Pääseekö synnytystapa-arvioon aina jos haluaa?

  • Viestiketjun aloittaja vieraasi
  • Ensimmäinen viesti
vieraasi
Tulossa on arviolta isokokoinen vauva ja laskettu aika on nurkan takana.Neuvolassa olivat hieman kahden vaiheilla synnytystapa-arvion suhteen ja päätyivät siihen ettei oo tarpeen mennä.Asia alkoi nyt jälkikäteen vaivata, että oisko sittenkin hyvä päästä sellaiseen etukäteen ennen h-hetkeä...En haluis eka turhaan ponnistella vauvaa pihalle ja huomata sit, ettei se mahdukaan tulee.

Ootteko päässeet arvioon omasta vaatimuksesta joko neuvolan kautta tai ottamalla suoraan yhteyttä synnärille??
 
no
kyllä meillä synnytystapa arvio tehdään viimisellä neuvolalääkäri käynnillä n. rv 37. lääkäri tekee käsikopelolla vatsan päältä arvion ja tekee myös sisätutkimuksen..
erityistapauksissa pääsee äitiyspolille ultraan, jos siis neuvolassa on jotain erikoista huomattu
 
ap
mulla vika neuvolalääkärikäynti oli yli kk sitten eikä siellä kohdunkaulamittauksia lukuun ottamatta mitään ihmeempiä arvioitu.vauvakin on kasvanut kokoa vasta sen jälkeen hujauksessa.
 
Mulla menossa viides raskaus ja viikkoja nyt tasan 20. Jokaisesta oon käyny painoarviossa siinä 36 viikon tienoilla. Nytkin pääsen ilman sen kummempia koska mulla lapset olleet isoja...suurin 4520g ja vielä esikoinen. Meillä jos kasvaa terveydenhoitajan mielestä isona niin laitetaan lähetettä sit äippäpolille. Yleensä oonki sit saanu aina siltä käynniltä ajan myös käynnistykseen.

Jos sua ittees asia huolettaa ni sanot siitä neuvolassa ja vaadit että tahot siihen kokoarvioon koska kerta esikoinenki kyseessä.
 

Yhteistyössä