Päiväkodista "suututtiin" kun en päässyt viemään lastani tikattavaksi

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mä";22785850]Ihan huippu ketju :D :D :D :D

Jos ap olisi itse ollut pk:ssa töissä ja lähtenyt saman tien omaa lastansa hakemaan jättäen palstamammojen mukulat ilman lainmukaista valvontaa niin asia olisikin ollut katastrofi ja palsta olisi hyökännyt kimppuun, ettei noin pienen asian vuoksi olisi tarvinnut töistä pois olla :D :D :D :D[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ainakin olisi vaadittu, että sijainen hommataan ensin paikalle ja se sijaisen hommaaminen voi kestää pahimmillaan tunteja.

Helppo on vierestä syytellä päiväkodinhoitajia tai vanhempia. Kaikilla kun on erilaiset elämäntilanteet ja hoitopaikkojen toimintatavat voivat toki myös vaihdella.
 
[QUOTE="vieras";22783280]Typerä kommentti päiväkodin taholta.

Mä en henk. koht. tarkemmin ajatellen ole sellaisessa työssä ikinä ollutkaan, mistä voisi koska vaan lähteä sekunnin varoitusajalla. Ei vaan voi, vaikka olisi lapsi kyseessä. Aina täytyy joku homma tehdä käsistä loppuun, odottaa sijainen paikalle tai ylipäätään saapua työpaikalta päiväkotiin mikä voi olla niin pitkän matkan päässä, että tulon aikana lapsi olisi lähiterkkarissa tikattu jo.

Miettikää nyt purnaajat; lakimies oikeussalissa, rekkakuski, taksikuski, ambulanssihenkilöstö, tehdastyöntekijät, lääkärit, tietyissä paikoissa hoitajat (esim hengityskone- ym. tehosysteemit), lentoemännät, ja vaikka ketkä. Ei pyörisi mikään homma jos vanhemmat ei voisi luottaa siihen että vastuu ja hoiva tulee päiväkodilta sen hoitopäivän aikana.[/QUOTE]



Ihan olen tehdastyöläinen ja taatusti voi lähteä sillä sekunnilla lastani hakemaan jos loukannut.
 
Soiku
Ei vaan tajua, miten voidaan ap:tä syyllistää asiasta, joka on päiväkodin vastuulla. Piste.

Varahakijakaan ei valitettavasti aina ole mahdollinen. Meilläkin oli aiemmin tilanne, että asuttiin paikkakunnalla, josta ei kovinkaan montaa henkilöä tunnettu. Mies ei voinut pitää kännykkää työpäivän aikana lähettyvillään ja mä en olisi työstänyt pystynyt samalla sekunilla lähtemään. Varahakijana meillä oli henkilö, jonka lapsi oli myös samassa päiväkodissa, mutta joka oli samassa työpaikassa kuin mieheni, kännykkä ei siis lähettyvillä ja hänen puolisollaan samanlainen työ kuin minulla, josta ei heti voi pois lähteä. Onneksi koskaan ei mitään sellaista tapahtunut, että olisi kesken päivän tarvinnut hakea.

Ihmiset katsovat elävät erilaisia elämäntilanteita. Se mikä sopii ja passaa sinulle, ei välttämättä ole kaikkien elämäntilanteiden mukaista. Itse olen kiitollinen siitä, että päästiin muuttamaan takaisin kotiseudulle, jossa varahakijoita piisaa ja työtehtävätkin ovat nykyään semmoisia, että niistä helpommin pääsee irtautumaan tilanteen niin vaatiessa.
 
Siis täh
Kuulostaa aika erikoiselta, että jotkut lähtee töistä kesken päivän kummilasta viemään tikattavaksi. Minun työnantaja ei kyllä sellaista katselis suopeasti. Itsekään en aina pääse nopeasti töistä lähteen.

Eipä tarvi toisaalta ihmetellä, miksi pienten lasten äideillä on vaikeuksia työllistyä ja monesti pienempi palkka. Työnantajat tykkää sellaisista työntekijöistä, jotka on sitoutuneita työhönsä, vastuullisia ja joustavia työntekijöitä. Silloin on helpompi joustaa myös toiseen suuntaan.
 
Siis täh
Ihan olen tehdastyöläinen ja taatusti voi lähteä sillä sekunnilla lastani hakemaan jos loukannut.
No sehän on hyvä sulle ja lapsellesi. Ja toivottavasti työnantajallekin ihan OK.

