Päiväkodin toimintatavat

• Viestiketjun aloittaja laitan nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti
laitan nyt harmaana
Miten muilla päiväkodeilla tulee kutsu isovanhempien päivään?

Meidän perheellä on sellanen tilanne että välit toisella paikkakunnalla asuviin isovanhempiin on viilennyt appiukon toilailujen vuoksi (viinaa, vieraita naisia, katoamistemppuja yms.). Olen sanonut miehelle, että on kuppi aika täysi sitä porukkaa, jouluna ja juhannuksena "suostun" heitä tapaamaan. Mies on käynyt siellä pari kertaa lapsen kanssa kylässä, mutta huomaa ettei hänkään enää jaksa katsella sitä touhua.

Nyt olivat päiväkodista lähettänyt kutsun isovanhempien päivään omatoimisesti, ovat ottaneet osoitteet ylös joskus kun jotain lapsen tekemiä joulukortteja ym sieltä ennenkin lähettäneet.

Anoppi nyt soitti et tulevat sitten ens viikonlopuksi meille kun perjantaina se ohjelma päiväkodilla ja haluavat sinne mennä tutustumaan. Mun tekis mieli vetää herneet nenään päikyssä kun kutsuja laittavat ilman vanhempien lupaa, ei meillä mitään ohjelmaa viikonloppuna ole mutta en haluaisi niitä nyt meille. Yleensä haluan varauta ja valmistautua ajoissa vierailuun kun kerran vuodessa tulevat.

En haluais olla mikään nihilisti, mutta meidän tapaamiset vaan on aina ihan perseestä, appi yleensä juovuksissa jo ennen kun auto starttaa siellä päässä, sit isketään kossupullo meillä pöytään ja loppuilta rähistään 20 vuotta vanhoja sanomisia..

äääää
en kyllä jaksa uskoa, että päiväkodissa ongittaisiin kenekään osoitteita... ei siihen ole aikaa. Eiväthän he tiedä edes isovanhempien nimiä - nykyisin ihmisillä ei ole edellisten sukupolvien sukunimiä välttämättä...

vinkki
Isovanhemmat olivat tosi iloisia kun saivat kutsun ja ovat nyt tulossa. Siedä heitä nyt kumminkin. Jos äityy pahaksi vierailu, niin sitten poistuminen.

Päiväkotiin kannattaa antaa palautetta omatoimisesta postituksesta.

Mä kyllä sanoisin asiasta päiväkodissa, ja kertoisin myös, millainen tilanne isovanhempien kanssa on.

Meillä ei todellakaan lähetetä mitään suoraan, eivät edes tiedä osoitetietoja. Päiväkodin ovessa on ilmoitus isovanhempien päivästä ja varmaan oletus on, että vanhemmat huolehtivat isovanhempien kutsumisesta, niin kuin kuuluukin.

Ap1
Alkuperäinen kirjoittaja äääää;25837932:
en kyllä jaksa uskoa, että päiväkodissa ongittaisiin kenekään osoitteita... ei siihen ole aikaa. Eiväthän he tiedä edes isovanhempien nimiä - nykyisin ihmisillä ei ole edellisten sukupolvien sukunimiä välttämättä...
Siis ovat pyytäneet osotteita meiltä vanhemmilta jo kauan sitten, kun haluavat lähettää lasten tekemiä kortteja yms. Ei mua ole haitannut isän-/äitienpäivä korttien lähetys ollenkaan, mutta tällanen on vähän eri asia. Ehkä toisten lasten mummot asuu samalla paikkakunnalla niin käyvät sit vaan päiväkodilla tutustumassa, en tiedä, mut meillä on eri asia kun tulevat niin kaukaa..

piiukka
Itse en humalaisia päästäisi edes kotiini, se on K18 juttuja, joita minun lasten ei tarvitse vielä käsitellä! Eli selvät sävelet isovanhemmille, jos ei kykene selvinpäin tulemaan saa jäädä kotiin!

Yhteistyössä