Päikkärit vain vaunuissa, miten siirrytään sänkyyn?

Onko kenelläkään muulla ollut sama ongelma, että lapsi ei millään nukahda omaan sänkyyn päikkäreiden ajaksi? Meillä reilun vuoden ikäinen nukahtaa ihan itse vaunuihin puolen tunnin sisällä, mutta sänkyyn ei millään. Yöllä nukutaan ihan omassa sängyssä ja ei ole tuota ongelmaa. Mutta ei päivällä. Olen yrittänyt kaikkea. Otin nukkumaan omaan viereen, hän ei suostunut nukahtamaan ja huusi vaan. Omassa sängyssä rupee heti leikkimään vaikka silmistäkin jo näkee, että on rättiväsynyt. Hänen sängyssä yritin jopa pitää kädellä, jotta ei pompisi ylös, mutta se ei auttanut, tuli vaan huutoja.

Kesällä olisi tarkoitus aloittaa tarha, niin haluaisin siirtää sitä ennen sänkyyn päikkäreiden ajaksi.
Vaunuissa nukutaan myös kotona.

Apua kaivataan.
 
Hei, mä kuulisin myös vinkkejä tähän samaan asiaan! =)

Meillä siis viime viikolla tyttö täytti vuoden, ja edelleen nukkuu päikkärit ulkona vaunuissa. Ja jos on liian kova pakkanen, narraan ja laitan kypärämyssyn päähän ja tumput käteen ja vaunuihin ja työnnän makkariin :ashamed: Mutta kun en vaan jaksa alkaa tappelemaan sen sänkyyn nukuttamisen kanssa.

Nyt ollaan menty pari viikkoa iltaunien kanssa niin, että otan illalla syliin, rauhottelen siinä ja nostan sänkyyn, ja sinne jääkin, mutta tuo ei toimi päivällä, on niin paljon valoisempaa (vaikka pimennysverho onkin).

Mielellään siis kuulisin neuvoja samaan asiaan, kuin ap!
 
Meillä oli aivan sama ongelma.
Meidän poika nukkui syntymästään asti vaunuissa. Minä fiksu vielä opetin siihen että keinutetaan uneen. tosin silloin kun oli itse väsymyksestä ja hormoneista sekaisin, niin olisin keikkunut vaikka päälläni jos sain sillä hetken lapsen hiljaiseksi ja nukkumaan. (meillä huonouninen allergikko...)
Kesällä poika täytti vuoden ja ajattelin että nyt opetan sänkyyn nukkumaan. suureelliset suunnitelmat ei vain toteutuneet. :LOL:
Oppi kyllä käymään vaunuihin ilman keinutusta nukkumaan!

Iltaisin nukahtaa yksin sänkyyn, tuttipullon ja unireivun kanssa. ei mennyt tajuntaan miksei se onnistunut päivällä. eihän kesällä iltaisin edes ole pimeä, niin meillä ei selittynyt tällä päivällä on valoisaa-jutulla.

Minäkin olisin halunnut että poika oppii nukkumaan sisällä ennen hoitoon menoa, mutta päädyttiin siihen että laittoivat vaunuihin nukkumaan hoidossa. Tosin heille oli ongelma laittaa tarpeeksi vaatteita pojalle päälle, joten oli usein kylmissään kun hain hoidosta, niin että oli vielä nukkumassa.
Joulun alla mittani tuli täyteen kun oli laitettu hoidossa ilman kenkiä pakkasella nukkumaan ulos!! silloin päätin että nyt nukutaan sisällä tai sitten loppuu päiväunet kokonaan.
Parin viikon ajan nukutin "väkisin", eli annoin huutaa vaikka tunnin, jotta nukahti sänkyyn.
Meidän "pelastukseksi" koitui se kun poika oli viikon kovassa kuumeessa. nukkui omassa sängyssään kaiken aikaa ja sen jälkeen vain laitoin päiväuniaikaan sänkyyn.
sinne oppi nukahtamaan. kertaakaan en ole vaunuihin nukuttanut sen jälkeen. Hoidossakin nukkuu pinnasängyssä ilman huutoja.

Itse koin todella rasittavaksi tämän vaununukkumisen ja pukemisrumban talviaikaan lapsen kanssa joka inhosi pukemista. tiedän ainakin että jos joskus saan toisen lapsen, sitä en opeta samaan.

tsemppiä ja kärsivällisyyttä muille saman ongelman kanssa painiville! :hug:
 
Meillä kans nukutaan ne pari päikkäriä kans ulkona. Mutta kun tuo mittari hipoi sen -12c laitoin tytön sänkyynsä. Kyllänhän aluksi kiemurteli,mutta nukahti ihan huvin. Nukkui se vajaa pari tuntia. Ja olen aina laittanut sisälle kun mittari näyttää huikeita lukuja. On siis jo tottunut sisällä nukkumaan. :hug:
 
Meillä neiti alotti hoidon kun oli 1v3kk eikä ollut sisällä nukkunut vaan aina vaunuissa. Mut heti oli tajunnut homman hoidossa. kotona edelleen nukutaan ulkona.. paitsi nyt kun ollu paljon pakkasta välillä sisällä. Se kyllä vaatii sen et on vieressä 15-20min. Ikää nyt 1v.9kk.

Jos se sisällä nukkuminen ei ota onnistuakseen niin kyllä hoidossa sit oppii. Meillä niin hyvin ja pitkään nukkuu ulkona et en jaksanut takuta ja väkisin opettaa nukkuu sisällä.

sisällä yritän aina pimentää huoneen
 
Meillä tyttö aloitti hoidon, kun oli 1 v 4kk. Hän oli nukkunut päikkärit aina vaunuissa siihen asti. Mutta kun hoidossa laitettiin pinnasänkyyn nukkumaan, ei ollut mitään ongelmia nukahtamisessa. Sen jälkeen tyttö rupesi nukkumaan kotonakin päikkärit omassa sängyssä. Yllättävän helposti siis tuo homma sujui. Nykyään (1 v 10 kk) ei tyttöä meinaa saada millään nukahtamaan vaunuihin, jos joskus olisi siihen tarve. :)
 
Kiitos kaikille vastauksista. Mä niin toivon, että asiat oikeasti menee näin, että hoidossa oppii tehdä kaiken. Mä yritän vieläkin laittaa pinnariin nukkumaan, jos vaikka joku päivä hän hoksais, että siinä on mukavampi nukkua. :)
 

Yhteistyössä