En silti aio vaihtaa alaa ja pyrkiä tehdastyölaiseksi. Kaikilla ei ole tällaista työtä, eikä kiinnostustakaan sille alalle. Minulla ei ole kyllä just nyt ketään sellaista tuttua, joka olisi sellaisella alalla, mistä pääsee nopeasti lähteen. Tai tuttuja joo, mutta joka olisi niin tuttu lapselleni, että voisi pyytää hakijaksi.
 
meillä ainakaan ei ole
Pk henkilökunnalla vain kun ei ole lupaa viedä lasta tk tai muualle. Pitää soittaa lanssi ja se on niin iso kustannus että jos ei ole hengenhätää niin ei sitä soiteta tikkauksen takia. Vakuutus ei korvaa jos matkalla käy jotakin vielä pahempaa tai mitään ylipäätään.
 
apupapu
?????

Itse olen pph ja jop ameidän palvelusopimuksissa lukee että jos lapsi loukkaa itsensä niin että tarvitsee välitöntä lääkärinhoitoa, soitetaan joko ambulanssi tai viedään tk:hon. Sitten kun vanhempi saapuu paikalle, siirtyy vastuu hänelle.
 
"pallo"
Kyllä ainakin meidän lasten pk:ssa oletetaan, että jompi kumpi vanhemmista tai nimetyt varahakijat tavoitetaan tarvittaessa heti (eli meillä yhteensä 4 aikuisen yhteystiedot tarhassa) jos lapsi sairastuu kesken päivän.
 
niin jos
?????

Itse olen pph ja jop ameidän palvelusopimuksissa lukee että jos lapsi loukkaa itsensä niin että tarvitsee välitöntä lääkärinhoitoa, soitetaan joko ambulanssi tai viedään tk:hon. Sitten kun vanhempi saapuu paikalle, siirtyy vastuu hänelle.
teillä on siihen lupa vanhemmilta. Pitää siis olla allekirjoitettu lupa kyyditykseen tai linja-auto kyytiin, muuten ei sopimuksella ole mitään arvoa. Pk henkilökunta ei voi ohittaa vanhempia. Puhelimitse lupaa ei voi antaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä ainakaan ei ole;22787572:
Pk henkilökunnalla vain kun ei ole lupaa viedä lasta tk tai muualle. Pitää soittaa lanssi ja se on niin iso kustannus että jos ei ole hengenhätää niin ei sitä soiteta tikkauksen takia. Vakuutus ei korvaa jos matkalla käy jotakin vielä pahempaa tai mitään ylipäätään.
No tämähän erikoista on...
 
"peppiina"
Meillä tarhan esitietolomakkeessa kysyttiin, että saavatko hoitajat viedä lapsen tapaturman sattuessa suoraan tk:een vai haluavatko vanhemmat itse huolehtia viemisestä esim. yksityislääkäriin. Ja taksilla varmaan voivat viedä, yksikään ei taida edes omalla autollaan tulla töihin.
 
Meillä tilanne on se, että minun sukuni asuu noin 200 km päässä meistä ja mieheni suku muutaman tuhannen kilometrin päässä. Tunnemme toki ihmisiä asuinkunnassamme, mutta kaikilla on omiakin lapsia tai oma työelämä. Yhtään eläkeläistä/työtöntä, joka voisi heti lähteä lasta hakemaan ei ystäväpiirissämme ole.

Työssäni on kiellettyä pitää omaa puhelinta mukana, joten se täytyy jättää muiden henkilökohtaisten tavaroiden kanssa lokeroon. Toki sitä voin ruokatauolla käydä kurkkaamassa, jolloin voin klo 9 tulleen soiton nähdä puolen päivän aikaan. Joskus työpisteeni voi olla niin kiireinen, että ehdin ruokailla noin 5 minuuttia töiden välissä ja jatkaa taas 5 minuuttia ennen seuraavaa työvaihetta. Tällöin ei tule edes mieleen tarkistaa puhelinta.

Jos lapseni siis loukkaisi itsensä päiväkodissa, minun pitää vain luottaa, että pk:n henkilökunta hoitaa asian.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja meillä ainakaan ei ole;22787572 begin_of_the_skype_highlighting**************22787572******end_of_the_skype_highlighting:
Pk henkilökunnalla vain kun ei ole lupaa viedä lasta tk tai muualle. Pitää soittaa lanssi ja se on niin iso kustannus että jos ei ole hengenhätää niin ei sitä soiteta tikkauksen takia. Vakuutus ei korvaa jos matkalla käy jotakin vielä pahempaa tai mitään ylipäätään.

Missä perähikiällä näin toimitaan? Onneksi ei ainakaan meidän paikkakunnalla!
 
just juu
Eiköhän taksilla viedä lapsi terkkariin tarvittaessa. Omalla autolla eivät saa hoitsut kuskata, niinkuin ei kouluissakaan henkilökunta kuskaa.
MISSÄÄN ei voida olettaa, että vahempi tai muu sukulainen pääsis heti paikalle lasta viemään lääkäriin.
 
