päänahan kutina

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hei!
Voisko joku kertoa hyvän kotikonstin päänahan kutinaan?Päänahka on kutissu jo vaikka kuinka kauan,ei ole hilsettä eikä täitä.Olen yrittänyt vähentää tukan pesua,olla käyttämättä mitään geelejä,lakkoja ym. mutta silti kutiaa.

Mulla auttoi
Mulla oli kovasti myös päänahan kutinaa kun pesen joka päivä lähes tukkani. Se on sellainen syväpuhdistava shampoo joka siis puhdistaa päänahan joku scalp juttu. Kysy kampaajaltasi...

Älä ainakaan rapsuttele hiuspohjaa. Kynsien alta pääsee sinne lisää bakteereja joka voi taas aiheuttaa lisää ärtymistä ja kutinaa.
Jos ei ole allergiaa ja täit suljettu pois listalta niin entäs sieni?
Talvella tosiaan hiuspohja kuivuu entistä herkemmin, ettei se syy välttämättä sen kummoisempi ole.
Hae apua apteekista tai hiuspohjan ongelmiin perehtyneeltä kampaajalta. :)

"Vieras"
Mun kampaaja suositteli käyttämään Bio+ shampoota. Mulla nimittäin täysin sama ongelma.... :( On kyllä tosi ärsyttävä vaiva! Mä käytän tuota Bio+ shampoota joka toinen pesukerta ja joka toinen kerta Scwarzkofin shampoota, joka tarkoitettu kuivalle päänahalle. Tällä systeemillä selviän edes jollain tavalla tuosta kauheasta kutinasta ja oon ruvennu pesemään harvemmin. Kotona kun oon niin pieni rasvottuminen ei haittaa. Mutta päänahka tuntuu tykkäävän, kun ei niin usein hiuksiaan pese. Yritän kolmen päivän välein pestä.

Yhteistyössä