päiväkodin järjestämä isovanhempien ja kummien päivä on ihan tyhmä juttu

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[
NE ON TÖISSÄ; NIINKUIN MINÄKIN JA NE ISOVANHEMMAT.

Voitko sä olla noin vaan pois töistä sillä verukkeella, että kummilapsella on joku juttu?
Työnantajalla on oikeus määrätä sun lomapäivätkin, ei niitä voi vaan ottaa.

Näköjään on ihan synti kun ei ole työtöntä sukulaista.
Kyllä työnantajat aika suopeesti suhtautuu moniin tälläsiin juttuihin.
Ei kai siellä yhden ihmisen oo pakko koko päivää olla?
Jos joku sais nipistettyä aamusta jonkun aikaa siellä oloon ja joku pääsis jo aiemmin iltapäivällä mukaan?

En voi uskoa, et koko päiväkodissa ois vaan yksi lapsi kellä ei ole joku KOKO PÄIVÄÄ mukana...
Ei kai nämä kestäkään kuin tunnin pari, vai onko jossakin ihan koko päivän juttuja?
No ei niin normaalissa elämässä kestäkään, mutta ap:n tapauksessa tuntuu että siellä pitäs koko suvun istua koko päivä
:D
 
minä
Ap on taas näitä vaikeita ihmisiä, joille kaikki on hankalaa. Jos jotain ehdottaa, niin en voi ja ei se voi jne. Oikeasti ei ole edes halua yrittää. Esim. minä rupeaisin äitinä etsimään HETI uutta työpaikkaa, jos työnantajalta ei löydy yhtään joustoa. Kuka hakee sairaan lapsesi kesken päivän pois hoidosta? Jos sinun onnistaa lähteä, niin silloin onnistaa hommata myös se pari tuntia vuodessa lapsen päiväkotitapahtumaan.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Meilla kanssa on isovanhempien paiva koulussa joka vuosi,, ollut jo pitkaan,, ja joka vuosi on sama itku kun ei tule isovanhempia. Mina olen aina mennyt, ja joskus jompikumpi isoista veljista, tai isa, ja tana vuonna tuli heidan veljentyttonsa myos. Semmoista se on - kaikilla ei ole isovanhempia - ja vaikka se on kova pala lapselle niin ei se minusta tarkoita sita etta muut lapset eivat saa viettaa 'isovanhempien/kummien paivaa'. Mene sina mukaan tai jarkkaa vaikka lemppari tati sinne - paa asia on etta joku menee jotta lapsi ei ole 'yksin'.
"järkkää joku täti"
NE ON TÖISSÄ; NIINKUIN MINÄKIN JA NE ISOVANHEMMAT.

Voitko sä olla noin vaan pois töistä sillä verukkeella, että kummilapsella on joku juttu?
Työnantajalla on oikeus määrätä sun lomapäivätkin, ei niitä voi vaan ottaa.

Näköjään on ihan synti kun ei ole työtöntä sukulaista.
Kaikki on kuule ihan jarjestely kysymys vaan - sita joko haluaa jarjestaa tai ei halua - kaikkein helpointa on osoitella muita sormella ja sanoa etta voi voi voi! Kylla meilla ainakin on tullut kalenteri jossa on merkattuna erilaisia tapahtumia ja merkkipaivia - ihan sen perusteella ollaan voitu etukateen jarjestella toista poissa oloja. Me ollaan KAIKKI TOlSSA ja isovanhemmat asuvat monen tuhansien kilometrien paassa; samoin kummit. Mutta kas kummaa! asia jarjestyy kuitenkin. Ihan vaan siita syysta etta se jarjestaan. Prioriteetit katsos...
Mä koitin sanoa, että TYÖNANTAJAN ei tarvii joustaa tämmösten kanssa. Mitäs tykkäisit jos sun lasten opettaja ottais tosta vaan vapaapäivän, että mä lähen ny leikkiin kummilapsen kaa? On kerta kaikkiaan ammatteja, joista jo sairauspäivän pitäminen on lähes katastrofi.
Mun kummilapsi asuu 500 km:n päässä. Menisi kolme päivää jos menisin sinne vastaavaksi päiväksi. JOS (tuskin) se mun työnantajalle sopisi (ihan yksityinen firma tosin, mutta päivystysluontoinen työ) niin se olisi pois mun kesälomasta eli mun omilta lapsilta.