Kun meidän poika kaatui päiväkodin eteisessä ja leukaan tuli verta vuotava haava (oli tuolloin 3-vuotias), tilasi hoitaja taksin ja soitti minulle taksista, että on viemässä poikaa terveyskeskukseen tikattavaksi ja pyysi, että tulisin sitten sinne poikaa hakemaan. Saavuttuani paikalle hoitaja lähti pois.
 
heh heh
Eli siis:

Jos lapsi satuttaa itsensä todella pahoin ja tarvitsisi akuuttia lääkärinhoitoa, päiväkodin tädit soittavat vanhemmille ja odottavat että nämä tulevat hakemaan lasta ja vievät tämän lekuriin sen sijaan että tulisivat itse terveyskeskukseen missä hoitaja jo olisi lapsen kanssa ja lapsi mahdollisesti saanut hoidonkin jo.
 
Suzyanne
[QUOTE="vieras";22783280]Typerä kommentti päiväkodin taholta.

Mä en henk. koht. tarkemmin ajatellen ole sellaisessa työssä ikinä ollutkaan, mistä voisi koska vaan lähteä sekunnin varoitusajalla. Ei vaan voi, vaikka olisi lapsi kyseessä. Aina täytyy joku homma tehdä käsistä loppuun, odottaa sijainen paikalle tai ylipäätään saapua työpaikalta päiväkotiin mikä voi olla niin pitkän matkan päässä, että tulon aikana lapsi olisi lähiterkkarissa tikattu jo.

Miettikää nyt purnaajat; lakimies oikeussalissa, rekkakuski, taksikuski, ambulanssihenkilöstö, tehdastyöntekijät, lääkärit, tietyissä paikoissa hoitajat (esim hengityskone- ym. tehosysteemit), lentoemännät, ja vaikka ketkä. Ei pyörisi mikään homma jos vanhemmat ei voisi luottaa siihen että vastuu ja hoiva tulee päiväkodilta sen hoitopäivän aikana.[/QUOTE]

Juuri näin, paremmin ei olisi voinut kirjoittaa. Ei todellakaan ole kyse siitä mikä että työ menisi oman lapsen terveyden edelle, joistakin töistä ei vaan oikeasti VOI lähteä ihan samantien, ainakaan ilman että saa hankituksi tuuraajan. Tuohon listaan voisi vielä lisätä poliisit ja kirurgit, ja monta muuta alaa.

Kyllä pk:n henkilökunnan mielestäni pitäisi ihan ilman kiukuttelua toimittaa lapsi lääkäriin.
 
päläpälä
Juma, mitä hysteerikkoja te olette. Ei kai maailma siihen kaadu jos äiti ei pääse heti lapsen luo. Mikä hätä, siis todellinen tossa oli? Älkää hemmetti kasvattako sellaisia lapsia, joilla napanuora pysyy hautaan saakka.
 
"minä"
[QUOTE="Juu";22785508]Itse asiassa olisin ollu ymmärtävinen ja koko soitellu muihin kampaamoihin tai koittanu itte tai kaason avustuksella laittaa. Ei perkele ois kovin kiva tunne jos mun hääkampauksen takia joku pieni ei saa äitiään mukaan sairaalaan. Totta helvetissä itekin äitinä ymmärtäisin että jos on pakko niin sit on pakko, ei voi mitään.

Ja jotenkin epäilen ettei permanenttia ole morsian ottamassa hääpäivänään. Oisin sanonu että määpä jään purkaan nää rullat, mene sinä, katotaan mulle uus aika sitten.[/QUOTE]

olisitko silloinkin noin ymmärtäväinen, jos olisit synnyttämässä, olisi päivystysaika ja yllättäen olisikin hätäsektion tarve. Sinut kärrättäisiin kiireellä laikkaussaliin. anestesialääkäri olisi juuri tulossa nukuttamaan, kun saisi puhelun, että hänen lapsensa on saanut haavan. anestesialääkäri lähtisi toki lapsensa luo ompelun ajaksi, ja jättäisi sinut ja syntymättömän lapsesi. koska on päivystysaika, ei muita anestesialääkäreitä ole talossa. koska hätäsektioita ei voida tehdä, lapsesi kuolee. onneksi anestesialääkäri on kuitenkin ollut oman lapsensa luona, kun lasta paikattiin. tätä muistelet oman lapsesi hautajaisissa ja kuolleen lapsesi vieressä saat lohtua siitä, että onneksi anestesialääkäri on ollut lapsensa luona silloin, kun lapsen haavaa paikattu.
 

Yhteistyössä