***Päijät-Hämeen Kuumeilijat Vuosi 2009*** vol.1

tässä neuvolakuulumiset:

RV 37+0
paino 66.4/ +1100g/vko nyt yhteensä siis tullut n. 11kg
turvotus -
RR 110/70
pissa prot. + gluk -
sf 33
lapsivesi N
PT
syke 190-160 (jumppahetki joten ei kai mitään hätää )
liikkeet ++
 
umayya ihan hyvin siinä pärjää. :) onnea täysiaikaisuudesta!! :heart:

Mymmis tulihan ne. :D

Kerttu voidaan treffata jossain vaiheessa vaikka olkihatussa kunhan tässä uskaltaudun lähtemään sinne asti vaunuilemaan.

Vielä olis "saikkua" jäljellä.. olikohan se yhteensä 6 viikkoa leikkauksesta, eli viel 4 viikkoa!!! :kieh: ei millään jaksais vaan olla vaan tekis mieli jo kovasti lenkkeillä ja touhuta. :ashamed:
meillä samaa kuuluu edelleen: masuvaivoja, yöllisiä nukkumaan -ei nukkumaan -operaatioita ja erittäin sylissäviihtyvä neiti. :)

EM ja neiti 17 vrk :heart:
 
em yritähän ottaa ihan rauhassa, ettei tuu haavan kanssa ongelmia..

mymmis.. kuka siun tädin palautti?? mua taas ällöttää ajatus et täti jossain kohti kurvaa tänne, johan sitä ilman on vuosi oltu... ylikin..

umayya
onnea poksusta, tervetuloa vauvanen.. ei mee kauaa kun saatte prinsessan sykkyyn :heart:

kerttu onko maisa typyn virallinen nimi, vaiko vasta lempinimi? kiva nimi joka tapauksessa, toivotaan että masu rauhoittuisi.. tosi suloinen teidän neiti kyllä :D

).( niiskuneitien tiimi täällä edelleen, mutta tällä menemme, mulle soitettiin neuvolasta tänään jotta on mun rauta-arvoissa jotain enempi häikkää, lääkäri palaa keskiviikkona asiaan, oma veikkaus et kasviksia liikaa ja lihaa liian vähän eli b12 puutosta... täytynee ostaa pelkkää b12, mutta kunhan se tohtori soittelee, muuten kaikki hyvin, roosa on ihana, ihana ja ihana :heart: :)
 
Humulle Onnea hurjasti!!! :heart:

umayya Onnea sullekkin matkaan jo etukäteen, saa nähdä koska lähtö tulee =)

jennulille ja roosalle pikaista paranemista!!

Mulla oli tänään neuvola ja lääkäri, ja huomenna se odotettu eka ultra, joka kyllä pelottaa ja jännittää et mitä siellä näkyy ja onko kaikki kunnossa. Päivät menee edelleen oksennelleen, yök :x Mut onneksi sain alottaa kesäloman viikkoa aiemmin, eli mä oon nyt seuraavat neljä viikkoa lomalla ni saa lepäillä kotona ihan rauhassa...
 
TIISTAI 26.5.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


bellaa................kp 10/25-35...................1. haaveissa......
hali87................kp 14/29................yk2......1.haaveissa....Lahti
Jemppi...............kp 30/28-32.........yk1.....1.haaveissa.....Lahti
wannabemama.kp 79/31-39.........yk5......1.haaveissa......Lahti




EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy.......kp 2/27.......................ei haaveita


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
krokohopss
[color]

PLUSSANNEET[color]


umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009
Julietta, 1.tulossa
jeppis,1.tulossa,Asikkala




SYNTYNEET


jennuli, Lahti, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3200g, 49,5cm
mirka1, Nastola, tyttö, 26.2.09 klo 3.45, 1660g, 42cm
ElinaMaria, Hollola, tyttö, 8.5.09 klo 9.40, 3736g, 50cm
kerttu84, Hollola, tyttö, 18.5.09 klo 3.46, 3560g, 47cm
humu83, Mlä, tyttö, 22.5.09 klo ??, 3030g ja 50cm
[color]
 
