Päiväkodin vanhempainillasta tuli sähköpostiin muistio

• Viestiketjun aloittaja siis mitäh?
  • Ensimmäinen viesti
siis mitäh?
Siinä oli tiivistettynä asioita joita siellä oli keskusteltu. Yksi kohta koski tv:n katselua ja siinä luki, että vanhempien ei saisi antaa lasten katsoa lapsille sopimatonta ohjelmaa, esim salkkareita tai duudsoneita. Siis onko oikeesti joku joka antaa päiväkoti-ikäisen lapsensa kattoa noita ohjelmia??? Pakko ilmeisesti olla, koska asiasta oli tuollakin keskusteltu??

niinpä
Todellakin niitä on. Jotenkin niin peestä että 3v hokee "ime parsaa". Mä en tajua. Ja kaikista hulluista että vanhemmille TÄYTYY tuollaisesta tajua, pitäisi kaikkien tajuta itse.

vieras
Ja ime parsaa on salkkareista tai duudsoneista? Kyl meillä lapset on putousta joskus vilkuilleet kun vanhemmat on katsoneet, siinä ei kyllä kamalia juttuja tapahdu. Ja se sanonta tarttuu :D.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja deb:
Olisit mennyt paikalle, niin ei tarvitsisi täällä jeesustella!
Tais osua nilkkaan, teilläkö lapset kattelee ko ohjelmia??
ja mitä vanhempainiltaan tulee niin olin silloin sinä iltana töissä niin en päässy.

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja ime parsaa on salkkareista tai duudsoneista? Kyl meillä lapset on putousta joskus vilkuilleet kun vanhemmat on katsoneet, siinä ei kyllä kamalia juttuja tapahdu. Ja se sanonta tarttuu :D.
No sitähän mä meinasin, kyllä. Onko susta todella joku putous lasten ohjelma?

ap
Missä ohjelmas sanotaan että "ime parsaa"? En oo sellaista kuullutkaan.

äiti
Mulla alle 2v lapsi ja mä katon salkkarit aina.. Eli telkku on auki ja kattoo jos on kattoakseen. yleensä leikkii tai syö iltapuuroa silloin. salkkareiden jälkeen unille :)
Olen siis yh eikä lapsi oikeen voi missään muuallakaan olla tuohon aikaan ni pitääkö teidän mielestä mun lopettaa telkkarin kattominen ettei lapsi vaan saa mistään vaan kamalia vaikutteita?? :O

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
no mitä haittaa tai traumoja siitä on, pah

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Mulla alle 2v lapsi ja mä katon salkkarit aina.. Eli telkku on auki ja kattoo jos on kattoakseen. yleensä leikkii tai syö iltapuuroa silloin. salkkareiden jälkeen unille :)
Olen siis yh eikä lapsi oikeen voi missään muuallakaan olla tuohon aikaan ni pitääkö teidän mielestä mun lopettaa telkkarin kattominen ettei lapsi vaan saa mistään vaan kamalia vaikutteita?? :O
Ei se kyllä lasten ohjelma ole, vaikka lapsi ei katsele niin kuitenkin kuuntelee ja on samassa tilassa. Voisitko jotenkin tallentaa sen?

vieras
Tallentava digiboxi ja siitä sitten katot kun lapsi on nukkumassa. Olen myös yh ja telkku pysyy kiinni silloin kun ei tuu sellaisia ohjelmia jotka sopii kaikille.

ap
Pilaat. Jos se humpuukiohjelma on sulle niin tärkeä niin tallenna digiboksille tai johonki ja katto sit ku lapsi on menny nukkumaan. Vaikka lapsi leikkis ja näyttäis ettei se yhtään seuraa ohjelmaa niin silti se saattaa huomioida ohjelmasta kaikenltaista, mitä sen ikäisen ei tarttis nähdä eikä kuulla. KOskee myös isompia lapsia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
no mitä haittaa tai traumoja siitä on, pah
samaa mieltä, en ymmärrä edelleenkään (vaikka putous oli ja meni), että mitä lapsille sopimatonta siinä oli? Ei meillä lapset sitä toki kovin aktiivisesti katselleet kun ei ollut niin lapsille suunnattu, mut en kyllä ite sitä kovin tarkkaan piilotellutkaan (toisin kuin salkkareita ja duudsoneita, jotka on aikuisillekin huonoksi..)

