Pähkinät ja raakakakut yms

• Viestiketjun aloittaja Vierain
  • Ensimmäinen viesti
Vierain
Millä laitteella murskaatte pähkinät ym kovat ainekset laitetta rikkomatta? Tytär rikkoi ainakin sauvasekoittimemme eikä tuo blenderikään kauaa kestä... Mahtava kokki on ja tarvitsisi paremmat välineet. Isoa yleiskonetta en halua keittiöön, mutta mitä ehdotatte ?????

"Mymy"
Mymyn ilmainen ideapalvelu tässä hei :D Ole hyvä vain.

Voisin itekki käydä hakemassa sittenkin sen myllyn, tähän mennessä oon murskannu turkinpippurit kaulimella pussissa tai metalliastiassa hakannu jollain kovalla. Jakoavain on muuten hyvä mutta tulee kova ääni ja kolhuja kippoon :D

Vierain
Idea testattu. Periaatteessa jauhaa pähkinät, mutta ilmeisesti kahvipavut ovat laitteeseen sopivankokoisia - cashew-pähkinöitä jauhoi ainakin ihan tuskaisen hitaasti. Sopii siis pienimuotoisesti, muttei tyttären jatkuvaan käyttöön.

Mikä siis seuraava idea ?

Vierain
Onko blenderi = tehosekoitin ? Meillä on sellainen, mutta ilmeisesti tehoton versio, koska ei murskaa pähkinöitä eikä ilmeiSesti jääpalojakaan. Ehkä ostan sauvasekoittimen lisäterillä ym ja sitten laadukkaan tehosekoittimen ( jos joku osaa suositella jotain, niin olisin kiitollinen).

On teillä keinot
[QUOTE="Hanna";30423778]Mä nuijin kaulimella :D

Tähän tarkoitukseen varattuna kankainen pussukka jonka sisään hakattavat aineet laitan. Ja eikun mäiskimään :LOL: (purkaa samalla agressiot)[/QUOTE]

Nuijiminen ei ole paras konsti, vaan yksinkertaisesti painaminen. Teen itse tätä päivittäin. Painaen ja hiertäen puupulikalla. Ei tarvita mitään pusseja kun ei hakkaa.

Yhteistyössä