Päiväkoti asiaa...

osa oli asiallista joo.. mutta otappa silmälasit käteen ja lueppa, vaikka rivienvälistä.. suoraa arvostelua ja vittuiluahan tuo on, jos et sitä huomaa niin ei ole kyllä kaikki muumit sulla laaksossa:mad: kiitos asiallisista vastauksista=)

Jos sulla on noin pieni äp raha niin tuskin sulla on iso palkkakaan, koska sähän saat ansiosidonnaista kun kerran työpaikka on.
Suomessa ei käytännössä ole mahdollista saada alle 9kk ikäistä hoitoon, paitsi jos palkkaa itse hoitajan, mutta se vasta tuleekin kalliiksi.
Eli sulla on 3 vaihtoehtoa: olet vielä 3kk kotona, palkkaat hoitajan jolloin rahaa jää käteen vähemmän kuin nyt, annat lapsen pois jolloin saat tehdä mitä tykkäät!

Lto
Ei missään nimessä kannata edes harkita päiväkotia noin pienelle. En suosittelisi yhdellekään alle kaksivuotiaallekaan, hädin tuskin kolmevuotiaille. Ryhmät on päästetty aivan liian suuriksi ja ongelmia riittää.

Sieltähän tuli päivän paras idea..annetaan lapsi pois!!!!!!!!!! No mutta joo ehkä tänne ei kannata kirjotella tällasia kyssäreitä, koska kukapa muu kuin minä itse tiedän paremmin oman tämän hetkisen tilanteeni! Enkä siitä sen enempiä tarkennuksia ala sepostelemaan, mutta KAUNISTA SYKSYÄ TEILLE IHANAT IHMISET:cool:

Hujh
Sieltähän tuli päivän paras idea..annetaan lapsi pois!!!!!!!!!! No mutta joo ehkä tänne ei kannata kirjotella tällasia kyssäreitä, koska kukapa muu kuin minä itse tiedän paremmin oman tämän hetkisen tilanteeni! Enkä siitä sen enempiä tarkennuksia ala sepostelemaan, mutta KAUNISTA SYKSYÄ TEILLE IHANAT IHMISET:cool:
Sinulle on vastattu aivan asiallisesti, että päiväkodit eivät ota.vaihtoehdot on hoitaja kotiin. Mitä vielä toivot.itse et vastaa esim. Kysymykseen missä lapsen isä on. Luulisi isääkin kiinnostavan lapšen

miekin
No ei todellakaan kukaan muu tiedä sitä sun hetkistä tilannetta! Ja onhan sulle ihan asiallisesti vastattu, että näin pientä et päiväkotiin saa. Jos isä, isovanhemmat tai joku tuttu ei hoida, niin silloin vaihtoehtona on hoitajan palkkaaminen. Mutta se on aika arvokkaasta lystiä (kaikkineen äkkiä ainakin sen, mitä nyt saat käteen).

Itsekin mietin sitä, että jos kerran sun vanheimpainraha on näinkin pieni, niin eipä taita palkkaakan kovin kummonen olla? Paitsi tietysti, jos toi äippäraha on laskettu jotenkinhuonompien tulojen mukaan (silloin taas, jos ennen äitiyslomaa on ollut todella hyvät tulot, niin voisi olettaa, että jotain on säästössäkin.).... Mutta kuitenkin, paljonko sulla jäisi sitten käteen silloin, kun käyt töissä? Siitä pois sitten esim. työmatkakulut, lapsen hoitokulut, niin jääkö enemmän kun nyt?

Jos tulosi on pienet, ettei riitä elämiseen (asumiskulut ja tärkeät laskut!) niin saat varmasti toimeentulotukea. Oletko hakenut? Kyllä ne siellä laskee, että sinulle itsellesi ja lapsellesi pitää jäädä tietty perusosuus kuukaudessa rahaa.
Tietty tässä mitää karsia minimiin ne omat huvitukset. Tärkeisiin luetaan sähkö, puhelin ja netti (?), vakuutukset.. Lehtitilauket ja uusien kenkien shoppailut saa unohtaa hetkeksi aikaa.

Myös asumistukea saat. Oletko hakenut? Oletko ottanut myös sen huomioon, että töihin mentyäsi sinulle tulee maksettavaksi myös päivähoitomaksut. Jäisikö näin ollen käteen siis yhtään sen enempää rahaa.. (Ilmeisesti palkkasi ei kovin suuri ole, jos äp-rahasi on tuon verran..).
Palkkaa saavat kun saavat kuitenkin vähemmän as.tukea, kuin tuilla elävät, joten tilanne on aika +-0. Näin nopeasti ajateltuna.
Suurena miinuksena vaan se, että vauva on suurimman osan päivästä vieraan hoidettavana.

"Vieras"
No turhaan ihmettelet vastauksia, onhan se nyt helvetti järjetöntä tehdä lapsi, jonka kanssa ei voi olla kotona edes vanhempainvapaata! Missä lapsen isä? Miksi teit/pidit lapsen? Suomessa ei yhtäkään alle 9kk ole pakko viedä hoitoon (todella harvoin edes alle 3v.tä) sen verran on hyvät tuet.

"Vierailija"
Noilla tuloilla tosiaan kannattaa marssia kelaan, ja ainakin kysyä onko asumistuen saaminen mahdollista. Kyllä tämä yhteiskunta lapsiperheitä tukee, mutta sitä apua kannattaa rohkeasti hakea. Jos sinulla on asuntolainaa/muuta pankkilainaa soittoa pankkiin ja sovit voisitko maksaa korkoja. Nyt asuntolainojen korot ovat todella matalla, joten siitäkin säästää ison summan. Kannattaa myös laittaa ihan paperille niitä omia menojaan, mihin se raha ihan oikeasti menee. Siinä voi yllättyä, ja miettiä mitä voi tehdä asian eteen. Tosiaan noin pienelle ei hoitopaikkaa varmasti löydy kovin nopeasti, jos ollenkaan joten jos rahat ja talous tiukilla se miettiminen kannattaa aloittaa siitä päästä mille voit jotain nyt. Eli ne laskut mistä kertyvät, mistä maksat, mitä tarvitset elääksesi laaudukasta ja mukavaa elämää? Ruoka on se millä voi myös säästää, tuon ikäisen soseet valmistaa helposti itse. Vauvanvaatteita saa vielä aika mukavasti kivoja ja siistejä kirpputorilta.

Yhteistyössä