Päiväkotiin synttäriherkkuja - on mullakin ongelma :)

  • Viestiketjun aloittaja synttärit
  • Ensimmäinen viesti
synttärit
Olemme "vasta-alkajia" päiväkodissa ja nyt kun lapsella on synttärit niin mietin mitä sinne veisi. Kuulemma hyviä viemisiä on karkit ja keksit.

Mietinkin tässä, että olisiko Geisha -suklaa huono valinta kun siinä on kai jotain pähkinää. Onko pähkinäallergia kovin yleinen? Niitä ja Omareita meillä jäi synttäreiltä niin paljon että riittäisi kaikille yksi molempia. Onko tuo määrä, kaksi karkkia per nenä, riittävä määrä? Vai olisiko parempi jättää nuo Geishat pois ja viedä vain ne Omarit ja veisinkö sitten ne keksit lisäksi?

Mitä te muut yleensä viette?
 
no
Meillä päiväkoti saneli mitä saa viedä ; jos ryhmässä on muslimilapsia , niin heillle ei saa kaikkia lisäaineita antaa ( tais olla peräti yks jäätelö mikä sopi myös heille ) , ja ryhmän lasten allergiatkin ovat henkilökunnan tiedossa.

 
bb
Minä kysyin etukäteen ja toivoivat keksejä, koska ryhmässä on maitoallergikkoja, joille jäätelö ei käy ja samoin pähkinä ja muna-allergikkoja, joten kekseistä löytyy helpoimmin sopiva vaihtoehto joka käy kaikille. Muumi- keksit ei kyllä noilla allergioilla käy, mutta esim. Kantolan Miina ja Manu- keksit sopivat noista kärsivillekin.
 
fc
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Minä kysyin etukäteen ja toivoivat keksejä, koska ryhmässä on maitoallergikkoja, joille jäätelö ei käy ja samoin pähkinä ja muna-allergikkoja, joten kekseistä löytyy helpoimmin sopiva vaihtoehto joka käy kaikille. Muumi- keksit ei kyllä noilla allergioilla käy, mutta esim. Kantolan Miina ja Manu- keksit sopivat noista kärsivillekin.
Ei ne käykkään, mutta tässä ryhmässä ei oo nyt allergiaa sairastavia. Olen kerran vienyt niitä miina ja manu juttuja muumikeksien lisänä...
 
pallo
Kannattaa kysyä päiväkodista mitä saa viedä. Espoossa ei ennen saanut viedä mitään itse leivottua eikä jätskiä, nykyään ei periaatteessa saisi viedä mitään. Meidän lapsen ryhmässä on sovittu, että keksejä saa viedä. Esim. muumikeksit on aina taattu menetys. Mun mielestä ei karkkia missään nimessä, koska ainakaan meillä ei 3v. juuri ole karkkia saanut. Geishat on mun mielestä enemmän aikuiseen makuun.
 
ap
Ok. Kiitti vastauksista. Täytyy vielä harkita uudelleen asiaa.

Meidän oma lapsi on niin ronkeli herkkujenkin suhteen. Geishat ja Omarit menee. Lisäksi Kinder-suklaa, Pätkis ja Tupla. Kaikki muu tahtoo olla yök! Kekseissä valikoima yhtä suppea. Kaikki tahtoo olla sarjassa "ei kykkää siitä".
 
Krisse
No, meidän poika "valittaa" kun eskarissa on aina vaan karkkia :) Poika vei sitte muumikeksejä, kun oli synttärit. Eli vaikka noita muumikeksejä tai vaikka vaan tikkarit jokaiselle kaverille, niille ei varmaan kukaan ole allerginen :).
 
allergiaton
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse:
No, meidän poika "valittaa" kun eskarissa on aina vaan karkkia :) Poika vei sitte muumikeksejä, kun oli synttärit. Eli vaikka noita muumikeksejä tai vaikka vaan tikkarit jokaiselle kaverille, niille ei varmaan kukaan ole allerginen :).
Kyllä tikkareillekin voi olla allerginen, varsinkin jos on allerginen sitruksille, mikä sekin on kuulemma todella yleistä.
 
mie
mä olen päiväkodissa töissä, ei saa viedä mitään ja tästä meillä on pidetty kiinni. myös lapseni päiväkodissa on kielletty viemästä mitään ja äitinä myös toivon ettei mun lapseni saisi päiväkodissa mitään karkkia eiköä toisten tuomia keksejä, yms, mä tahdon itse päättää milloin lapseni saa syödä kyseisiä herkkuja, sallittua on kaikki muu mikä tulee päiväkodin keittiöstä ja lukee ruokalistassa.
 
vieras
Mun mielestä yksi laji riittää. Jos ryhmässä on 20 lasta ja kaikki tuo vuorotellen, niin aika paljon tulee syötyä herkkuja. Meillä ei saa viedä karkkeja, joten vien paketin keksejä ja senkin vain synttäreillä. Jotkut vie nimpparinakin
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja pulleroballerina:
Riippuu siitä, minkä ikäisiä ryhmässä on. Jos on vaikka alle kolmevuotiaita, niin Muumikeksit ja pikkuiset rasiat rusinoita ovat kuulemma suosiossa. Isommille voi sitten ottaa vaikka karkkiakin...! =)
Rusinat on kova sana =)
 

Yhteistyössä