• Palvelimen ylläpitotöiden johdosta Kaksplussan keskustelut ovat pois käytöstä aamulla 8.10. n. klo 6.00-7.00. Pahoittelemme tästä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

    Kaksplus-toimitus

Päiväkotiin tutustuminen..

Pitäs joku päivä mennä tutustumaan päiväkotiin, jossa muksu elokuun alussa aloittaa. Ulkoiluaika siellä on aamupäivällä, joten lompsitaanko me ukon ja muksun kans vaan pihaan, käydään ilmottautumassa hoitajille ja aletaan leikkimään? :D (mies haluaa myös ehdottomasti päästä mukaan). Nehän soittaa poliisit, kun näkee tämän näköisten ihmisten änkeävän portista sisään.

Miten muut olette tehneet? Soititteko etukäteen, että nyt olette tulossa vai miten? Kävin viemässä ilmottautumislapun, mutta ei ollut johtajaa paikalla, vaan joku hoitaja sanoi, että tulkaa joku päivä tutustumaan...
 
Mä soitin ensin ja kävimme hoitajan kanssa läpi päivän tapahtumat ja samalla sovittiin milloin tulemme.

Nyt elokuussa poika aloittaa uudessa tarhassa ja siellä oli viime kuussa avoimien ovien päivät jolloin kävimme muiden tulokkaiden tapaan katsomassa paikkoja.
 
Soita etukäteen, milloin tulette. Meidän pk:ssa tutustujat ovat tulleet yleensä n. 9 aikaan, jolloin joku vähän esittelee sisätiloja ja kertoo toiminnasta, ja saa lapsikin katella rauhassa paikkoja, leluja, muita lapsia jne. Sitten siinä 10 aikaan mennään pihalle, ja tutustujat ovat olleet siinä melkein siihen asti, kun mennään sisälle syömään.
 
pk hoitaja
kyllä täällä pitää sopia miillon tullaan tutustumaan. aina sovitaan joku ajankohta että joku hoitajista pääsee juttelemaan vanhempien kanssa ja ohjeistamaan(täksi ajaksi saatetaan joutua ottamaan sijainen tämän tilalle joka teitä jututtaa,siksi tärkeää sopia mikä aika sopii kyseiseen paikkaan..)
 
täällä sama homma,muksu menee elokuunalusta päiväkotiin ja vein sen ilmoittautumispaperin viimeviikolla ja nyt tuli postissa se kyselylappu joka pitää täyttää ja sen kanssa mennä juttelemaan sinne ilman lasta....
soitin tänään tarhalle ja sain ajan torstaille kello 10 =)
siitä seuraavalla kerralla mennään tytön kanssa tutustumaan
 
Teelusikka
Joo hei kannattaa ehdottomasti soittaa etukäteen!!! Silloin luultavasti joku tietää olla teitä "vastassa" esitellä vähän paikkoja, vaistailla kysymyksiin jne. Mä olen itse lastentarhanopettaja ja mun mielestä on ainakin ihan kuippuhyvä juttu, että vanhemmat, mieluummin vielä molemmat, tulevat lastensa kanssa tutustumaan uuteen maailmaan. Ja hyvällä säkällä lapsikin näkee jo tulevia hoitajiaan!

Eli siis rohkeesti vaan soittamaan ja tutustumaan ja käykää ihmeessä usemapaankin otteeseen, vaikka sitten ulkoiluaikaan. Näin tulee paikat jo vähän tutummiksi pikkuiselle.

Toivottavasti saatte hyvän vastaanoton ja mahdollisimman hyvän alun lapsen "päiväkotiuralle" :)
 
vieras
Soitat ensin ja meette jo aika pian, koska heinäkuussa toiminta on ihan erilaista ja välttämättä ei oo ne tulevat hoitajat paikalla vaan lomalla. Jos tuntuu siltä niin meette sitten vielä käymään muutamaa päivää ennen kuin aloittaa
 
No meillä onneksi on elokuussa semmoinen kolmen viikon siirtymäaika ennen kuin aloitan koulun. Eli päiväkotipaikka on meillä elokuun alusta, mutta itse aloitan koulun vasta elokuun lopulla, joten ehitään hyvin totutella uuteen systeemiin :D Mutta kiitoksia neuvoista. Täytyy soitella, milloin päästään koko perheen voimin päiväkotikierrokselle.
 
Soita ensin. Meidän päiväkodissa on aina tapana varata joku hoitajista tutustuttamaan tiloihin ja vastaamaan kysymyksiin ja vähän juttelemaan siitä, että millanen lapsi on hoitoon tulossa. Jos ei soita, niin ei välttämättä oo henkilökuntaa irrottaa tutustuttamaan. Niin ja ehdottomasti kannattaa molempien mennä.
 
elokuussa alkaa
Mä soitin muissa asioissa kun päätös hoitopaikasta tuli. Samalla kysyin tutustumisesta ja johtaja sanoi, että soittele suoraan siihen ryhmään mihin menossa ja sovi heidän kanssaan.
 
Me tehtiin silleen, että kun saatiin tieto, minne poika pääsee ensi syksynä, soitin ja varasin tutustumisajan saman tien toukokuulle. Käytiin pojan kanssa puolen tunnin visiitillä siellä eräs aamupäivä ja nähtiin vähän paikkoja ja tavattiin hoitajia. Lisäksi sovittiin sitten elokuulle jo päivät, milloin molemmat (minä ja poika siis) mennään sinne yhdessä tarkemmin tutustumaan päiväkotielämään. Ekana hoitoaamuna mennään sinne klo 8 ja ollaan ehkä pari tuntia, max puoli päivää. Seuraavana päivänä sitten samalla lailla tai vähän pidempään jne. Joku päivä poika jää sitten yksin sinne, kunhan tottuu vieraaseen paikkaan. :)
 

Yhteistyössä