Päivähoidosta

Miten teillä joilla lapsi hoidossa ja itse kotona, onko lapsenne olleet joka päivä vai vain muutamana päivänä viikossa ja montako tuntia. Meillä poika 4v aloitti ja ollut parituntia jokapäivä ensialkuun. Mutta myöhemmin ajattelin harventaa 3 päivään ja pidempi päivä. Mutta miten päiväkodeissa ovat yleensä tykänneet jos on vain parikertaa viikossa?
 
Joo onhan tuossa monta puolta. eli lapsi saa toimintaa paripäivää viikossa mutta taas on toinenkin puoli eli lapsi ei koskaan pääse oikeen ryhmään mukaan.

Itse henkilö kohtaisesti jos veisin lapsen tarhaan niin koko viikoksi ja kokopäiväksi. Ne lapset jotka on pari päivää viikossa on ihan "hukassa" ja kaikki energia menee selville ottoon että missä mennään.

Jos olet kotona ja pidät lapsen tarhassa niin henkilökohtaisesti suosittelisin mielummin jotain kerhoa.

Mut tää oli tosissaan vaan mun mielipide tarhassa työskennelleenä.. :/
 
taustalla
meillä nti on ollut 2-3 päivää viikossa ja alle 7 tuntia. Nti on nyt 4v. eikä kyllä tuo mitenkään ilmi että olisi jotenkin pihalla ryhmän puuhista. Joskus ollaan viikkokin kotona ja sitten 2 päivää tarhassa..riippuen aina minun töistäni.
 
Huugo
Hei!
Meidän poika 4 v ja tyttö kohta 6v ovat perhepäivähoidossa mutta myös olleet jossain vaiheessa tarhassa ja ovat siellä noin 10 päivää/kk. Isi katsoo vapaapäivinä lapsia kotona, ihan mielellään vielä (tekee vuorotyötä) Me maksetaan vain niistä päivistä jolloin ovat hoidossa.
Hyvin on toiminut lapset viihtyvät kun saavat virikkeitä välillä. Nyt vähän ikävämäpi juttu kun tyttö alkaa eskarin niin joutuu siirtymään tarhaan koska meilläpäin ei järjestetä kyytiä eskareille Maksetaan kyllä kilometrikorvaukset mutta ei hoitotäti voi lähteä koko konkooronkan kanssa yhtä kuskamaan..(minulle tulee 1 h lyhempi työpäivä ja 100e/kuukaudessa tippuu tulot koska tarha auki vaan 6.30-17.00 ja ajomatkaa töihin on 100km.) Perhepäivähoitaja on kiltisisti hoitanut 6-18
Vielä lisäksi tulee minulle 20km/päivä ylimääräistä matkaa kun pitää viedä poika yhteen hoitapaikkaan ja tyttö toiseen.
Olen vähän miettinyt kun jään vuoden vaihteessa kotiin kun tulee uusi vauva niin pitäisikö poikaa pitää edelleenkin hoidossa me kun asutaan maalla ja kavereita ei ole 10 km säteellä... tuleeko aika tylsäksi kun isosiskokin on eskarissa. Toki seurakunnankerho on 3 kertaa viikossa ja siellä hän näkee kavereita??? Jos vaikka laittaisi ne päivät kun isin pitäsisi saada nukkua rauhassa yövuoronjälkeen ???


 
johannamj
jos äiti on kotona, voi isompi lapsi olla hyvin kotona myös. tarhaan en omaani veisi, onhan leikkipuistot, seurakunnan kerhot, muskarit, avoimet päiväkodit jos lapsi kaipaa kavereita. niissä ollaan tasavertaisempia kun kaikki käyvät vain kerran tai pari viikossa.
 

Yhteistyössä