Jekkuli09
Humulle hirmuisesti onnea :heart: Seuraavana onkin sitten umayya sun vuoro ja sitten mä, kääks =)

(.) Töissä pitäisi vielä yrittää edes esittää työtätekevää 10 päivää. Ei jaksais :) Tänään olis neuvola, täytyy valitella tosta huonosta olosta, jos se on vaikka verenpaineesta johtuvaa. No, kohta olen ehkä sen asian suhteen viisaampi...

Aurinkoista päivää kaikille!

Jekkuli 32+5
 
Helou,
Olen täällä seuraillut keskustelua sen kummemmin osallistumatta, mutta koska tänään repesi ohimosuoni, niin tarvitsen vertaistukea...

Kertokaahan teidän ristiäisistä. Siis ne, joilla on jo asiasta kokemusta. Pääasiassa, että millä kokoonpanolla juhlaa on vietetty. Anoppi ilmoitti lapsen nimiehdotuksen lisäksi eilen noin satapäisen vieraslistan, jonka oli päättänyt...

Onneksi en ole ihan nuori enää ja osaan pitää pääni/kertoa oman mielipiteeni, mutta silti. Ottaa niin aivoon. Parhaiten varmaan ymmärrätte te, jotka odotatte (varsinkin esikoistanne) kuten minä, miltä tuntuu, kun joku alkaa jo 4 kk ennen lapsen syntymää tällaisia vaahtoamaan.
 
Johis meillä on ristiäiset vasta alkumietinnöissä, mut ajateltiin pitää suht pienen piirin juttuna. Todennäköisesti stembalot pidetään seurakuntakeskuksessa, joka on aika karu rakennus, mutta Hollolan vanha kivikirkko tuntuu ehkä hieman liian suurelta. Meillä kanssa anoppi ilmoitti toivomuksen toisen tai kolmannen nimen suhteen, etunimeen ei ole tullut vaatimuksia sentään. Maisa olisi tulossa nimeksi ja toiseksi nimeksi anoppi toivoi Mariaa tai Sofiaa ja koska mun toinen nimi on Sofia, taidetaan päätyä siihen Mariaan.

Jeppis miten meni ultrassa?

Eilen meillä Maisa nukahti jo yhdeksän aikaan ja ilta meni muutenkin ilman huutoa. Tänäänkin on ollut suht rauhallista, lukuunottamatta aamuista kylvetystä, joka ei ollut Maisan mieleen. Eilen myös kokeiltiin ensimmäistä kertaa kantoliinaa ja sekään ei saavuttanut suurta suosiota.

ElinaMaria tehdään ihmeessä treffit joskus, pitää sit yrittää synkronisoida sellainen rauhallinen hetki, kun kummankin vauvat ois tyytyväisinä. Tänään tein muutaman kilometrin vaunulenkin ja vähitellen lisään pituutta matkaan, et pääsee näistä läskeistä eroon.

Kerttu ja Maisa 8 vrk
 
KESKIVIIKKO 27.5.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


bellaa................kp 11/25-35...................1. haaveissa......
hali87................kp 15/29................yk2......1.haaveissa....Lahti
Jemppi...............kp 31/28-32.........yk1.....1.haaveissa.....Lahti
wannabemama.kp 80/31-39.........yk5......1.haaveissa......Lahti




EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy.......kp 3/27.......................ei haaveita


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
krokohopss
[color]

PLUSSANNEET[color]


umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009
Julietta, 1.tulossa
jeppis,1.tulossa,Asikkala




