1pkt Juhla Mokkaa
2 Valion maitoa
2kpl Pingviini tuutteja
4 Valion kerrosjogurttia

"vieras"
oho siis ap ei OSAA tehdä makkarasta maistuvaa ruokaa.. kokeile vaikka kastike ja takuulla maistuu. et kai niin kädetön oo ettei kastike onnistu ;) kun muuten on hyvännäköisiä kokkauksia sinulla! varmana saat maistuvaa kun kokeilet

"annamanna"
Tänään ostin:
2 purkkia Ahon marjajogurttia
Vihreitä papuja (pakaste)
Kookosmaitoa purkin
Tomaattipyrettä purkin

Näistä ja paljosta muusta syntyy huominen linssi-kasvis-kookos kastike ja herkkujogurtit äidin iltanamiksi:)

[QUOTE="Julia";23396037]3 pussia Taffel Less Fat sipsejä
1 pussi taffel Brodway sipsejä
800g Candy King irtokarkkeja
2plo Pepsi-Maxia
1plo Punaista Hartwalin Jaffaa
2 pussia Malaco Hyvää makuamaasta
6 Pandan Lakritsipatukkaa
1pkt Juhla Mokkaa
2 Valion maitoa
2kpl Pingviini tuutteja
4 Valion kerrosjogurttia[/QUOTE]

Juhlailta vai akuutti sokerinkaipuu?
:D

[QUOTE="vieras";23397146]oho siis ap ei OSAA tehdä makkarasta maistuvaa ruokaa.. kokeile vaikka kastike ja takuulla maistuu. et kai niin kädetön oo ettei kastike onnistu ;) kun muuten on hyvännäköisiä kokkauksia sinulla! varmana saat maistuvaa kun kokeilet[/QUOTE]

Minä olen kokeillut. Ei kauaakaan kun viimeksi.
Kyllä sen kastikkeen söi - jos sorkki makkaranpalat pois.

:LOL:

Tuolla viimeisestä yritelmästäni tekstiä:
Työhuone imurointia vajaa melkeinsiisti.

[QUOTE="annamanna";23397366]Tänään ostin:
2 purkkia Ahon marjajogurttia
Vihreitä papuja (pakaste)
Kookosmaitoa purkin
Tomaattipyrettä purkin

Näistä ja paljosta muusta syntyy huominen linssi-kasvis-kookos kastike ja herkkujogurtit äidin iltanamiksi:)[/QUOTE]

Näyttää hyvälle.

Yhteistyössä