Kummoset työsopimukset siellä maailman ääressä on? Kyllä mun työssäolosta määrää työnantaja eikä mun omat oikut.

 
vieras
No eiköhän tuo ole ihan työpaikasta, työsuhteesta ja työn luonteestakin kiinni. Itse olen ollut työpaikassa, jossa olosuhteiden pakosta työaikana tapahtuvaa muuttoa vartenkin ainoa tapa saada lomaa oli ottaa saikkua. Luojan kiitos itse pomo ei ollut silloin töissä vaan sillä oli tuuraaja joka hyväksyi poissaolon omalla ilmoituksella, muuten olisi pitänyt toimittaa saikkulappu ja kiireisenä muuttopäivänä ravata vielä lääkäriin jonottamaan jonkun tarpeeksi uskottavan keksityn vaivan kanssa sairaslomatodistusta. Ei mitään puhettakaan, että jonkun merkkipäivien takia olisi vapaata saanut. Myöskään lomia ei saanut pitää vapaana vaan ne oli pakko ottaa rahana (määräaikainen työsuhde). Eipä tossa paljon mikään oma tahto järjestellä asioita olisi auttanut.
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ap on taas näitä vaikeita ihmisiä, joille kaikki on hankalaa. Jos jotain ehdottaa, niin en voi ja ei se voi jne. Oikeasti ei ole edes halua yrittää. Esim. minä rupeaisin äitinä etsimään HETI uutta työpaikkaa, jos työnantajalta ei löydy yhtään joustoa. Kuka hakee sairaan lapsesi kesken päivän pois hoidosta? Jos sinun onnistaa lähteä, niin silloin onnistaa hommata myös se pari tuntia vuodessa lapsen päiväkotitapahtumaan.
se sairas lapsi viedään sitten keskenpäivän yksityiselle lääkärille, jotta saadaan se lääkärintodistus, jota vastaan saa olla pois. Lain suoma oikeus, huom.

Ainoa miten voisin olla paikalla tuommoisessa tilaisuudessa on tekeytyä sairaaksi, sittenkin pitää ensin ajaa työterveysasemalle (40 km/suunta) ja feikata lahjakkaasti.
Kyl se on niin, et kun työpaikka ON, niin sitä ei voi riskeerata. Luvaton poissaolo on irtisanomisperuste, eikä ta:n tarvitse suostua tuollaisella perusteella edes palkattomaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Meilla kanssa on isovanhempien paiva koulussa joka vuosi,, ollut jo pitkaan,, ja joka vuosi on sama itku kun ei tule isovanhempia. Mina olen aina mennyt, ja joskus jompikumpi isoista veljista, tai isa, ja tana vuonna tuli heidan veljentyttonsa myos. Semmoista se on - kaikilla ei ole isovanhempia - ja vaikka se on kova pala lapselle niin ei se minusta tarkoita sita etta muut lapset eivat saa viettaa 'isovanhempien/kummien paivaa'. Mene sina mukaan tai jarkkaa vaikka lemppari tati sinne - paa asia on etta joku menee jotta lapsi ei ole 'yksin'.
"järkkää joku täti"
NE ON TÖISSÄ; NIINKUIN MINÄKIN JA NE ISOVANHEMMAT.

Voitko sä olla noin vaan pois töistä sillä verukkeella, että kummilapsella on joku juttu?
Työnantajalla on oikeus määrätä sun lomapäivätkin, ei niitä voi vaan ottaa.

Näköjään on ihan synti kun ei ole työtöntä sukulaista.
Kaikki on kuule ihan jarjestely kysymys vaan - sita joko haluaa jarjestaa tai ei halua - kaikkein helpointa on osoitella muita sormella ja sanoa etta voi voi voi! Kylla meilla ainakin on tullut kalenteri jossa on merkattuna erilaisia tapahtumia ja merkkipaivia - ihan sen perusteella ollaan voitu etukateen jarjestella toista poissa oloja. Me ollaan KAIKKI TOlSSA ja isovanhemmat asuvat monen tuhansien kilometrien paassa; samoin kummit. Mutta kas kummaa! asia jarjestyy kuitenkin. Ihan vaan siita syysta etta se jarjestaan. Prioriteetit katsos...
Mä koitin sanoa, että TYÖNANTAJAN ei tarvii joustaa tämmösten kanssa. Mitäs tykkäisit jos sun lasten opettaja ottais tosta vaan vapaapäivän, että mä lähen ny leikkiin kummilapsen kaa? On kerta kaikkiaan ammatteja, joista jo sairauspäivän pitäminen on lähes katastrofi.
Mun kummilapsi asuu 500 km:n päässä. Menisi kolme päivää jos menisin sinne vastaavaksi päiväksi. JOS (tuskin) se mun työnantajalle sopisi (ihan yksityinen firma tosin, mutta päivystysluontoinen työ) niin se olisi pois mun kesälomasta eli mun omilta lapsilta.