SYNTYNEET


jennuli, Lahti, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3200g, 49,5cm
mirka1, Nastola, tyttö, 26.2.09 klo 3.45, 1660g, 42cm
ElinaMaria, Hollola, tyttö, 8.5.09 klo 9.40, 3736g, 50cm
kerttu84, Hollola, tyttö, 18.5.09 klo 3.46, 3560g, 47cm
humu83, Mlä, tyttö, 22.5.09 klo ??, 3030g ja 50cm
[color]
 
ihanaa lukea tuulian ja mirkan kuulumisia. :)
ristiäisistä vaikka meillä jo kolmannet tulossa mutta kokoonpano on meillä aina ollut miehen sisarukset, molempien vanhemmat ja miehen puolelta vielä heidän uudet puolisonsa, mun isovanhemmat ja mun isomummi saattajan kanssa ja mun enon perhe ja kummit jos eivät perheen sisältä. siinä onkin sitten jo porukkaa 30hlöä ja vähän päälle joten ei olla sen enempää kutsuttu. asutaan n. 200m metriä kirkosta joten kaste toimitetaan kirkossa jonka jälkeen kahvit meillä kotona. onneksi mulla ei ole kukaan tullut kertoileen miten haluaa meille porukkaa yms. inhottavaa jos asetetaan vaatimuksia, se on kuitenkin perheen oma juttu :/
 
ristiäisistä mä tein sellaisen päätöksen, et paikalla oli mun vanhemmat, mun sisrukset perheineen ja roosan kummit perheineen, meillä on valtaisa suku joten nopeasti olisi tullut 50-60 henkeä, joten ei kiitos, nytkin meitä oli jo 20.
siinä kohtaa ko ristiäisiä pittee järkätä on yleensä äippä tai mä ainakin aika väsyksissä kaikesta uudesta (vaikka näytinkin kuulemma pirteältä) jotta kaikki turha sen ympäriltä pois mun mielestä, pidä johis pääsi vain..
mirkka hieno kasvuvauhti teidän neidillä..hauska sinänsä unna ja usva olivat mun nimilistalla tosi monta kk ihan kärjessä..
).( mie täällä tehokkaana flunssan jälkitilassa, pesin ja laitoin parvekkeen kesäkuntoon yms. yms. tänään saan uusia kodintekstiilejä yms. yms. eli ihanaa, pitää hyödyntää pienet omat hetket tehokkaasti mitä näin sinkkuäitinä saa, nyt taidan vielä puikahtaa peiton alle hetkeksi, meillä herätty viime yönä 5 kertaa syömään, jipi jipi,,, no kaksi viikkoa ja perunat ja vellit kehiin, josko se siitä.. =)
 
Propsit Jennulille tosissaan kun on sinkkuäitinä. Meillä kyllä miehestä on tosi paljon apua, tosin nyt oon antanut sen levätä kun sillä on keuhkoputkentulehdus. Yöllä löysin sen nukkumasta Maisan huoneen lattialta, kun sitä oli yskittänyt ja se ei halunnut herättää meitä. Maisa tosin valvoi yöllä 02-04 ja sit aamulla seitsemästä kymmeneen oli erittäin pirteä. Kakannut on tänään jo noin viisi kertaa ja kaks kertaa pissannut hoitoalustalle..

Mies soitti juuri kirkkoherranvirastoon ja sopi ristiäispäiväksi 27.6. Nyt täytyy alkaa kokoamaan vieraslistaa ja miettimään tarjoamisia. Onneksi oma isäni on kokki, niin se hoitaa aina noi ruokahommat.

Kerttu ja Maisa 9 vrk
 
Meillä ei tule ristiäisiä kun ollaan tällainen pakanaperhe. :D Usvan ensijuhlat on juhannuksen jälkeen, ja meilläkin tulee vain vähän sukua ja muutama kaveri. Sekin tietää sitä että kutsuttuja on n. 40. :eek: Jos ees harkitsis kaikkien tätien yms. kutsumista niin meillä olis pian 100 henkeä paikalla... iso suku nääs. :)

jennuli mä oon tässä pari päivää kyllä ollu sellaisen tissitaikiaisen kanssa että kaikki kunnia kyllä sulle yh-äitiydestä/sinkkuäitiydestä. :) kyl sä oot aika kova tyyppi. :D

