päiväkodin aloittaminen

Poikani 1,10v aloitti tällä viikolla päiväkodin. Maanantaina olimme yhdessä pari tuntia, tiistaina tunnin ja loppuviikolla jätin pojan 9-11.30. Poika huusi kun lähdin ja huusi kun tulin hakemaan. Hoitajat sanoivat, että ulkona leikkii reippaasti, mutta sisällä itkee ja huutaa äitiä. Ensi viikolla pitää jättää päiväunillekin kun alkaa opiskelu. En tiedä miten hän nukahtaa kun ei suostu syömäänkään.. :'(

Tuntuu niin pahalta.. En tidä miten kestää tämä.. Kertokaa kokemuksista. Miten kauan lapsen kestää tottua päiväkotiin? Miten olette itse kestäneet tämän eron????

Apua, tuntuu, että teen väärin. Ehkä olisi pitänyt olla vielä vuoden verran kotona lapsen kanssa... :'(

Voi,kuulostaa niin kovin tutulta.Meidän tyttö 1 v ja 2 kk.aloitti tarhassa viikko sitten Pe,oli 2 tuntia itsekseen ja ma samaten.Ti oli jo aamupuurolla ja päiväunilla,haettiin 14,Ke samaten ja eilen.Hyvin on mennyt,on nukkunut jopa paremmin päiväunet tarhassa kuin kotona ja syönytkin kuulemma hyvin....

Mulla on ollut iso pala kurkussa joka aamu,kun olen lähtenyt sieltä,vaikka hän iloisena jää muiden seuraan leikkimään.
Eilen aamulla alkoi parkumaan sydäntä särkevästi ja mä menin autoon parkuun,oli kurja olla koko aamupäivä töissä....tädit sanoivat kun haimme kotiin,että itku loppui pian ja hyvin meni päivä.

Viihtyy niin kovasti muiden lasten seurassa.

Jatkossa ei tarvitse olla kuin 3 pv/vko,luulisin että niin parasta meille kaikille =)

Useimmilla menee max.2 viikkoa,kun tottuu päiväkotiin ja viihtyy siellä.Alle 3 vuotias ei vielä osaa yhdistää sitä että kun äiti/isi vie päiväkotiin,niin he tulevat myös hakemaan :(

Iltaisin ja öisin on kyllä neiti sitten minulle kiukkuillut,tuntuu sekin aikas pahalta :(

Koitetaan jaksaa ja hyvää jatkoa teille ja päiväkodin alkua :hug: :heart:

Yhteistyössä