Päivähoito

hip
lapseni olivat 1v 3kk. Siitä asti ovat olleet päiväkoidissa lukuunottamatta kesälomia. Tämän kuun viimeinen päivä sitten lopetetaan moinen, koska syksyllä menevät eskariin. Olen aivan tyypertynyt ajatuksesta, että joka kuukausi jäisi rahaa 380 enemmän tilistä.....

Ja hyvin on päiväkodissa mennyt koko tämän ajan. Ei mitään valittamista. Lapset ovat sosiaalisia, tulevat toimeen toisten lasten ja aikuisten kanssa, ja ovat kaikin puolin kelpomuksuja.
 
anteeksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 17:17 hip kirjoitti:
lapseni olivat 1v 3kk. Siitä asti ovat olleet päiväkoidissa lukuunottamatta kesälomia. Tämän kuun viimeinen päivä sitten lopetetaan moinen, koska syksyllä menevät eskariin. Olen aivan tyypertynyt ajatuksesta, että joka kuukausi jäisi rahaa 380 enemmän tilistä.....

Ja hyvin on päiväkodissa mennyt koko tämän ajan. Ei mitään valittamista. Lapset ovat sosiaalisia, tulevat toimeen toisten lasten ja aikuisten kanssa, ja ovat kaikin puolin kelpomuksuja.
Mutta jos lapsesi ovat olleet kokopäivähoidossa, ja sama tarve jatkuu syksyllä, niin tulee silti 60% päivähoitomaksusta. Kun eskari on vaan 8-12, ja sen jälkeen jos ovat (olleet) hoidossa, niin se maksaa. Se on kallista se iltapäivähoito.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 17:45 anteeksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2006 klo 17:17 hip kirjoitti:
lapseni olivat 1v 3kk. Siitä asti ovat olleet päiväkoidissa lukuunottamatta kesälomia. Tämän kuun viimeinen päivä sitten lopetetaan moinen, koska syksyllä menevät eskariin. Olen aivan tyypertynyt ajatuksesta, että joka kuukausi jäisi rahaa 380 enemmän tilistä.....

Ja hyvin on päiväkodissa mennyt koko tämän ajan. Ei mitään valittamista. Lapset ovat sosiaalisia, tulevat toimeen toisten lasten ja aikuisten kanssa, ja ovat kaikin puolin kelpomuksuja.
Mutta jos lapsesi ovat olleet kokopäivähoidossa, ja sama tarve jatkuu syksyllä, niin tulee silti 60% päivähoitomaksusta. Kun eskari on vaan 8-12, ja sen jälkeen jos ovat (olleet) hoidossa, niin se maksaa. Se on kallista se iltapäivähoito.
Juu meillä oli hoitomaksut ennen 380?, tämän vuoden on esikoinen ollut eskarissa ja nuorempi ryhmiksessä hoitomaksu on 320? /kk.
Syksyllä kun esikoinen aloittaa koulun niin iltapäiväkerhon maksu on 90?/kk joten maksamme hoitomaksua 290?

AP:lle esikoinen oli 1,5v kun aloitti pph:lla ja sitten oli 1,5v mun kanssa kotona kun kuopus syntyi ja siirtyi noin 4v päiväkotiin. Kuopus oli 1,4v kun meni samalle pph:lle missä esikko oli ollut. Oli siellä puolitoista vuotta ja siirtyi ryhmikseen missä on edelleen. Siirtyi koska ko hoitaja jäi eläkkeelle.
 
kukkerikuu
Pidin äitiysloman päälle kesäloman eli molemmat olivat 11 kk vanhoja. Menivät ensin pph:lle. Esikoinen oli kotona sen ajan kun olin kuopuksesta äitiyslomalla. Hän oli silloin 2 vuotias. Kuopuksen mennessä hoitoon pääsivät kuopuksen kummitädille hoitoon yli puoleksi vuodeksi. Hoitopaikka oli ihan naapurissa. Vaihtoivat sitten kk:lle toiselle pph:lle ja nyt ovat jo päiväkodissa. Ihan hyvin on muuten mennyt mutta nuoremmalla aina tuo paikan vaihdos on ollut hankala. Isompi on ollut tyytyväinen päästessään päikkäriin kun siellä on kavereita. Meidän nuoremmalla on viivästynyttä puheenkehitystä ja näillä näkymin jäävät päiväkotiin (pph on ollut pitkällä sairaslomalla), jossa saa sitten paremmin apua puheen opetteluun.
 
Meidän esikoinen oli vuoden verran päiväkodissa ennenkuin kakkonen syntyi. Ikää oli 1,5v. Nyt se tuntuu hurjan pieneltä! Keskimmäisen synnyttyä lapset ovat olleet kotona, kuopus (siis kolmonen) on nyt 2v8kk. Syksyllä esikoinen lähtee eskariin ja pienemmät sisarukset päivähoitoon, jolloin ovat 4 ja 3v. Odotamme yhä vahvistusta päivähoitopaikasta - tod.näk. päiväkotiin menevät. Meillä isukki on ollut kotona viimeiset 1,5 vuotta. :heart:
 
Lapset olivat 3-ja 4-vuotiaat.Ryhmäperhepäivähoito,12 lasta/3 hoitajaa.
Oli aivan ihana hoitopaikka,sopivan kokoinen ryhmä.

Kuopus täyttää kohta vuoden,todennäköisesti olen kotona siihen asti kun täyttää 3-v.
 
tyttö oli 11kk ja päiväkotiin "sain2 paikan kun tuli kiire lähtö töihin. Sieltä siirtyi 1,5--vuotiaana perhepäivähoitajalle, jossa on edelleen. Päätös oli siinä mielessä "helppo" että hän jo käveli siinä vaiheessa sekä ruokavalioltaankin alkoi soveltua kotiruoan pariin. Muutoin olisin vaikka työpaikan menetyksen uhalla jäänyt kotiin hoitamaan.

 
Tyttö oli 2,8-vuotias kun aloitti päiväkodissa viime syksynä.

On ollut tähän asti kokopäivähoidossa mutta nyt jään yllättäen työttömäksi,eli hoitomuoto pitää vaihtaa osa-aikaiseen hoitoon.
Kokonaan ei kannata otta pois kun täällä ei ole lähellä saman ikäisiä kavereita ja tarhapaikan menetys huolestuttaa myös. Oli meinaan todella vaikea saada paikka viime syksynä,vaikka ajoissa hainkin.
 
myy
Esikoinen meni perhepäivähoitoon 11kk ja kun jäin toiselle äityislomalle niin esikoinen 1v3kk jäi mun ja vauvan kanssa kotiin. Menivät sitten yhdessä päiväkotiin kun olivat 1v2kk ja 2v5kk.

Hyvin on mennyt päivähoitoura molemmilla, ensi syksynä esikoinen menee jo kouluun ja toinen eskariin.

Nyt tosin jään kohta äityislomalle eli olen kotona sitten kun koululainen ja eskarilainen tulevat iltapäivällä kotiin :)
 
Esikoinen ja kakkonen menivät aikoinaan samaan aikaan päiväkotiin, olivat silloin 3-ja 4-vuotiaat. Nyt mietitään että milloin palaisin takaisin töihin. Jos palaan tammikuussa-07 nuorimmaiset ovat 2v2kk ja 1v, jos taas elokuussa-07 niin he ovat 2v9kk ja 1v7kk. Kunnalliseen päiväkotiin ovat myös nuorimmat menossa.

Tansku, pojat 12v & 11v ja tytöt 1v7kk & 5kk
 

Yhteistyössä