paatunut alkoholisti avasi silmänsä ja lupaa ettei enää juo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Onko kellään kokemuksia asiasta?

Jos ihminen joka juo suruunsa, ahdistukseen ja ynnä muihin syihin, avaa silmänsä ja sanoo ettei halua menettää puolisoa vaan lopettaa juomisen.
Onko kellään kokemusta onko tosiaan alkoholisti pystynyt siihen vai retkahtaako?

apua on saanut, on ollut hoitolassa , ei auttanut, söi antabusta ei sekään auttanut. Nyt kuulemma silmät avautui kun mies jätti, ja mies otti takaisin kun vaimo lupasi että nyt loppuu.
En vain voi uskoa siihen, naisella on monta tilaisuutta ollut jättää alkoholi.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mielestä juopon pelastaa ainoastaan uskoon tulo tai kuolema. Liian monta tapausta vierestä katsonu

mä menetin muutama kuukausi sitten läheiseni, kun joi ja joi... Monesti yritti lopettaa ja välillä olikin pieniä taukoja mutta juominen jatkui taas...ja lopulta kuoli. :(

Voi, kuulostaa aika epäuskottavalle. :( Ikävä kyllä! Olen niin läheltä saanut seurata alkoholistia ja tunnen tuon sairauden luonteen. Se on niin pirullinen vastustaja tuo alkoholi että taistelua siihen tarvitaan. Hyvin harvoin pelkkä päätös ja kerrasta poikki riittää.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mun mielestä juopon pelastaa ainoastaan uskoon tulo tai kuolema. Liian monta tapausta vierestä katsonu

mä menetin muutama kuukausi sitten läheiseni, kun joi ja joi... Monesti yritti lopettaa ja välillä olikin pieniä taukoja mutta juominen jatkui taas...ja lopulta kuoli. :(

Mihin kuoli? Itsekin olen läheiseni menettänyt. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
apua on saanut, on ollut hoitolassa , ei auttanut, söi antabusta ei sekään auttanut. Nyt kuulemma silmät avautui kun mies jätti, ja mies otti takaisin kun vaimo lupasi että nyt loppuu.
En vain voi uskoa siihen, naisella on monta tilaisuutta ollut jättää alkoholi.

Kuulostaa niin tutulta!! :( Valitettavasti lupauksia on niin helppo antaa mutta ei niitä olekaan niin helppo pitää, varsinkaan riippuvaisen.

Eipä taida onnistua ainakaan ilman apua, meillä mies haki ja sai kovasti apuakin! Silti vko sitten lähti mitään sanomatta, selittämättä(kamoineen) joten tulkitsin, että viinanhimo iski ja meni perheen edelle! Tällä krtaa tosin viim.kerran, ei lasten kanssa voi elää jatkuvassa epävarmuudessa ja pelossa! Masussa pikku nelonen, eikä sekään pistänyt miettimään miestä:(

ex-omani ei pystynyt, mutta ystäväni oma pystyi. suurin syy lienee että exäni ei hakenut apua (tuskin oli siis itselleen ongelmaa myöntänyt), kun taas ystäväni mies haki apua ja käy vieläkin avopuolen hoidoissa (3 vuotta ensimmäisen vieroitushoidon jälkeen). toki parasta teille toivon, mutta varaudu myös epäonnistumiseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Toivotaan:

Mihin kuoli? Itsekin olen läheiseni menettänyt. :(

En vielä tiedä, kun ei ole kuolemansyytä vielä tullut, mutta epäilen että lääkkeitä ja viinaa meni liikaa tai sitten yksinketaisesti vain sydän petti kun alkoa meni liikaa.

:( ja mun eno vaimonsa kanssa ajo autolla jokeen, sinne jäi.

mies on keskustellut vaimonsa kanssa useamman vuoden, nainen tiedostanut ongelmansa, mikään ei ole häntä saanut lopettamaan, ei edes lasten hätä siitä kun äiti juo. nyt kun mies sai voimaa sanoa että tää oli tässä niin sehän toimi kuin taika isku. Olen itse sitä mieltä että vaimo kykenee olemaan juomatta kunnes kokee olonsa taas turvalliseksi liitossaan ja retkahtaa.
Ottaa vaan päästä, ettei miehellä ole voimaa pysyä kannassaan vaan vielä kerran yrittää

Mä en usko että alkkis pystyy lopettamaan juomisen, vaan juominen lopettaa alkkiksen :/
Tai sitten on toinen ryhmä, eli ne jotka vaihtaa yhden addiktion toiseen, eli lopettavat fysiikan tuhoamisen ja jättävät alkoholin. Tilalle tulee vaan uusi addiktio eli uskonto, joka sitten tuhoaa sen henkisen puolen :|

Jos hän huomenna menee aa-kerhoon ja hakeutuu katkolle (jos niin paha tilanne) niin kyllä hän raitistua haluaa. Tiedän yhden tuurijuopon, joka on ollut nyt 6 vuotta kuivilla.

TOSIN. Hän on nyt sitten työnarkomaani, eli joku addiktio tulee herkästi tilalle.

Sukulaismies melkein tappoi itsensä juomalla 2 vuotta putkeen, vaimo laittoi valitsemaan joko viina tai hän ja lapset, mies valitsi perheen ja oli juomatta 1,5 vuotta. Retkahti sitten parin viikon putkeen, oli taas puoli vuotta juomatta kunnes nykyinen putki alkoi 4kk sitten ja loppua ei näy...

Alkoholistin sanaan ei voi luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Jos hän huomenna menee aa-kerhoon ja hakeutuu katkolle (jos niin paha tilanne) niin kyllä hän raitistua haluaa. Tiedän yhden tuurijuopon, joka on ollut nyt 6 vuotta kuivilla.

TOSIN. Hän on nyt sitten työnarkomaani, eli joku addiktio tulee herkästi tilalle.

Kyllähän alkkikset pystyy katkon jälkeen pysytellä kuivilla ( toiset enemmän ja toiset vähemmän ) mutta sitten kun elämässä tulee eteen ongelmia niin ja aukee korkki :/

Omalla puolisollani oli lähes 20 v. alkoholistista juomista takana kunnes laitoin stopin yhteiselämälle. Jonkin aikaa kului ja hän kertoi, että entinen elämä on nyt ohi. Palasimme myöhemmin yhteen ja siitä päivästä, kun kertoi juomisensa loppuvan on nyt kulunut kolme vuotta täysraitista elämää.

Alkoholistin läheisenä suosittelen lukemaan www.paihdelinkki.fi kotikanavaa, sekä tutustumaan www.avominne.fi ja www.minnesota-hoito.fi. Minulle ja lopulta myös läheiselleni apu löytyi.

Yhteistyössä