Päätin etten enää pese miehen pyykkejä!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on ihan kamala pyykki- ja tiskivuori ja imuroidakin pitäis. Kysyin mieheltä voisko auttaa jotenkin. "Ei kiinnosta!" oli vastaus, joten ei muakaan kiinnosta hänen pyykkejään pestä. Huusin vielä perään: "Anteeks että käyn töissä, mut ihan vaan sen takia käyn ku sinä aina valitat raha-asioista". "Älä valita!" oli taas vastaus. Oon nyt varmaan jo vartin itkenyt täällä vessassa.
 
"vieras"
No huh..Eipä taida ukkoas kiinnostaa puhtaat vaatteet tai astiat?

Meillä mies käy töissä,mä oon äitiyslomalla (tai siis vanhempainvapaalla) eli hoidan kotona meiän kahta lasta (esikoinen alle 3v). Mä hoidan pyykit ja tiskit ja laitan ison osan ruoista,mies käy kaupassa,imuroi ja pesee lattiat. Näin niinku karkeasti jaoteltuna.

En kertakaikkiaan ymmärrä naisia jotka antaa miesten olla tekemättä kotitöitä,tai siis jotka huolii miehen joka ei tee kotitöitä..
 
"huh"
meillä mies pesee pyykit ja laittaa kaappeihin. Mä imuroin ja hoidan muun siivouksen ja yhdessä hoidetaan ruoka pöytään.
Eli älä koske miehes pyykkeihin, anna tehdä ruokakin itse josko alkais kiinnostamaan.
 
"huhheijaa"
keskustele miehen kanssa kahdenkesken ja sanot suoraan että sitä kotityötä on liikaa ja tarvit hänen apuaan.
Siis. Jos molemmat puolisot käyvät töissä kodin ulkopuolella, niin ei se vaimo mitään miehen "apua" tarvitse. Vaan kumpikin tarvitsee täysjärkisen aikuisen ja vastuullisen asuinkumppanin, joka omalta osaltaan vastaa omasta ja huushollin siisteydestä ja toimivuudesta.

Mikä ajatus mahtaa olla siinä, että silloinkin kun molemmat käyvät töissä, on kodinhoito jotenkin naisen homma, ja mies on sitten se joka auttaa... jos on kiltti mies?
 
  • Tykkää
Reactions: Minuli ja Rockwood
Luojan kiitos mulla on semmonen mies, jolle ei erikseen tarvitse vinkua tai itkeä, että tartteis tehdä jotain.Vaikka mä olen kotona ja mies tekee kahta eri työtä, niin hän silti osallistuu siivouksiin, pyykinpesuun ja ruuanlaittoon, jos sellaiseen on tarvetta.
 
LuckyMe
Aika mahtavaa, mulla on sellainen mies joka osaa käyttää pyykkikonetta ja kaikkia muita siivoukseen yms. huushollin kunnossapitoon käytettäviä tarvikkeita! Meillä pyykinpesu on ihan fifty-fifty, se pistää koneen pyörimään kummalla on sillä hetkellä paremmin aikaa. Mies myös imuroi yleensä aina, ja pitää keittiön siistinä useammin kuin minä. Ainoa mikä on oikeastaan pelkästään mun homma, on ruoanlaitto, ja sekin siksi koska nautin siitä niin paljon. Voisitte hyvät pariskunnat kokeilla jakaa noita kotihommia, naisetkin voi opetella ns. "miesten hommia"!
 
arghh
Samoilla linjoilla kuin muut. Jätä miehen pyykit pesemättä. Eiköhän ala pikkuhiljaa siivousintoa löytyä kun ei ole kaapissa puhtaita vaatteita.

Eihän kukaan aikuinen ihminen voi olla noin idiootti, että olettaa toisen palvelevan 24/7. Voi että kun alkoi oikein vituttamaan sun puolesta!
 
[QUOTE="no niin";27187032]eikö ne kotityöt nyt kuitenkin ole naisen tehtävä. hä?[/QUOTE]

No EI ole!!! Tai oli joskus 60-luvulla:kieh: Jos molemmat käy töissä, niin mikähän oikeus sillä miehellä on lorvailla loppu päivä, ja vaimo tekee ns.tupladuunia oma työ&koti ja lapset? Äidit vois lopettaa niiden poikien hyysäämisen, eihän sitä voi oppiakkaan mitään jos armeija ikään asti hyysätään kaikki valmiiksi, kotoa se käyttäytymismalli opitaan.
 
"joku"
[QUOTE="no niin";27187032]eikö ne kotityöt nyt kuitenkin ole naisen tehtävä. hä?[/QUOTE]

Lähtökohtaisesti eivät ole. Kotityöt olivat naisen vastuulla aikaan, jolloin miehet raatoivat pitkiä päiviä metsissä puita hakkaamassa pakkasen ja myrskytuulten armoilla, tyynynään vain kulahtaneet saappaat ja apulaisena hevonen. Kun miehille luontaisesti kuuluneet raskaat työt loppuivat, naisten luontainen rooli kodin ja lasten hoitajina lakkasi myös olemasta. Tosin suurin osa suomalaisista tajusi asian vasta muutama kymmenen vuotta liian myöhään.
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood

Yhteistyössä