äiti
no en voi. ei ole tallentavaa boksia ja vasta ostin tuon nykysen enkä tod. kylve rahassa. itsekin laitan aikaisin nukkumaan niin en mä yötä myöten viittis nuita katella..
Tiedän kyllä että vois lukea vaikka kirjaa yms lapselle mutta kun pakko mun on joskus olla itsekäs.
toki ymmärrän esim ne ekat jaksot tauon jälkeen missä paula haudattiin elävältä ettei lasten sellaisia tarvitse nähdä. mutta yleensä salkkareissa ei nyt elämää suurempaa draamaa ole että lapsi siitä viottuisi!

vieras
Ilmeisesti jonkun mielestä esim. salkkarit edustaa jokapäivästä laatuarkea, josta voi sitten keskustella lapsen kanssa tärkeistä asioista kuten esim. miksi täti teippasi sedän kiinni tuoliin ja valeli hänet bensalla... Meidän 5-v. kysyi miksi hän ei saa katsoa salkkareita vaikka päivähoitokaveri saa...

hanna
Mitähän niin ihmeellistä salkkareissa on,että sitä ei muka lapset voisi katsella??? Ihan tavallisia asioitahan siinä tapahtuu... ootteko vähän nipoja vanhempia? Meidän lapset ainakin ymmärtävät,että tv-ohjelmat ei ole totta,vaan "satua" ja tv:tä katsellaan koko perheen kanssa,jolloin lapset voivat kysyä ja kysyvätkin,jos joku asia alkaa mietityttämään...

niinpä
samaa mieltä, en ymmärrä edelleenkään (vaikka putous oli ja meni), että mitä lapsille sopimatonta siinä oli? Ei meillä lapset sitä toki kovin aktiivisesti katselleet kun ei ollut niin lapsille suunnattu, mut en kyllä ite sitä kovin tarkkaan piilotellutkaan (toisin kuin salkkareita ja duudsoneita, jotka on aikuisillekin huonoksi..)
Kivaa kun lapset viljelee kaksimielisiä juttuja, hyvä kun osaavat edes puhua. Ja oli siitäkin jossain että siinä mummot teki duusoni temppuja jonka jälkeen päiväkodissa tehtiin samoja juttuja.

ap
no en voi. ei ole tallentavaa boksia ja vasta ostin tuon nykysen enkä tod. kylve rahassa. itsekin laitan aikaisin nukkumaan niin en mä yötä myöten viittis nuita katella..
Tiedän kyllä että vois lukea vaikka kirjaa yms lapselle mutta kun pakko mun on joskus olla itsekäs.
toki ymmärrän esim ne ekat jaksot tauon jälkeen missä paula haudattiin elävältä ettei lasten sellaisia tarvitse nähdä. mutta yleensä salkkareissa ei nyt elämää suurempaa draamaa ole että lapsi siitä viottuisi!
Niin. Eihän lapsi siitä muuta vakavampaa opi kuin että pettää ja jättää saa ja valehdella ja olla kaikinpuolin kiero.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mitähän niin ihmeellistä salkkareissa on,että sitä ei muka lapset voisi katsella??? Ihan tavallisia asioitahan siinä tapahtuu... ootteko vähän nipoja vanhempia? Meidän lapset ainakin ymmärtävät,että tv-ohjelmat ei ole totta,vaan "satua" ja tv:tä katsellaan koko perheen kanssa,jolloin lapset voivat kysyä ja kysyvätkin,jos joku asia alkaa mietityttämään...
Oot kyllä niin kertakaikkisen väärässä.

vieras
Pakko mun on joskus olla itsekäs.. Sinä olet itsekäs joka kerta kun katsot Salkkareita lapsesi kanssa. En tiedä millaista teillä normaalielämä on, mutta toivottavasti ei sellaista kuin ko. sarjassa. 2-vuotiaasi kasvaa isommaksi, eikä tuon ikäinen oikeasti tajua telkkarin ja esim. pihalla tapahtuneen eroa. Ei vielä pitkään aikaan. Lakkaa olemasta itsekäs ja ajattele vähän lastasi. Hommaa se tallentava boxi tai laita telkkari kiinni.

hanna
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Oot kyllä niin kertakaikkisen väärässä.
Perustele???

Yhteistyössä