(.) mulla on imetysangsti päällä. :kieh: tyttö on tänään ollut KOKO päivän tissillä ja mulla menee hermot... |O mutta kyllä se siitä... :)

EM ja Usva 19 vrk :heart:
 
TORSTAI 28.5.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


bellaa................kp 12/25-35...................1. haaveissa......
hali87................kp 16/29................yk2......1.haaveissa....Lahti
Jemppi...............kp 32/28-32.........yk1.....1.haaveissa.....Lahti
wannabemama.kp 81/31-39.........yk5......1.haaveissa......Lahti




EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy.......kp 4/27.......................ei haaveita


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
krokohopss
[color]

PLUSSANNEET[color]


umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009
Julietta, 1.tulossa
jeppis,1.tulossa,Asikkala




SYNTYNEET


jennuli, Lahti, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3200g, 49,5cm
mirka1, Nastola, tyttö, 26.2.09 klo 3.45, 1660g, 42cm
ElinaMaria, Hollola, tyttö, 8.5.09 klo 9.40, 3736g, 50cm
kerttu84, Hollola, tyttö, 18.5.09 klo 3.46, 3560g, 47cm
humu83, Mlä, tyttö, 22.5.09 klo ??, 3030g ja 50cm
[color]
 
Kopsaan toisesta ketjusta tarinaa synnytyksestä:

Pe-la yönä alkoi tulemaan hyvin epäsäännöllisesti epämukavan tuntuisia supistuksia, joita sitten la aamusta kellottelin. La aamuna tuli myös vanhan veren näköistä limaa. Illalla soittelin synnärille ja ilmoittelin et jossain vaiheessa varmaan tullaan. Kolmen jälkeen la-su välisenä yönä mentiin synnärille, jossa selvisi, että kohdunsuu on kiinni, tosin kaulaa ei ollut jäljellä. Ehdottivat kotiin lähtöä, mutta supistukset olivat sen verran kivuliaita, että jäätiin sitten perhehuoneeseen.

Sain tramalia lihakseen ja yritin nukkua, eikä siitä kyllä mitään enää tullut. Mies sai onneksi nukuttua muutaman tunnin. Aamusta tutkittiin ja kohdunsuu oli edelleen kiinni. Päivällä kätilö arvioi, että seuraavan yön voisin olla osastolla ja saada unilääkettä ja kipulääkettä. Kokeiltiin sitten vesiallasta, jossa viihdyin puolitoista tuntia. Altaassa pyrin rentoutumaan aina supistuksen tullessa. Tämän jälkeen kätilö ehdotti kävelylle lähtemistä, mutta sitten supistukset alkoivat lyömään niin kovaa, että nojasin niiden aikana pöytään ja valitin. Pyysin pian jotain kipulääkettä ja sain petidin-piikin. Piikistä ei ollut juurikaan apua ja jokainen supistus tuntui aivan tuskaiselta, eikä rentoutumaan pystynyt mitenkään. Siinä sitten kiroilin ja hakkasin tyynyjä supistusten aikana.

Edelleenkin kohdunsuu oli hädintuskin yhdelle sormelle auki ja näin ollen en päässyt saliin. No aikani siinä tuskailtuani ja lisää jotain lääkettä pyydettyäni pääsin illalla vihdoin saliin. Sai kokeilla ilokaasua ja parin ekan henkosen jälkeen olin aivan sekaisin ja kuvittelin hengaavani PMMP:n kanssa... Sitten kätilö huomas, että ilokaasu oli ihan täysillä. Sitä laskettiin oikealle tasolle ja sitten siitä olikin paljon apua. Kerran oksenkin, mutta muuten ei tullut huono olo. Välissä kokeilin vielä aqua-rakkuloita. Kyllähän niiden laittaminen kirpaisi, mutta oli niistä hetken apua. Puolen yön jälkeen maanantain puolella kohdunsuu oli auki sen verran, että puudutusta päästiin harkitsemaan. Lekuri puhkaisi ensin kalvot ja laittoi vauvan päähän elektrodin ja sitten laitettiin epiduraali.