Kummoset työsopimukset siellä maailman ääressä on? Kyllä mun työssäolosta määrää työnantaja eikä mun omat oikut.
Kylla minunkin tyo ajastani maaraa tyonantaja,,, mutta olen 'minan' kanssa samaa mielta. Etta ei sitten kun voi voi vaan sinulle, ja lapsellesi, tai kummilapselli - tilannehan on aivan selvasti kaikkien muitten harteilla - ei sinun!
 
minä
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.

täällä ei oikein taideta käsittää, mitä se työsopimuksen allekirjoittaminen oikeastaan tarkoittaa...
Ja tuo on naurettavinta, että hankkikaa joustavampi työpaikka. Väitän, että 90% työpaikosta ei jousta.
Miten lähtee joku asiakaspalvelija? (siitä vaan kassa kiinni sun nenän edestä!) Hoitaja tai lääkäri (jonka varauskirja on kuukausia ennen täynnä)?
Puhdastilatyöntekijä? Työntekijä, jolla on kiinteä työaika? Ydinvoimalan valvoja? Poliisi?

Jos mä voisin tulla ja mennä miten lystää, mun lapsi ei olis hoidossa, vaan kotona mun kanssa. Se on hoidossa siksi, kun mä en ole käytettävissä keskellä päivää.


Ne siellä päiväkodissa voisivat keksiä jotain muuta ohjelmaa, vaikka ne naamiaiset tai olympialaiset tms. Varmasti jää lapsen mieleen positiivisesti.

Mua toki kiinnostaa mitä mun lapsi tekee päivän aikana ,mutta mun lapsi kertoo sen ihan itse mulle. Olen mä ne huoneet jo kertaalleen nähnyt, ei ne sitä asiaa muuta.

Ai niin: ei mun lapset eikä mun mies eikä mummo ole käyneet mun työpaikalla. Arvaa miksi? Kun sinne ei ole ovesta sisään mitään asiaa yhdelläkään ihmisellä, joka ei ole siellä töissä. Liikesalaisuuksia, nääs.

 
Keittiönoita
Mä olen viimeisen 24 vuoden aikana ollut monessa työpaikassa niin julkisella sektorilla kuin yksityiselläkin, mutta en kertaakaan paikassa, jossa ei lapsen vuoksi olisi saanut joustoa.

*muoks* Jokaisessa paikassa, missä olen ollut töissä, on saanut palkatonta vapaata, voinut käyttää vuosilomapäivän tai tehdä lapsen vuoksi puuttumaan jäävät tunnit joko etu- tai jälkikäteen takaisin.
 
Ainakin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.

täällä ei oikein taideta käsittää, mitä se työsopimuksen allekirjoittaminen oikeastaan tarkoittaa...
Ja tuo on naurettavinta, että hankkikaa joustavampi työpaikka. Väitän, että 90% työpaikosta ei jousta.
Miten lähtee joku asiakaspalvelija? (siitä vaan kassa kiinni sun nenän edestä!) Hoitaja tai lääkäri (jonka varauskirja on kuukausia ennen täynnä)?
Puhdastilatyöntekijä? Työntekijä, jolla on kiinteä työaika? Ydinvoimalan valvoja? Poliisi?

Jos mä voisin tulla ja mennä miten lystää, mun lapsi ei olis hoidossa, vaan kotona mun kanssa. Se on hoidossa siksi, kun mä en ole käytettävissä keskellä päivää.


Ne siellä päiväkodissa voisivat keksiä jotain muuta ohjelmaa, vaikka ne naamiaiset tai olympialaiset tms. Varmasti jää lapsen mieleen positiivisesti.

Mua toki kiinnostaa mitä mun lapsi tekee päivän aikana ,mutta mun lapsi kertoo sen ihan itse mulle. Olen mä ne huoneet jo kertaalleen nähnyt, ei ne sitä asiaa muuta.

