PÄINONVARTIJOISSA NÖYRYYTETÄÄN!

  • Viestiketjun aloittaja lihava
  • Ensimmäinen viesti
lihava
Olen lihava ja sou vat?

Olen kokeillut surullisen kuuluisaa Pv kerran ryhmässä ja ikinä en enää menepidän sitten vaikka kiloni.

Ryhmässä oli ainakin 25 naista,punnitus tapahtui käytävän päässä,johon teipillä oli lattiaan vedetty viiva, jossa jonotetaan vuoroaan.Ei ovea ei mitään jonon ja punnitsevan välillä.
Jono oli noin 2 metrin päässä punnituspaikasta.
Vaakalle mentiin ja vetäjä kuuluvalla ääänellä sanoi edellisen kilon ja paljonko nyt painaa ja paninonpudotuksen ja muut jonossa apdooleja anto sille punnitettavalle.. jos oli hyvästi laskenu.
Se oli kuulema kannuste!!!!
Mä olin laihtunu 2 viikossa 2 kiloaja olin tyytyväinen,mutta se tapa punnituksessa sai mut suuttumaan niin että lopetin PV ryhmässä käynnin siihen.

Niin ihana on tuo painonvartijoiden ryhmäkokous :kieh:
 
Ehippa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 08:15 lihava kirjoitti:
Olen lihava ja sou vat?

Olen kokeillut surullisen kuuluisaa Pv kerran ryhmässä ja ikinä en enää menepidän sitten vaikka kiloni.

Jos asenteesi on tuo millä aloitat, niin sittenhän ei ole mitään hätää! Jokainen kantakoon kilonsa, mitä ne kellekään kuuluu :)

Minua ainakin motivoisi kuulla ryhmän edessä kauheat kiloni, on palkitsevaa jos niitä seuraavalla kerralla onkin vähemmän...

Laihdutus on kaikin puolin kärsimystä ja hieman masokisti täytyy olla että sen kestää! Peilikuva palkitsee =)
 
Shaina
No mun mielestä taas ei oo asiallista huudella toisten painoa yleisesti. En koe siinä mitään motivoivaa. Minäkin jättäisin moisen ryhmän :/ Tuostakin riemusta joutuu sen verran paljon maksamaan, ettei siihen enää tuollaista ryhmämotivointia tarvita..

Mutta se mitä oon kuullut, niin ei ainakaan täällä päin ryhmässä huudella toisten painoja. Jos teän perukoilla on tollainen ryhmä, niin onko täällä Suomessa jotain "pääpainonvartija-ryhmää", johon voi valittaa vetäjästä??
 
Mulle ei oo koskaan käynyt noin että kilolukemat sanottais ääneen :eek: Mun mielestä se on jokaisen laihduttajan oma asia jos haluaa kilomääränsä kertoa mut se ei ole ryhmänohjaajan tehtävä. Ryhmissä puhutaan kyllä pudotusmääristä, mutta että kilolukemista :eek: ... se on mulle ihan uutta! Anna palautetta sinne ryhmään ja sano ettet halua että kaikki tietävät painosi. Mun mielestä niissä ryhmissä missä mä oon käynyt on ollu tosi asiallista ja kannustavaa menoa kaiken kaikkiaan.
 
Mä oon kerran törmännyt vastaavanlaiseen kailotukseen. Siittä paikasta marssian ryhmän jälkeen aluepomon luo (oli samoissa tiloissa) ja kerroin. Kysein ryhmänohjaaja sai puhuttelun ja huomautuksen. Kuulemma muiltakin oli tullut samantyyölistä palautetta.
Mutta muuten olen tyytyväinen painonvartijoiden toimintaan, ja onneksi saa valita, missä ryhmässä käy. ;)

 
alama
Meillä punnitus tapahtuu "sivussa", lähinnä vois sanoa että eri huonessa- onkohan se joku vaatehuone tai joku joskus ollut.... mutta ohjaaja ei koskaan sano painoa ääneen kenellekään.

Ainut mikä vähän rassas, oli se, että ryhmän kesken sanottiin vuorotellen ääneen viikon pudotus.. jos ei olisikaan tyytyväinen omaan saldoon, niin hävettää.

Mutta ryhmä se siinä on mikä pitää jääkaapin oven kiinni ja kannustaa.

Sulla on ollut ennenkaikkea huono ja ammattitaidoton ryhmänvetäjä. Tuossa tapauksessa kai olisi oikeutettua "ilmiantaa" tämä vetäjä tuonne Helsingin päähän, painonvartioitten päämajaan.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2005 klo 21:48 alama kirjoitti:
Meillä punnitus tapahtuu "sivussa", lähinnä vois sanoa että eri huonessa- onkohan se joku vaatehuone tai joku joskus ollut.... mutta ohjaaja ei koskaan sano painoa ääneen kenellekään.

Ainut mikä vähän rassas, oli se, että ryhmän kesken sanottiin vuorotellen ääneen viikon pudotus.. jos ei olisikaan tyytyväinen omaan saldoon, niin hävettää.
Meillä oli myös tuo viikon pudotus, mut sai myös jättää väliin jos ei halunnut kertoa tai sitten voi vastata jotain ympäripyöreetä. Sekin oli siis ihan vapaaehtoista.
 
Asiasta pitää sanoa.
Vaihda ryhmää.

Meillä ainakin Oulussa pyöri monta ryhmää, ja eri vetäjiä. Kävin useammalla, eikä missään vaiheessa ääneen sanottu kiloja tai pudotuksia.

Sitten jos joku oli päässyt tavoisseeseen, niin vetäjä saattoi häneltä kysyä, että haluaako hän kertoo muille ryhmäläisille tarinansa. Sekään ei ollut pakko, mutta yleensä paljon kiloja puottanut ja tavoitteeseensa päässyt mielellään kertoi..
 
Lennu77
Ehdin olla paikkareissa kymmenen viikkoo esikoisen jälkeen ennen kuin aloin odottaa toista. Meillä oli kyllä ihana ohjaaja, ei huudellu kenenkään painoa vaan puhu aikas hiljaa ettei taatusti seuraava kuullu. =) Nyt toisen saatuani menisin mielelläni uudestaan yrittään laihtua, mutta muutimme ja tällä paikkakunnalla ei ryhmä kokoonnu.
 

Yhteistyössä