Epiduraali auttoi kyllä ja supistukset siirtyivät tuntumaan takapuoleen. Oksitosiinitippa laitettii vauhittamaan hommaa. Nousin jossain välissä keinutuoliin ja siinä alkoi supistukset tulemaa käyrien mukaan isoina ja tiheästi. Epiduraalin laiton jälkeen alkoi muuten jalat kramppaamaan ihan holtittomasti. Vähitellen alkoi tuntumaan pientä työntämisen tarvetta, tässä vaiheessa oli 6 cm auki. Aika pian työntämisen tarve muuttui kovemmaksi ja pian lähes hallitsemattomaksi. Aika nopeasti olin 10 cm auki ja edellä oli lippa, jonka kätilö muklas pois tieltä. Ponnistamisen pidätteleminen oli kieltämättä aika epämiellyttävä tunne. Ponnistusvaihe kesti 16 minuuttia, ponnistin puoli-istuvassa asennossa, epparia ei tehty. Yksi isompi toisen asteen repeämä tuli ja pienempiä nirhaumia. Vauva syntyi nyrkki poskella, lapsivesi oli aivan vihreää. Vauva sai täydet yhdeksän pistettä, tosin sitä imettiin vielä myöhemmin, kun kurlasi sitä vihreätä lapsivettä.

Epäsäännölliset supistukset alkoivat siis kaksi vuorokautta ennen syntymää, eikä synnytys edistynyt oikein mitenkään, supistukset olivat kaksiosaisia ja rytmittömiä, mutta valtavan kivuliaita. Lopulta vauvan synnyttyä en ollut nukkunut yli kahteen vuorokauteen. Sitten kun sai puudutukset ja tipat, homma eteni normaalisti. Harmittaa, kun oma kroppa ei toiminut oikein, eikä kohdunsuu auennut hyvin ja näin ollen jouduin käyttämään koko kipulääkearsenaalin. Kätilöt eivät myöskää uskoneet, että synnytys oli käynnissä. No, mutta hengissä selvittiin ja palkinto on mitä mieluisin. Synnyttäminen pelottaa kyllä nyt, saa nähdä uskaltaako seuraavalla kerralla alakautta yrittää. Tulipas romaani..

Kerttu ja Maisa 10 vrk
 
em usva tilaa maitoa, se imetyksen rankkuus yllätti mutkin, roosa on ja oli tosi kova tissi ja sylimaakari... meillä kun käytössä, edelleen, rintakumi ja edelleen en pysty imettää istuen, että kyllä se sisua vaatii, et on täysimettänyt tän 3,5 kk, nyt ollaan reissuissa siirrytty pulloon, mikä auttaa paljon. kyllä sitä välillä itsekin huomaa et kummasti se koti pysyy kunnossa ja suihkuunkin ehtii, mutta vaarana on et siitä tulee suorittamista, mikä ei ole kivaa, siksi pittee aina tasasesti pysähtyä ja nauttia vaan, roosahan söi toissayönä taas viisi kertaa ja imetin 9 tunnin aikana sitä päivällä 8 kertaa, vaan taisin siitä kirjoittaakin jo, mutta se vain et usko siihen että se OIKEASTIKIN HELPOTTAA 2 kk:n jälkeen alkaa tulla päiviä kun usva nauttii jo monesta muustakin asiasta, meillä menee imetysvillitys sykleissä 3 päivää syödään ja 5 otetaan rennosti... voimia tosi paljon, ja tiedätkö se on monella samanlaista, kaikki ei vaan avaa suutaan, nyt pyydät siltä isännältä extra paljon hellyyttä, ja huolenpitoa että jaksat.. usva kasvaa ja vahvistuu kokoaika, tsemppiä :hug:

jk. suorittamisella tarkoitin arjen rutiineista ja itsestä huolehtimisesta selviämistä.. roosan hoitoon ja lukuisiin yhteisiin hetkiin se ei vielä ole onneksi yltänyt..
 
