Pääsykokeen tehtävä...mitä teidän

mielestä tässä sit loppujen lopux saa käyttää...eli tee lehtiartikkeli jossa kerrot itsestäsi, harrastuksistasi, suunnitelmistasi, läheisistäsi ja muista itseäsi koskevista asioista. suunnittele jutusta lehtiaukeama. hahmottele mahdolliset kuvat ja kuvien paikat. ja välineinä tekstinkäsitteluohjelma tai käsin.

eli saanko esim lehdestä leikata juttui jotka kuvaa mua ja lätkiä niitä paperille pelkästään tai sit kollaasin?
 
Malla
Minä ymmärtäisin että joko kirjoitat jutut käsin tai sitten tekstinkäsittelyohjelmalla esim. wordillä. ..ja kokoat niistä teksteistä ja kuvista lehtiaukeaman! :D

Tsemppiä! :)
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli et pelkät kuvat ei riitä?mä en kyl osaa mitää tekstinkäsittelyohjelmia pahemmin käyttää ni six tekisin mielummin käsin tollasen kollaasi jutun tai jotai...vaikeeta :(
WORD-ohjelmalla kirjoitat, käytät vaikka eri fontteja tai jotain, leikkaat sopivan kokoisiksi ja sommittelet kuvien kera paperille, ota joku sanomalehden aukeama "malliksi"!
Hyvin se menee! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli et pelkät kuvat ei riitä?mä en kyl osaa mitää tekstinkäsittelyohjelmia pahemmin käyttää ni six tekisin mielummin käsin tollasen kollaasi jutun tai jotai...vaikeeta :(
WORD-ohjelmalla kirjoitat, käytät vaikka eri fontteja tai jotain, leikkaat sopivan kokoisiksi ja sommittelet kuvien kera paperille, ota joku sanomalehden aukeama "malliksi"!
Hyvin se menee! :D
tota just vähä meinasinki et siis vaa tekstiä tietokoneella tai sit lehdestä leikattuja tekstejä? ja sit ne yhistää kuvien kans...kai ne kuvat voi kuiten olla vaik lehistä leikattu?
 
tt
Tarkoituksena on tehdä ITSE kokonaisuudessaan lehtujuttu kuvineen. Eli kirjoitat itsestäsi (haastattelu, profiili tms. tyyliin) jutun ja otat sopivia kuvituskuvia juttuun. Jos et osaa käyttää mitään taitto-ohjelmia tai muita, niin kirjoittaisin sinuna perusjutun esim. Wordilla (kai sitä osaat käyttää, kun tännekin osaat kirjoittaa?), printtaisin sen ja sommittelisin esim. A4 paperille kuvineen liimaa apuna käyttäen.

Kannattaa panostaa paljon tähän työhön, koska se vaikuttaa todennäköisesti eniten kouluun pääsyyn. Ja kannattaa jatkossa kiinnittää huomiota siihen luetun ymmärtämiseen ;).
 
