Päätin laittaa meidän porukan ruokaremonttiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huuhkajatar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Huuhkajatar

Aktiivinen jäsen
08.10.2005
12 193
0
36
Kokkola
Tai lähinnä turhat herkut jätetään pois. Ihan tuon kuopuksen takia kun hänellä näyttää olevan taipumusta ylipainoon, parempi ottaa kiinni nyt kuin sitten kun painosta on tullut tuntuva ongelma.

Mies ei enää saa ostaa muroja, vanukkaita, sipsejä tms mitä tyttö aina on haluamassa. Karkkia, järkevä määrä, vai lauantaisin. Minä luovun suklaastani ja mies saa luvan luopua jatkuvasta hedelmäkarkkien mässäilystä.

Ruokaa saa syödä normaalisti, tummaa leipää meillä syödään enimmäkseen muutenkin, mutta nyt meni vaalea kokonaan banniin.

Mistä päätös? Taas yhdet housut ei mennyt napista kiinni tytöllä, liikaa vatsaa.
Nyt pitäisi vielä keksiä joku kiva liikunnallinen harrastus hänelle ja minulle, kun hänen jumppansa loppui tältä keväältä.

Sääliks käy tuota ylilaihaa isoaveljeä, mutta varmaan tekee hyvää hänellekin, kuten myös meille.

Meilläkin yksi lapsista huolissaan painostaan, ei lihava, mutta tukevampi kuin sisaruksensa. Siksi meilläkin on karsittu turhat herkut aika vähiin, minusta olisi kamalaa vain yhdelle sanoa syömisestä. Parempi niin, että tarjolla olevaa terveellistä ruokaa voi sitten syödä vapaasti. Onnea teille ruokaremonttiin!

Toivottavasti ihmiset ei tosiaankaan päivittäin käytä noita mainitsemiasi ruokia, nehän on pelkkää sokeria. Opettakaa lapset vähän järkevimmille hyville, esim. rahka on aivan lyömätön, lätyt kun tekee vähän tummemmasta jauhosta, jäätelöitä löytyy vähemmällä sokerilla, jogurtit voi maustaa itse, viilit myös.... ei tosiaan ole tarve vanukkaille yms. muroille.

Meillä seurataan kanssa. Jugurtin sijaan mehukeittoa, täysjyvä ruista koko porukalle, vähemmän perunaa, riisiä ja pastaa ja enemmän kasviksia tytölle, (mulle ei ekaksi mainittuja ollenkaan), puuroa murojen sijaan. kerta viikkoon namia, kohtuudella. Mä olen ollut lapsena tosi lihava ja siksi kiusattu, en halua tytölle samaa. Mun geenit se on selvästi kuitenkin perinyt.

Me ollaan kans laittamassa ruokapuolta remonttiin, tosin lähinnä ihan meidän aikuisten (mun) takiani. Ja ettei toi poika opi ihan läskipyllykäks niinkun äitinsä :snotty:
Tiukkaaa vaan tekee, tekis mieli kaikkia herkkuja :ashamed:
Sen lisäks alotin jumppaamaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Onko toi sun nuoruuden kuva, joka on profiilissa ap?

Kuva on seitsemän vuotta vanha, tuorempaa ei ole, vältän kameraa. Joku sai tuon otettua kavalasti kun en heti huomannut.

Nykyään hiukset ovat harmaantuneet ja kasvot jonkin verran kuluneet. Ikä tuo ryppyjä.....

Vähän aiheen vierestä, mut me keksittiin just kiva koko perheen liikuntamuoto. Lapset 3 ja 1 vee ovat ihan normaalipainoisia, mutta me vanhemmat vähän turhan paksuja. Nyt on aloitettu pyöräilyharrastus. Lapset istuimiin ja menoksi. Paljon rankempaa kun on kyytiläisiä ja tehokkaampaakin tietysti. Lapset ei siinä liikuntaa saa, mutta ehkä oppivat, että liikunta on kivaa ja hyödyllistä. Melkein päivittäin käydään lenkillä myös niin, että isompi polkee omalla pyörällään, mut niistä lenkeistä ei vanhemmat saa kunnon liikuntaa yhtään.

Ja sitten pitäisi lisäksi tehdä myös sitä ruokaremonttia, varsinkin mun. Olen ihan mahdoton herkuttelija ja oikeen harmittaa, kun olen päästänyt itseni näin paksuksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Me ollaan kans laittamassa ruokapuolta remonttiin, tosin lähinnä ihan meidän aikuisten (mun) takiani. Ja ettei toi poika opi ihan läskipyllykäks niinkun äitinsä :snotty:
Tiukkaaa vaan tekee, tekis mieli kaikkia herkkuja :ashamed:
Sen lisäks alotin jumppaamaan :D

Päästään varmaan miehen kanssa teini-iän mittoihin, kun meiltä jää suklaat ja karkit veks. ;) Toivottavasti ei sentään...

Mä olen miettinyt mistä tuo tyttö on saanut geeninsä, ja ainut vaihtoehto on äitini, joka 18 vuotiaana painoi 80 kiloa, pituutta oli jotain 158cm..