PERJANTAI 29.5.2009

KUUMEILIJAT[color][/quote]


bellaa................kp 13/25-35...................1. haaveissa......
hali87................kp 17/29................yk2......1.haaveissa....Lahti
Jemppi...............kp 33/28-32.........yk1.....1.haaveissa.....Lahti
wannabemama.kp 82/31-39.........yk5......1.haaveissa......Lahti




EI TIETOA TULEVASTA, ELI TOIVOTON TAPAUS :LOL:
mymmyryy.......kp 5/27.......................ei haaveita


MUKANA MYÖS:
Tuulia79
krokohopss
[color]

PLUSSANNEET[color]


umayya,Kärkölä,3.tulossa, la 15.6.09
Jekkuli09,Lahti,1.tulossa,15.7.09
Mansikkatee,Lahti,la 3.8.2009
minttuli82,Nastola,1.tulossa,la 13.8.2009
Johis,Lahti, 1.tulossa,la7.10.2009
Julietta, 1.tulossa
jeppis,1.tulossa,Asikkala




SYNTYNEET


jennuli, Lahti, tyttö, 10.2.09 klo 14.15, 3200g, 49,5cm
mirka1, Nastola, tyttö, 26.2.09 klo 3.45, 1660g, 42cm
ElinaMaria, Hollola, tyttö, 8.5.09 klo 9.40, 3736g, 50cm
kerttu84, Hollola, tyttö, 18.5.09 klo 3.46, 3560g, 47cm
humu83, Mlä, tyttö, 22.5.09 klo ??, 3030g ja 50cm
[color]
 
kertulla ollut kyllä rankka reissu :hug:
em jennuli tuossa kirjoitti ihan asiaa imetyksestä ja sen rankkuudesta. nuo maidontilauspäivät ja -viikot on todella rankkoja. muistahan juoda reilusti ja syö paljon, kaikkea helppoa vaan kaappiin. mä en ihan tarkkaan muista mutta meillä tais kuopuksen kanssa helpottaa pikku hiljaa kun kiinteät tuli mukaan, silloin se vatsantäyte tulee jo muualtakin, taisi se kyllä jo hieman ennen sitäin rauhottua. tsemppiä kovasti! :hug:

umayya + siiri 37+4
 
jennuli mä vaan lasken tunteja sinne maanantaille, jännitän ja pelkään.. luulin jo illalla että siiri olis kääntynyt kun oli jotenkin helpompi olla mut ei, kyllä se pää näyttää tossa nököttävän :headwall: en osaa vaan päättää haluanko section vaiko alakautta, kaikki on jotenkin ihan auki kun ei ole mitään kunnon keskustelua vielä ollut. harmittaa kun en tiedä saanko jo ensi viikolla synnyttää kun alunperinhän tuo ma oli mun käynnistyspäivä mut nyt en tiedä mikä tän pt:n takia on kohtalo, päätä on särkenyt nyt 4 viikkoa 24/7 ja olen aika poikki jo, yöllä valvoin taas pari tuntia säryn kanssa ja tramalia ja panadolia menee urakalla.. paineet yms. kuitenkin kunnossa joten ei ainakaan myrkytys ole päällä mikä on ihan hyvä. tulipa tuossa vielä yöllä mieleen että muistan jostain kuulleeni että jos istukka on edessä ei voisi edes yrittää kääntää ja mullahan se istukka on nimenomaan edessä, eikä lääkäri kommentoinut mitenkään siihen joten sekin huolettaa nyt..
hups, tulipa purkaus :ashamed: anteeksi, mun päähän ei ihan oikeesti mahdu mitään muuta tällä hetkellä, tää on ihan kamalaa..........
 

Yhteistyössä