Päiväkoti vai perhepäivähoitaja?

Meil tyttö aloittaa elokuussa päivähoidon. Tyttö on silloin 2v8kk.
Haettiin päiväkotiin, mut nyt näyttäis siltä, että päiväkodit on ihan täynnä ja paikkoja olisi perhepäivähoitajalle..

Eli kokemuksia kuulisin mieluusti. :)

Niin ja meil ainakin aluksi tarve olisi vain osa-aikaiseen hoitoon, niin miten se sitten perhepäivähoitajalla suju.. Siis että voiko perhepäivähoitajalla olla osa-aikaisesti?
 
Miina
Kyllä pph:llakin sujuu puolipäivä hoito. Tottakai!
itse veisin noin pienen mieluummin pieneen ympäristöön jossa olisi kodinomaista, kuin suureen porukkaan, jossa tauditkin tarttuu nopeaan ja alituiseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miina:
Kyllä pph:llakin sujuu puolipäivä hoito. Tottakai!
itse veisin noin pienen mieluummin pieneen ympäristöön jossa olisi kodinomaista, kuin suureen porukkaan, jossa tauditkin tarttuu nopeaan ja alituiseen.
Ok. Hyvä tietää että tuo puolipäivähoito mahdollisuus on pph:llakin.. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja OneStepCloser:
Meil tyttö aloittaa elokuussa päivähoidon. Tyttö on silloin 2v8kk.
Haettiin päiväkotiin, mut nyt näyttäis siltä, että päiväkodit on ihan täynnä ja paikkoja olisi perhepäivähoitajalle..

Eli kokemuksia kuulisin mieluusti. :)

Niin ja meil ainakin aluksi tarve olisi vain osa-aikaiseen hoitoon, niin miten se sitten perhepäivähoitajalla suju.. Siis että voiko perhepäivähoitajalla olla osa-aikaisesti?
Mihin töihin olet päässyt kun alle 5 tunnin hoito riittää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mihin töihin olet päässyt kun alle 5 tunnin hoito riittää?
Hmm.. Siis onko osa-aikanen hoito sillein että on alle 5tuntia/päivä?

No sitten..
Mä siis oon kassalla töissä, aluksi vaan 3-4 kertaa viikossa, mutta syksyllä sit pitäisi tulla enemmän töitä. Mulla työtunnit päivässä on 5-6,5h noin suurinpiirtein. (pari kertaa on 7h päiviä kun meen klo 6.45 töihin) Eli hoitoa ei tarvita ku kolmena tai neljänä päivänä viikossa, välillä ei senkään vertaa, jos mulla sattuu iltavuoroja/viikonloppu töitä paljon..
 
kyllä sulla sitten vamraan riittää puolikas hoito..kun se menee niin että yht 25h/vko..ja joissakin kunnissa on kuukausi se väli kun tarkakillaan..eli ei sulla tarvi jsut se 5h/pvä olla! voi olla esim 3 pidempää päivää ja sit 2 vapaata!tai et jolalin viikolla kaikki 5 pitkää päivää mutta toiella viikolla taas 1 hoitopäivä jne!
 
Josa
Mä oon ehdottomasti päiväkodin kannalla. Meillä lapset olleet aina päiväkodissa. Nyt nuorin oli 1v1kk kun aloitti. Mä oon kattellu noita perhepäivähoitajia tossa naapureissa ja heille en kyllä lapsiani laittais. Hyvin sitä syliä saa päiväkodissakin ja onneks meilläkin poika on suht pienessä ryhmässä.
 

Yhteistyössä