päästättekö lapsenne vielä järviin uimaan?

• Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
hmph
meillä vääntö exän kanssa, koska en halua päästää lapsiani iskä viikonlopuklla järviveteen, vesi kylmää.
uimahalliin olisi lupa, mutta ehdoton ei järveen menoon, ja siitä exä tietysti nyt veti kilarit. lapset iältään eka ja kolmasluokkalaiset.

Saisi mennä, jos haluaisi, mutta ei pidä kylmästä vedestä. Miksei saisi?
Mikä mahtaa olla muuten ns. keskimääräinen lämpötila järvivedellä tällä hetkellä? Mietin että pitäisikö lähteä illalla uimaan ; )

ev
:LOL: sä vitsailet, eikös juu?

noooooh, me käytiin viimeksi toissailtana koko perhe uimassa järvessä. olihan se saamarin kylmää mutta sou. lapset neljännellä luokalla ja toinen ekalla.

"vieras"
:LOL: Ei voi olla taas muuta kun provo... :whistle: Oletko koskaan kuullut avantouinnista? Kyllä! Ihan totta! Kekskellä talveakin voi mennä uimaan! =)
*mistä näitä pöljiä sikiää*

miksi vitsailisin, en halua lasten sairastuvan ja vilustuvan, meillä ei harrasteta avantouintia
Onko tämä nyt taas jotain curling-vanhemmuutta tyyliin "minä suojelen sinua kaikelta..."
Varmaan lapset eivät sitten saa mennä uimaan myöskään koulun päättyessä, koska vesi on takuuvarmasti silloin kylmempää kuin nyt. Se oli ainakin omassa lapsuudessa traditio eikä kenellekään tullut mieleekään kieltää "että ei vilustuisi".

En päästäis. Mä oon nähtävästi toinen urpo joka ei tahdo enää päästää lapsiaan järviveteen ja viikon päästä sit olla pyyhkimässä räkänokkia, kun ovat vilustuneet, kun ovat hilluneet liian kylmässä vedessä.
Meillä on lapset 4 ja 6, mutta en mä näe tätä ikä asiana.

Uimahallit on auki. Sinne voi ihan hyvin mennä uimaan jos haluaa uida.

Saa mennä mut ei enää mee. Eipä toi kyl oo sairastanu vaik onki pulinu kylmemmässä kuten itekkin kakarana. Ei se ap uinti pahasta oo itessään, toinen asia pukeeko lämpimästi sen jälkeen ja kauanko viihtyy vedessä.

Totta kai saa uida jos tahtoo. Olipa miten kylmää tahansa.

Ihan sivuhuomautuksena: Sä et voi määrätä mitä lapset tekevät ollessaan exälläsi. Hän on silloin vastuussa lasten tekemisistä ja tekemättä jättämisistä. Ainahan sitä voi toivoa asioita, mutta sitten se etä päättää miten toimii.

"Mari"
No tuota.. ei siitä kylmästä vedestä sairastu. Ellei sitten saa ihan vedestä jotain vatsapöpöä yms. Mutta sen kyllä varmasti saa helpommin lämpimästä vedestä.

Meilläkään ei harrasteta avantouintia, mutta kyllä lapset mökillä heti jäiden lähdön jälkeen uimaan menevät (ja joskus siellä jäähileidenki joukossa juoksentelevat). Se kuule vaan karaisee. Meillä muuten tyttö on huomenna menossa mereen uimaan. Lämpötilaa en sitten yhtään tiedä.

Se on tietysti eri asia, että haluaako lapsi uida kylmässä vedessä.

"vieras"
En päästäis. Mä oon nähtävästi toinen urpo joka ei tahdo enää päästää lapsiaan järviveteen ja viikon päästä sit olla pyyhkimässä räkänokkia, kun ovat vilustuneet, kun ovat hilluneet liian kylmässä vedessä.
Meillä on lapset 4 ja 6, mutta en mä näe tätä ikä asiana.

Uimahallit on auki. Sinne voi ihan hyvin mennä uimaan jos haluaa uida.
Kai tiesit, että kylmettyminen ei aiheuta nuhaa vaan virus.

"minä"
Saa mennä saunasta kastamaan, jos haluaa. Korkeintaan kastaa ja sitten nopeasti takaisin saunaan. Jos jostain syystä jäisi uimaan, niin aika nopeasti huutelisin takaisin saunaan.

MAAILMA TUHOUTUU
Meillä lapset ui avannossa. HUI KAUHEE NYT MAAILMA TUHOUTUU

Lapsi joka saa vain istua mamman sylissä on tuleva peräkammarinpoika tai vastaava tunne-elämältään häiriöitynyt nössö.

[QUOTE="minä";21903659]Saa mennä saunasta kastamaan, jos haluaa. Korkeintaan kastaa ja sitten nopeasti takaisin saunaan. Jos jostain syystä jäisi uimaan, niin aika nopeasti huutelisin takaisin saunaan.[/QUOTE]

Näin mäkin ajattelen.

samaa mieltä ap:n kanssa
No, urpo tai ei, mäkään en päästä enää järveen uimaan. Tiedän, ettei pelkästä kylmettymisestä flunssa iske, vaan vaatii aina sen pöpönkin, mutta nyt onkin niin paljon flunssapöpöjä liikkeellä, että se voi lapsessa itää, vaikkei sitten puhkeaisikaan kuin vilustuessa. Ja nyt on syksy, meillä uinti järvessä kuuluu kesään, ei syksyyn, kevääseen eikä talveen. Vaikka tiedänkin, että jotkut harrastavat myös avantouintia. Mä en myöskään päästä enää lapsia ulos t-piadalla, vaikka tuntuu olevan naapurustossa ihan tapana hypätä t-paitasiltaan pihalla, vaikka illalla lämpöä on enää vajaa 10 astetta.

"joo"
[QUOTE="minä";21903651]Entäs kun ilmat kylmenee?Ette varmaan laske muksuja pihalle :)[/QUOTE]

Meillä ainakin on tapana pukea ilman viiletessä enemmän päälle kuin pelkät uikkarit... Joten voidaan ulkoilla ihan talvipakkasessakin. :D

Yhteistyössä