Päästäisitkö miehesi lähtemään

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
työmatkalle kahdeksi viikoksi?
Kyse ei nyt ole mustasukkaisuudesta. Työmatka vaan ajoittuu,kun raskauteni on viikoilla 37-39. Kotiinpaluu olisi itseasiassa viikolla 39+5.
Kyse on ulkomaan reissusta eli kotiin ei pääsisi kovin helposti lähtemään. Puhelinta ei voi koko ajan mukana pitää eli ei saisi edes tietoa synnytyksen käynnistymisestä kovin nopeasti.
 
Mä päästäisin, koska meikäläinen synnyttäisi kuitenkin vasta joskus rv 45 :kieh:

Ja voisin hyvinkin synnyttää esim. ystäväni tai äitini tukemana. Eri asia sitten, haluaisiko siippa missata lapsensa syntymän...tuskin.
 
vieras
Ei kuulemma itse haluaisi lähteä. Meidän esikoinen syntyi täysin yllättäen, siis ilman mitään "ennakkovaroituksia", supistuksia ym, raskausviikoilla 38+2, vaikka olin ihan varma että yliajalle mennään hujahten.
 
vieras
Ei olisi meillä päästämisestä kyse, me ei _päästetä_ toisiamme mihinkään. ;) Riippuisi paljon siitä onko esikoinen, jos ei miten pitkälle muut raskaudet menneet, onko tämä raskaus mennyt hyvin jne.. Myös työmatkan tärkeys olisi iso tekijä. Jos on joku nykyisen työn tai esim. etenemisen kannalta tärkeä juttu, kehottaisin miestä kyllä lähtemään. Itse toki päätöksen tekisi.

Meillä mies tietää että mulle sen läsnäolo synnytyksessä on vähän se ja sama, viimeksi tuli vasta ponnistukseen mukaan kun en tahtonut että on siinä tuskailuvaiheessa paikalla. Mutta jos itse haluaisi jäädä, sekin olisi ok.
 
päästäisin
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja päästäisin:
Millainen vaimo ei päästä miestään töihin?
Mimmonen mies haluaa missata synnytyksen?
Mä keskityin nyt sanaan päästäisitkö =) eli mun mielestä mies pitää päästää töihin.Fiksu mies nyt ei lähtis ylipäätään jos vaimo on viimeisillään ja mahdollisuus synnyttää kun mies on maailmalla =)
 
ap
Mullakin on kaikki synnytykset menneet yli lasketun ajan eli sen puolesta ei ehkä hätää. Tämä keikka ei olisi mikään pikkujuttu vaan todella rahakas ja sen rahan me tarvitsisimme kipeästi. Synnytykseen voisin mennä yksinkin ja lapsille on hoitajia tiedossa.
Mietityttää vain et jos kuitenkin synnytän ennen miehen kotiinpaluuta ja sitten kaduttaa koko homma. Sairaalassa kuitenkin hoitajilla kiire niin mies olisi siinä tukena ja näkisi sitten lapsensa syntymän.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mimmonen mies haluaa missata synnytyksen?
Semmonen jolla ei ole mahdollisuutta päästä mukaan. Voiko työmatkoista ihan noin vaan kieltäytyä?
Tälle matkalle pyydettiin minuakin mukaan, mutta enhän mä voi lähteä. Tästä matkasta voi mies kieltäytyä.
Aiemmat synnytykset menneet siis yli ja koen miehen välillä turhaksi siinä vierellä katsomassa eli siis toisaalta voisi mennä. Toisaalta voisin sen siinä vierelläkin pitää.
Tätä olemme miettineet koko viikonlopun. Päätös pitää tehdä aamuun mennessä. Ei ole helppoa ei.

 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tälle matkalle pyydettiin minuakin mukaan, mutta enhän mä voi lähteä. Tästä matkasta voi mies kieltäytyä.
Aiemmat synnytykset menneet siis yli ja koen miehen välillä turhaksi siinä vierellä katsomassa eli siis toisaalta voisi mennä. Toisaalta voisin sen siinä vierelläkin pitää.
Tätä olemme miettineet koko viikonlopun. Päätös pitää tehdä aamuun mennessä. Ei ole helppoa ei.
No ei ole helppoa. Synnyttämisestä yksin selviää kyllä :)
Mutta jos epäilyttää niin sit miehen pitää jäädä kotiin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ui:
Teidän pitää yhdessä miettiä vaihtoehtojen hyvät ja huonot puolet sekä punnita niiden keskinäinen painoarvo, ja tehdä sitten sen perusteella päätös asiassa.
Koko viikonloppu tätä on mietitty ja asiasta juteltu.
Raskaus on mennyt oikein hyvin. Ei mitään ongelmia ja jos loppu jatkuu samalla mallilla niin mieskin ehtii mukaan synnytykseen. Mutta entä jos....
Perhana
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tälle matkalle pyydettiin minuakin mukaan, mutta enhän mä voi lähteä. Tästä matkasta voi mies kieltäytyä.
Aiemmat synnytykset menneet siis yli ja koen miehen välillä turhaksi siinä vierellä katsomassa eli siis toisaalta voisi mennä. Toisaalta voisin sen siinä vierelläkin pitää.
Tätä olemme miettineet koko viikonlopun. Päätös pitää tehdä aamuun mennessä. Ei ole helppoa ei.
No ei ole helppoa. Synnyttämisestä yksin selviää kyllä :)
Mutta jos epäilyttää niin sit miehen pitää jäädä kotiin.
Sanotaanko, että en panikoi synnytystä. Yksinhän minä lapsen ulos ponnistan hoitajien avustamana. Ei mies synnytä. Suurin murheeni on kai se, että jälkeenpäin kaduttaa jos ei kaikki menekään kuten odotan ja oletan.
Ei tätä olisi varaa missatakaan. Kyse kuitenkin isommasta tilistä ja ehkäpä uudesta työsopimuksestakin tai toimenkuvasta.
Pirun huonoon saumaan vaan osuu.
 
no
Mun lapsen isä olis saanu mennä ja vaikka jäädäkin sinne, eihän se halunnut tulla ees synnärille vauvaa katsomaan - ja ihan toivottu lapsi oli kyseessä.
Miehellä vaan on oikeus muuttaa mieltään siitä lapsen haluamisesta ja vastuunkannosta jne..
 

Yhteistyössä