Ihan hyväksi se on meille kaikille että kaikki turha jää pois. Lapset tykkää muroista ja sipseistä, mutta keksitään jotain terveellisempää tilalle. Mysliä ja porkkanoita. =)

Just eilen miehen kanssa sovittiin, että kumpikin laihduttaa 10% painostaan eli mies noin 8 kiloa ja minä noin 6 kiloa. Ruokaremonttia kovasti suunniteltiin ja huomenna se olisi tarkoitus aloittaa.

Hieno homma :flower: Yleensä pelkkä ruokaremontti auttaa. Meillä ei mässyjä, sipsejä, makeita leivonnaisia yms ole ollut yleensä kuin synttäreillä tai jos muuten tulee vanhempaa väkeä (= isovanhemmat ) kylään. Minä kyllä lihon, mutta lihon yksinkertaisesti siitä syystäm, että syön kuin rekkakuski :D

Ylilaiha isoveli ei saa papua harteisiin syömällä mässyjä vaan syömällä proteiinia. Mun junnu teki pari vuotta sitten periaatepäätöksen omasta ruokavaliostaan ja sitä kunnioitan. Eli paljon lihaa tai kalaa, tarpeeksi maitoa, paljon kasviksia, vilja ruista, spelttiä tms. Vaaleaa leipää meillä nähdään tosi harvoin ja sekin meikämöhömahan takia, junnu ei siihen "pullaan" koske.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Hieno homma :flower: Yleensä pelkkä ruokaremontti auttaa. Meillä ei mässyjä, sipsejä, makeita leivonnaisia yms ole ollut yleensä kuin synttäreillä tai jos muuten tulee vanhempaa väkeä (= isovanhemmat ) kylään. Minä kyllä lihon, mutta lihon yksinkertaisesti siitä syystäm, että syön kuin rekkakuski :D

Ylilaiha isoveli ei saa papua harteisiin syömällä mässyjä vaan syömällä proteiinia. Mun junnu teki pari vuotta sitten periaatepäätöksen omasta ruokavaliostaan ja sitä kunnioitan. Eli paljon lihaa tai kalaa, tarpeeksi maitoa, paljon kasviksia, vilja ruista, spelttiä tms. Vaaleaa leipää meillä nähdään tosi harvoin ja sekin meikämöhömahan takia, junnu ei siihen "pullaan" koske.

Lihaa noihin lapsiin uppoaa aika paljon, olen jo pitkä aikaa ostanut naudan paistijauhelihaa, jauheliharuokiin ja muutenkin vähärasvaista lihaa.
Kasviksia menee myös mukavasti. Luulen että saadaan tyttö kuntoon herkkujen poistolla.
Hedelmiä hän sais syödä enemmän.

Minkäs ikäinen se sun tyttö on?

Täyttää kesäkuussa 8, just tulossa siihen ikään kun paino voi vaikuttaa mielenalaan ja koulussa voi ilmetä kiusaamista.
Hän on kyllä isoluinen (kuten mun äitini ) mutta nyt on kyllä liikaa vatsaa, reittä ja peppua.
En halua hänestä anorektikkoa, mutta en liikalihavaakaan.

Tämä on muuten minulle outo aihe, en ole koskaan ennen joutunut ajattelemaan lasteni tai omaa painoani. Mutta tuo tyttö tais saada naisellisuuden kirouksen jo syntyessään; jokainen suupala asettuu luille...

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Minkäs ikäinen se sun tyttö on?

Täyttää kesäkuussa 8, just tulossa siihen ikään kun paino voi vaikuttaa mielenalaan ja koulussa voi ilmetä kiusaamista.
Hän on kyllä isoluinen (kuten mun äitini ) mutta nyt on kyllä liikaa vatsaa, reittä ja peppua.
En halua hänestä anorektikkoa, mutta en liikalihavaakaan.

Tämä on muuten minulle outo aihe, en ole koskaan ennen joutunut ajattelemaan lasteni tai omaa painoani. Mutta tuo tyttö tais saada naisellisuuden kirouksen jo syntyessään; jokainen suupala asettuu luille...
Tykkäiskö tyttösi kilpatanssista? Ikä olisi ihan sopiva aloittamiseen.

[/quote]
Tykkäiskö tyttösi kilpatanssista? Ikä olisi ihan sopiva aloittamiseen.

[/quote]

Vois pitääkin, hän on tämän talven ollut jumpassa maanantaisin ja torstaisin tanssikerhon järjestämässä leikkituokiossa joka on sisältänyt myös jonkin verran tanssiaskelten harjoittelua.

Tänään hän just sanoi että hän haluaisi tanssia. Täytyy syksyllä katsoa onko täällä noin pienille harjoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Vois pitääkin, hän on tämän talven ollut jumpassa maanantaisin ja torstaisin tanssikerhon järjestämässä leikkituokiossa joka on sisältänyt myös jonkin verran tanssiaskelten harjoittelua.

Tänään hän just sanoi että hän haluaisi tanssia. Täytyy syksyllä katsoa onko täällä noin pienille harjoituksia.
Mun siskoni lapset ovat harrastaneet kilpatanssia jo pitkään, systerin 14 v tyttö tanssii jo maajoukkuetasolla. Pysyy hyvin mitoissa, vaikka mättäisi sapuskaa kuin norsu :D

Yhteistyössä