Ai niin: ei mun lapset eikä mun mies eikä mummo ole käyneet mun työpaikalla. Arvaa miksi? Kun sinne ei ole ovesta sisään mitään asiaa yhdelläkään ihmisellä, joka ei ole siellä töissä. Liikesalaisuuksia, nääs.
Lähes kaikissa mainitsemissasi ammateissa/työpaikoissa tehdään työtä niin monenmoisina vuoroina ja ajankohtina, että on varsin helppoa vaihtaa vuoroa jonkun toisen kanssa. Näin itsekin palvelualalla toimin. Kukaan ei ole työssään korvaamaton, ja monesti kun vaan uskaltaa asiaa kysyä, on yllätys positiivinen, kun saakin asian järjestymään. Jos vuoronvaihto tai palkaton lomapäivä ei ole vaihtoehtoja, niin ehkä korvaaminen muuna aikana? Oikeasti ne työpaikat, joista ei mitenkään saa vapaata, on tosi harvassa. Tuommoinen tapahtumakin on varmasti tiedossa sen verran etukäteen, että työvuorolistat on vielä vaiheessa.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.
Ihan pöhkö idea. Äidin pitäisi vaihtaa työpaikkaa, jos ei saa vapaata ISOvanhempien päivän takia? :LOL:
 
Ainakin
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.
Ihan pöhkö idea. Äidin pitäisi vaihtaa työpaikkaa, jos ei saa vapaata ISOvanhempien päivän takia? :LOL:
Onneksi suurin osa vastaajista yrittää vaan keksiä keinoja, miten JOKU lapsen läheisistä pääsisi paikalle. Taitaa vaan olla aika työorientoitunut suku.
 
di
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Jos porukassa on yksi jolle voi tulla paha mieli, niin kiva tapahtuma on jätettävä järjestämättä kaikilta muiltakin? Niinkö? Eiköhän sinne voi tarvittaessa pyytää mukaansa ihan kenen tahansa tutun aikuisen, jos isovanhemmat tai kummit eivät pääse. Tuo pääseminenkin on toki monesti pelkkä järjestelykysymys.
Ei se ole mikään järjestelykysymys, jos käy töissä. Harva työnantaja myöntää edes palkatonta vapaata tuollaisen takia. Mä en ainakaan voi olla pois kuin korkeintaan lapsen lääkärin takia. En todellakaan voisi mennä sanomaan esimiehelleni, että olen pois, koska menen tapaamaan kummipoikaani kesken työpäivän. Katsos kun kaikki ei makoile kotona ja vie lapsiaan virikehoitoon. Silloin se varmaan onkin helppo järjestää. Menee vaikka itse paikalle.
No on se kyllä kaikille mun lähipiirissä oleville lähinnä järjestelykysymys, paitsi jos on joku työmatka, niitä ei ihan helpolla siirretä.
 
"vierailija"
Meillä on kaksi kertaa päiväkodissa järjestetty isovanhempien päivä, ja kovasti on olleet tykättyjä. Kaikilla ei ole ollut isovanhempaa paikalla, mutta ei ole näyttänyt haittaavan. Ovat saaneet "lainata" kaverin isovanhempaa, kun ovat päässeet mukaan leikkiin. Ja jollakin on ollut kummi tai joku muu sukulainen ja on joillakin ollut ihan vaan naapurin täti/mummo mukana. Monet isovanhemmat sanoivatkin, että olivat ehdottomasti halunneet järjestää töistä vapaapäivän, että pääsevät osallistumaan lapsenlapsensa arkeen. Ja joku on tullut tosi kaukaakin, mutta ovatkin sitten ottaneet lapsen mukaansa ja viettäneet koko päivän yhdessä. Meillä on on näissä päivissä ollut yhteinen lauluhetki, jossa lapset esiintyvät, mutta myös isovanhemmat ovat päässeet mukaan laululeikkeihin. Sitten on ollut kahvit/mehut ja lasten leipomia pullia. Mutta kaikkein hauskinta sekä lapsille että vieraille on ollut yhteiset leikit, muovailut ym. ja tietysti se että lapsi on saanut esitellä tärkeälle ihmiselle oman sängyn, ryhmän ja koko päiväkodin ja tietysti omat kaverit.
 
"hoitaja"
Noihin päiviin voi yleensä osallistua myös muu läheinen ihminen, jos mummu ei pääse.

