PÄÄNSÄRKY

Oletteko uskaltaneet ottaa ankaraan päänsärkyyn panadolia kaksin kappalein.
Syön normaalistikkin ihan älyttömän vähän särkylääkkeitä, mutta tänään on ollut sellainen särky ettei tähän näytä auttavan mikään, paitsi ehkä lääkemäärän lisäys.
 
Kyllä Panadolia voi ottaa sen kaksikin kappaletta, kuten ohjeissakin lukee. Minä sain lääkäriltä 100kpl reseptin usein toistuvaan päänsärkyyn, ja reseptissäkin luki, että 1-2tabl, 1-3krt päivässä.
 
jenmo
..raskausaikana on mulle määrätty Panacodia 1-2tbl korkeintaan 4krt/vrk. Onneks en raskauden aikana oo koskaan noin suurta määrää joutunut ottamaan, vaikkakin tiputukseenkin jouduin raskausviikolla 19 kohtauksen kestettyä neljä päivää. Mulla auttaa yleensä kerralla oikeaan aikaan otettuna 2tbl Panacodia. Niillä sit pärjää päivän kun lepäilee, ja joskus illalla joutuu ottaan vielä yhden et saa nukuttua yön eikä kohtaus uusi.

Alkuraskaudessa ennen noita Panacodeja mua neuvottiin sairaalassa ottamaan Panadolia migreenikohtauksen alkaessa ensin 1500mg, parin tunnin päästä 1000mg ja siitä kolmen tunnin päästä (jos kivut jatkuu edelleen) vielä se 500mg. Että eipä se paha oo edes raskausaikana, jos joskus joutuu kaksin kappalein Panadolia ottamaan.
 
Onko sinulla särky migreeniä tai muuta "tunnistettavaa" päänsärkyä? Meinaan, että jos ihan yhtäkkisesti on iskenyt päälle eikä ennen ole semmoisia ongelmia ollut, niin kyse voi olla esim. korkeasta verenpaineesta (esim. raskausmyrkytykseen liittyvä verenpaine).
 
Mulla päänsärky tulee helposti siitä, jos unohtaa juoda tarpeeksi. Kannattaa tarkistaa minkä verran juo. Ja esim. jos pissa on oikein keltaista, se on yleensä merkki liian vähäisestä nesteen saannista. Mulla on auttanut se, ei tietenkään heti mutta ei sitten ole tarvinnut lääkkeitä popsia niin paljo. Nyt rv 24.
Toivottavasti helpottaa pian, tiedän kuinka tympeää on kun päätä jomottaa tosissaan, haittaa kaikkea tekemistä. (kärsin silloin tällöin migreenistä, ja olen joutunut käymään kipupiikilläkin sen takia)

Koita kestää!! :hug:
 
mulle sanottiin äitipolilla että voi ottaa 3g panadolia päivässä eli 6kpl 500mg tabletteja.ja olen ottanut yleensä aina sen 1g kerralla (eli 2x500mg)minun päänsärkyyni ei auta pelkkä yks tabletti 500mg.

kannattaa sitten myös muistaa juoda,minulle ainakin tulee liian vähäisestä veden juomisesta päänsärky,sekä myös siitä jos et muista tarpeeksi usein syödä.
 

Yhteistyössä