Mie vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli et pelkät kuvat ei riitä?mä en kyl osaa mitää tekstinkäsittelyohjelmia pahemmin käyttää ni six tekisin mielummin käsin tollasen kollaasi jutun tai jotai...vaikeeta :(
Mutta sehän onkin pääsykoetehtävä, ei sen tartte olla helppo. Saathan sinä sen tehdä myös käsin, mutta "lätkäsen kuvia" ei kuulosta mitenkään visuaalisesti tai verbaalisesti kiinnostavalta artikkelilta. Tee kunnolla tai jätä väliin kokonaan.
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli et pelkät kuvat ei riitä?mä en kyl osaa mitää tekstinkäsittelyohjelmia pahemmin käyttää ni six tekisin mielummin käsin tollasen kollaasi jutun tai jotai...vaikeeta :(
WORD-ohjelmalla kirjoitat, käytät vaikka eri fontteja tai jotain, leikkaat sopivan kokoisiksi ja sommittelet kuvien kera paperille, ota joku sanomalehden aukeama "malliksi"!
Hyvin se menee! :D
tota just vähä meinasinki et siis vaa tekstiä tietokoneella tai sit lehdestä leikattuja tekstejä? ja sit ne yhistää kuvien kans...kai ne kuvat voi kuiten olla vaik lehistä leikattu?
MINÄ ymmärtäisin että EI lehdestä leikattuja juttuja, vaan ITSE käsin kirjoitettuja TAI tekstinkäsittelyohjelmalla ITSE kirjoittamiasia tekstejä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
MINÄ ymmärtäisin että EI lehdestä leikattuja juttuja, vaan ITSE käsin kirjoitettuja TAI tekstinkäsittelyohjelmalla ITSE kirjoittamiasia tekstejä!
Juuri näin minäkin ymmärsin, lehtiartikkelista voi ottaa mallia, muttei käyttää valmista artikkelia tai sen osaa. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
eli et pelkät kuvat ei riitä?mä en kyl osaa mitää tekstinkäsittelyohjelmia pahemmin käyttää ni six tekisin mielummin käsin tollasen kollaasi jutun tai jotai...vaikeeta :(
WORD-ohjelmalla kirjoitat, käytät vaikka eri fontteja tai jotain, leikkaat sopivan kokoisiksi ja sommittelet kuvien kera paperille, ota joku sanomalehden aukeama "malliksi"!
Hyvin se menee! :D
tota just vähä meinasinki et siis vaa tekstiä tietokoneella tai sit lehdestä leikattuja tekstejä? ja sit ne yhistää kuvien kans...kai ne kuvat voi kuiten olla vaik lehistä leikattu?
MINÄ ymmärtäisin että EI lehdestä leikattuja juttuja, vaan ITSE käsin kirjoitettuja TAI tekstinkäsittelyohjelmalla ITSE kirjoittamiasia tekstejä!
mutta saako kuvat olla lehdestä leikattuja vai ihan omasta albumista?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Kyllä minä olettaisin, että tehtävänasettelu vaatii sitä, ettei valmiita lehtikuvia käytetä.
mutta kai itse ottamia kuvia saa käyttää vai pitääkö kuvat piirtää itse?
No herranen aika, ei kai siinä piirtämisestä mitään puhuttu :D Ja ihan hyvin voit varmaan soittaa oppilaitokseen ja kysyä lisätietoja siitä, millainen pääsykoetehtävän pitää olla, varmasti kertovat mielellään :)
 
Malla
SIIS, kuvia ITSESTÄSI, koska piti tehdä portfolio OMASTA elämästä, harrastuksista jne. TOKI siellä voi olla kuvia sun läheisistä, esim vanhemmista, kummilapsista jne...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
oukei...pakko kai se on jotai yritettävä väsätä...ärsyttää vaa ku nää koulujutut on mulle nii iso kynnys...viimex ollu jossai koulussa varmaa yli 6 vuotta sitte :( ja mua ahistaa pääsykokeet :(
Älä huoli, varmasti monella on sama juttu. Minä koitin avoimessa suorittaa verkko-opintoja jokunen aika sitten, mutten osannut yhtään edes kirjoittaa mitään, olisi ensin pitänyt opiskella opiskelutekniikkaa. Älä sinä luovuta, ota selvää millaisia suorituksia siellä oppilaitoksessa vaaditaan. =)
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja Ninttu83:
oukei...pakko kai se on jotai yritettävä väsätä...ärsyttää vaa ku nää koulujutut on mulle nii iso kynnys...viimex ollu jossai koulussa varmaa yli 6 vuotta sitte :( ja mua ahistaa pääsykokeet :(
Ne onkin tarkoitettu haasteellisiksi että voidaan erotella ns. jyvät akanoista. Käsialalla tuskin on merkitystä jos käsin kirjoittaa, vaan se luovuus ja mielikuvitus on tärkeintä..
Kyllä minustakin tuntuis vaikealta nyt alkaa sellasta tekemään, mutta enköhän jotain aikaiseksi saisi jos kovasti haluaa ja yrittää!! :)

Voimia ja tsemppimieltä!! :D
 

Yhteistyössä