Mä uskon myös että suurimmat traumat taitaa olla vanhemmilla jotka tuntee huonoa omaatuntoa kun eivät "pääse" sinne kevätjuhliin esim. Jokainen kyllä saa pariksi tunniksi töistä vapaata JOS haluaa.

Ne lapset kenen vanhemmat ei ole päässeet, ovat yleensä olleet ihan tyytyväisiä koska silloin me hoitajat otetaan ohjat. Nämä lapset saa erityishuomionsa hoitajalta. Lapset myös ymmärtää melko pienestä saakka kun heille vaan selittää miksi vanhempi ei päässyt. Lapset hyväksyy sen selityksen että "äidin oli pakko mennä töihin, äiti kyllä olisi muuten halunnut tulla" jopa paljon paremmin kuin me aikuiset joskus...
 
"hoitaja"
Niin ja sanottakoon että kummasti joka vuosi paikalle (kesken työpäivän) tulee niin myyjä-äidit, insinööri-isät ja lääkäripapat. Yleensä suurin osa kutsutuista tulee, eli hyvin harvassa on työt joista ei muutaman tunnin vapaata saa (jonka voi korvata myöhemmin) tai vaikka sitten palkatonta työpäivää. Monissa ammateissa tehdään myös vuorotyötä, joten vuoron vaihtaminen lienee helpompaa kuin heinän teko. Toki joka vuosi myös löytyy se myyjän vuorotyötä tekevä äiti jolle ei millään juuri sinä päivänä onnistu sen vuoronvaihto, vaikka päivittäin eri vuoroja töissään tekee.... vaikka päivästä olisi ilmoitettu kuukausia etukäteen. Se on asennekysymys.
 
Meidän päiväkodissa noi vastaavat jutut imoitetaan todella hyvissä ajoin ennakkoon.
Ja on näyttänyt siltä, että todella moni saa pienen aamuhetken hyvissä ajoin järkättyä vapaaksi. Yleensä on klo 8.15- 9.00.

Ainakin osanotto on ollut runsasta :)
En sitten tiedä onko olleet kummeja, serkkuja, tätejä, setiä, isovanhempia vai ketä, mutta minustakin joku läheinen aikuinen riittää hyvin ellei nyt just se kummi tai mummi pääse.
 
valittajia olette
kaikesta te valitattekin :O
Kai se minun täytyy alkaa kiukkuamaan että poistetaan isänpäivä tai tehdään vaan yksi isänpäiväkortti siellä kerhossa-koulussa meillä kun ei ole pappoja elossa.
meillä ainut miespuolinen joka on elossa on lapsen isä joten pitääkö minun nyt huutaa pää punaisena että te ette voi pakottaa lastani tekemään 10 korttia koska se satttaa loukata niin minua kuin miestäni kun ei ole meidän isät elossa ja lapselta tulee kortteja open pakottaman onnea isovanhemmalle isänpäivänä.
 
"jep"
Meillä ei isovanhemmat eikä kummit ketkään ole niiiiin mukana lasten elämässä, että moiseen juttuun menisivät. Kaksi lasta olen kuitenkin jo kouluikään kasvattanut ja ihan selväjärkisiä nuo ovat vaikka näin on, joten sinänsä asia ei ole ongelma. On vaan selitetty, että kuule, ne ei pääse.

Mutta, toinenpuoli on kyllä se, että yleensä ne kummit ja mummit, jotka moiseen menevät, ovat juuri niitä mummeja ja kummeja, jotka ihan satasella ovat lapsen elämässä mukana. Ni tavallaan se, että vielä päiväkodissakin lapsi näkee, että jollain on tollasta ni on ehkä vähän kurjaa. Eli siis tarkoitan sitä että jos ja kun joillain lapsilla on se suunnaton onni ja rikkaus saada satasella osallistuvat mummit ja kummit, ni tavallaan niitten ei vältsyy tartte enää päivähoitoon tulla ollakseen mahtavia. Äh, tää meni nyt ihan sekavaks. Jos joku tajus pointin ni hyvä, muuten antaa olla.

En ole siis kieltämässä enkä kiroamassa mitään, kunhan pohdin..
 
