Päiväkoti: voiko lapsen viedä hoitoon jos on itse kipeänä kotona?

  • Viestiketjun aloittaja hurjis
  • Ensimmäinen viesti
En nyt mahatautisena vesi, mutta oli tyttö eilen päikässä, ja itse podin vielä eilisen flunssaa kotona.

Ja kun itse olen pph:na kotona, niin on mulla ollu niitä vatsatautistenkin lapsia päivät hoidossa, kun vanhemmat ja parhaillaan koko muu perhe on ryllänny kotona :|
 
kissanen
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
 
!
Vein lapsen hoitoon kun mieheni kanssa olimme vatsataudissa. Lapsi oli jo vatsataudista parantunut muutama päivä aikaisemmin ja tauti oli tarttunut meihin.
Ei ollut meistä kummastakaan lapsen hoitajaksi kun kaikki liikehdintä sai aikaan tuskanhien, vatsan kramppailun ja oksentamisen/ripuloinnin.
Aamu oli tuskaa kun piti lapsi pukea ja viedä ja oksensin vielä matkalla.
 
Olen vienyt, mutta yleensä lyhyemmäksi ajaksi ja viimeksi päiväkodista pyysivät josko voisin hakea välipalan jälkeen kotiin kun oli henkilökuntaa vähemmän paikalla.
Nyt tänään ja huomenna saavat "lomailla". Kysyin eilen haluavatko olla kotona vai mennä hoitoon ja kumpikin halusi olla kotona.
No yleensä kyllä ovat olleet kotona kun en ole jaksanut viedä hoitoon. Jos taas olen ollut niin kipeä etten ole kyennyt mitään tekemään on mies ne vienyt hoitoon.
 
Kyllä minä vein esikoisen hoitoon, jos itse sairastuin flunssaan.
Olinhan ilmoittanut jo kolme viikkoa aikaisemmin pojan hoitoajat ja siitä lystistähän joka kuukausi kunnalle maksoin toista sataa euroa.

Mukavampi pojallekin leikkiä ikäisten lasten kanssa hoidossa, kun katsoa kuumeista äitiä kotona.
 
jaahas
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
No voi voi...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Niimpä, mut vieppä lapses päiväkotiin niin sittenpä on mahis. voi sua kadetta
 
voi voi
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Niin, ne töissä käyvät ovat sillä sairaslomalla _parantuakseen_ takaisin töihinsä. Kotiäidin pitkittynyt sairastelu ei ole palkanmaksajalta pois.
 
kissanen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Niimpä, mut vieppä lapses päiväkotiin niin sittenpä on mahis. voi sua kadetta
Mä en todellakaan ole kade. Kyllä mä tahdon lapseni itse kasvattaa.
 
kissanen
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Niin, ne töissä käyvät ovat sillä sairaslomalla _parantuakseen_ takaisin töihinsä. Kotiäidin pitkittynyt sairastelu ei ole palkanmaksajalta pois.
Tää on kyll totta.

Jos kukaan huomasi niin mä en ole moittinut kenenkään tapaa vaan kirjoitin että kaksipiippuinen juttu.
Heti ruvetaan heittää kuraa niskaan!
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Minä olen työelämässä, enkä ole tähänpäivään mennessä vienyt lasta hoitoon, jos olen itse ollut kipeänä.

Mutta olet täysin oikeassa tuossa asiassa! Kotiäiti "ei saa" sairastaa :).
 
kissanen
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Minä olen työelämässä, enkä ole tähänpäivään mennessä vienyt lasta hoitoon, jos olen itse ollut kipeänä.

Mutta olet täysin oikeassa tuossa asiassa! Kotiäiti "ei saa" sairastaa :).
Ihanaa täältä löytyy ihan asiallisiakin ihmisiä ;)

Niin ja nostaisin hattua, jos olis päässä :) Moni työssäkäyvä mamma ei taida noin toimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja !:
Vein lapsen hoitoon kun mieheni kanssa olimme vatsataudissa. Lapsi oli jo vatsataudista parantunut muutama päivä aikaisemmin ja tauti oli tarttunut meihin.
Ei ollut meistä kummastakaan lapsen hoitajaksi kun kaikki liikehdintä sai aikaan tuskanhien, vatsan kramppailun ja oksentamisen/ripuloinnin.
Aamu oli tuskaa kun piti lapsi pukea ja viedä ja oksensin vielä matkalla.
Ai kun kiva.
 
JoannaS
Meiltä ei lähde kukaan hoitoon, jos täällä toinen aikuisista tai mummo tms. on jonkun muun lapsen kanssa kotona!

Etenkään vatsatautia en halua muihin tartuttaa, näköjään samaa huomaavaisuutta on turha olettaa muilta äideiltä!!!

Meillä päiväkodissa käydään vain ja ainoastaan, kun vanhemmat ovat töissä, virikkeitä meiltä löytyy kotoa ja pihalta!
 
vieras
Onhan se mahdollista tämän älyttömän subjektiivisen päivähoito-oikeuden takia, mutta ei siinä mitään järkeä ole laittaa lasta tartuttamaan muita!

Ja etenkin vatsataudissa! Lähes kaikista päiväkodeista löytyy diabeetikkolapsi. Tiedättekö mihin kuntoon lapsi menee vatsataudissa, jolla on diabetes?

Miettikääpä asiaa muutenkin kuin oman navan ympäriltä!!!
 
juup
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voi:
Alkuperäinen kirjoittaja kissanen:
Tää on näit kakspiippuisia juttuja... äidit, jotka töissä vievät sairastuttuaan hyvällä omatunnolla lapsensa päiväkotiin. Kun sitten kotiäideillä ei ole vaihtoehtona edes vielä lastansa mihinkään pktiin.
Niin, ne töissä käyvät ovat sillä sairaslomalla _parantuakseen_ takaisin töihinsä. Kotiäidin pitkittynyt sairastelu ei ole palkanmaksajalta pois.
Tää on kyll totta.

Jos kukaan huomasi niin mä en ole moittinut kenenkään tapaa vaan kirjoitin että kaksipiippuinen juttu.
Heti ruvetaan heittää kuraa niskaan!
En tiedä onko tässä mitään kaksipiippuista. Ne vie kenellä on siihen mahdollisuus ja kenellä ei niin ei voi mitään. Ei se sairasloman aikana lapsen hoitoon vieminen ole väärin tai kotiäideiltä pois niin että oikeudenmukaisuuden takia pitäisi pitää lapsi kotona.

Sitäpaitsi joillain kotiäideillä löytyy esim. mummola läheltä ja muutamakin tuttu mielellään antaa sairastaessaan lapsen mummolle hoitoon tai ottaa mummon heille siksi aikaa auttelmaan ja viihdyttämään lasta. Eikä siinäkään mitään kaksipiippuista vakkei kaikilla tuota mahdollisuutta ole.
 

Yhteistyössä