pääseekö pakkoajatuksista eroon?




heips!

itse kärsin masennuksesta, ja pakkoajatuksista.pelkään satuttavani vauvaani kun hän syntyy.. laskettuaikani on kesällä.kysynkin että pääseekö pakkoajatuksista eroon lääkkeillä.olen nyt syönyt 2vkoa sepram 20mg..
käyn myös psykologilla ja neuvolassa asiasta tiedetää.haluan nauttia elämästä, tulevasta kesästä, syntyvästä vauvasta yms, mutta pelkään niin kovin etten saa ajatuksia koskaan pois...


AUTTAKAA!! :\|
 
Heissan! minulla myös vastaavia oireita ja sama lääke menossa 10 mg/vrk, ollut nyt käytössä jo kuukauden verran. Olotila on parantunut..kärsin ahdistuksesta ja juuri noista kamalista ajatuksista, jotka alkoi lapseni synnyttyä(2kk sitten). Nyt olo parantunut, osaksi varmaan lääkityksen, mutta myös läheisten tuen ansiosta. Kauheita ajatuksia tulee vielä päivittäin, mutta ovat helpompi nyt sietää, kun olo muuten helpottunut. Kannatta jutella asiasta läheisten kanssa ja tuo ammattilaisen kanssa keskustelu helpottaa varmasti oloa. Itsekkin käyn neuvolassa juttelemassa psykiatrisen sairaanhoitajan luona. Yritän uskoa aina parempaan huomiseen ja kesää kohtihan tässä ollaan menossa. Koitahan jaksella, kirjoittele toki lisää kuulumisia ja lähinnä minua kiinnostaa tuo miten sinuun tuo lääke on tehonnut?kuinka kauan olet jo syönyt lääkettä? Entä nuo pakkoajatukset? minkälaisia ja kuinka usein? mulla ne liittyy juuri kanssa läheisten ja oman lapseni vahingoittamiseen. En tiedä mistä ihmeestä nuo ajatukset tulevat, sillä rakastan lastani yli kaiken jne. Sitten nuo ajtukset rupeavat minua ahdistamaan. Voi olla, että ajatukset liittyvät jotenkin pelkoon, että pelkää lapselle tapahtuvan jotain tai en tiedä..pahalta ne tuntuvat...kun ne saisi vaan jotenkin pois pyyhittyä mielestä...Kaikesta huolimatta jaksamista sinulle ja ajattele kohta saat ihanan käärön syliisi ja olo todella voi silloin olla jo iahn toisenlainen...ei kannata kauheasti stressata ennakkoon.
 
Uskon, että nämä pakkoajatukset johtuvat pelosta, ehkä lapsuudessa koetussa liiasta pelon ja epävarmuuden tunteesta.. Mutta uskon, että pakkoajatukset eivät toteudu, varsinkaan jos juttelee niistä asiantuntijan kanssa sekä käyttää lääkärin määräämää lääkitystä niihin. Pakkoajatuksethan voivat myös johtua ylihuolehtimisesta, siis, että ei halua että kukaan satuttaa (esim. itseään tai läheisiään).
Pakkoajatuksista kannattaa puhua ystäville ja ammattiauttajalle!
 
:heart:

Terve.

Joo siis mulla on just pakkoajatuksia siitä että vahingoittaisin vauvaani.Pelkään esim lukea iltasanomien otsikoita, kun ne hyökkäävät silmille.. esim (äiti tappoi vauvansa..)ne jäävät päähän pyörimään, eikä niitä saa pois.Käyn psykologilla, tosin olen vasta 2kertaa ollut, mutta olo on puhumisen jälkeen ollut erittäin helpottunut. sepram mielialalääkettä syön nyt 20mg annostuksella masennukseen ja paniikkikohtauksiin,paniikkikohtaukset tulevat aamuyöstä ja johtuvat juuri pakkoajatuksista.

Luonteeltani olen ylihuolehtiva, stressaan kaikesta ja suunnittelen elämää liiaksi eteenpäin.paha masennukseni alkoi nyt helmikuussa, mm pakkoajatukset ym.Tajusin nyt huhtikuun alussa ettei olo mene ohi, niin hain apua.mieheni on ollut erittäin hyvä tuki, samoin neuvola yms.. haluan eroon näistä pakkoajatuksista mahd.pian, koska eihän näiden kanssa voi elää..haluan olla onnellinen ja iloinen...

Pelästyin itsekin omaa oloani, ja pakkoajatuksia..kamalaa.
Eläminen tuntuu niin raskaalta, pitäisi iloita kun on vauva tulossa ja itellä tällasta...laskettuaikani on 29.6
 

Yhteistyössä