"huu"
Alkuperäinen kirjoittaja minä;19249222:
voit sinä ap yrittää saada joustavamman työpaikan. Sinulla ja lapsen isällä on ensisijainen vastuu lapsen hyvinvoinnista, et voi syyttää päiväkotia siitä, että lapsellasi on pahamieli sen takia, että ketään aikuista, ei edes omaa äitiä, kiinnosta tulla kesken työpäivän päiväkodille.
Kaikista työpaikoista ei voi lähteä kesken työpäivän! En voi minäkään. Ja minua kiinnostaisi olla mukana kyllä kaikenmaailman "kissanristiäisissä" lapseni kanssa.

Tuollaiset tapahtumat pitäisi järjestää sellaiseen aikaan, että sinne ne lapsen vanhemmat pääsisivät (ellei kukaan muu pääse). Eli käytännössä siihen vuorokaudenaikaan, kun kenenkään lapsi ei tarvitse päivähoitoa ja päiväkoti olisi jo kiinni. Silloinhan vanhemmat ovat todennäköisesti kotona lastensa kanssa.
 
"vieras"
[QUOTE="jep";24279501]Meillä ei isovanhemmat eikä kummit ketkään ole niiiiin mukana lasten elämässä, että moiseen juttuun menisivät. Kaksi lasta olen kuitenkin jo kouluikään kasvattanut ja ihan selväjärkisiä nuo ovat vaikka näin on, joten sinänsä asia ei ole ongelma. On vaan selitetty, että kuule, ne ei pääse.

Mutta, toinenpuoli on kyllä se, että yleensä ne kummit ja mummit, jotka moiseen menevät, ovat juuri niitä mummeja ja kummeja, jotka ihan satasella ovat lapsen elämässä mukana. Ni tavallaan se, että vielä päiväkodissakin lapsi näkee, että jollain on tollasta ni on ehkä vähän kurjaa. Eli siis tarkoitan sitä että jos ja kun joillain lapsilla on se suunnaton onni ja rikkaus saada satasella osallistuvat mummit ja kummit, ni tavallaan niitten ei vältsyy tartte enää päivähoitoon tulla ollakseen mahtavia. Äh, tää meni nyt ihan sekavaks. Jos joku tajus pointin ni hyvä, muuten antaa olla.

En ole siis kieltämässä enkä kiroamassa mitään, kunhan pohdin..[/QUOTE]

Eli jos toisella on osallistuvat kummit ym ihmiset elämässä niin sitä pitää peitellä, ettei muille tule paha mieli. Tuskin se niiden vika on ettei teillä ole ketään!
 
"hoitaja"
[QUOTE="huu";24279601]Kaikista työpaikoista ei voi lähteä kesken työpäivän! En voi minäkään. Ja minua kiinnostaisi olla mukana kyllä kaikenmaailman "kissanristiäisissä" lapseni kanssa.

Tuollaiset tapahtumat pitäisi järjestää sellaiseen aikaan, että sinne ne lapsen vanhemmat pääsisivät (ellei kukaan muu pääse). Eli käytännössä siihen vuorokaudenaikaan, kun kenenkään lapsi ei tarvitse päivähoitoa ja päiväkoti olisi jo kiinni. Silloinhan vanhemmat ovat todennäköisesti kotona lastensa kanssa.[/QUOTE]

Eli hoitajien pitäisi uhrata oma vapaa-aikansa tähän työpäivän jälkeen. Siis sen lisäksi että järjestää tapahtuman.

Itse en suostu, koska meille ei edes makseta palkkaa ylitöistä. Ainoa mikä pidetään "töiden jälkeen" on vanhempainilta ja joskus vanhempainvartit, joka on ihan riittävästi. Muu on extraa.
 
"jep"
[QUOTE="vieras";24279625]Eli jos toisella on osallistuvat kummit ym ihmiset elämässä niin sitä pitää peitellä, ettei muille tule paha mieli. Tuskin se niiden vika on ettei teillä ole ketään![/QUOTE]

no en mä kyl sitä tarkottanu. Jos ottaa tyhmän vertauskohteen ni en hehkuta raskauttani lapsettomuudesta kärsivälle. Mutta en silti ole olematta raskaana. :)

Mutta toisaalta moni on sitä mieltä, että lapsettomuudesta kärsivä on paskapää jos pahoittaa mielensä toisen raskaudesta joten siltä pohjalta voi todeta, että koskaan ei kaikki ole tyytyväisiä. Mua ei haittaa kummi ja mummipäivät, mutta ei mua haittais vaik ei niitä oliskaan.
 

Yhteistyössä