Päätettiin miehen kans laittaa kantapäät vastakkain..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Von Teese:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
[ja ruveta hommaamaan nuoremmalle hoitopaikka kun opiskelen. Saa nähdä miten suhtautuu kun on ollut tähän asti isänsä hoidossa kotona.

Miksei isä voi jatkaa lapsen hoitamista?

Oli kyllä tuokin mietinnässä, Isällä on kuitenkin alussa hoidettava asiansa (asunto ym.hommat) kuntoon.

Eikö se isä kykene hoitamaan asioita erotessaki ihan siinä missä kuka tahansa muukin, vaikkapa perheellinen hoitaa asunto yms. asioita jos muuttaa vaikka on lapsia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[ja ruveta hommaamaan nuoremmalle hoitopaikka kun opiskelen. Saa nähdä miten suhtautuu kun on ollut tähän asti isänsä hoidossa kotona.

Oli kyllä tuokin mietinnässä, Isällä on kuitenkin alussa hoidettava asiansa (asunto ym.hommat) kuntoon.

Eikö se isä kykene hoitamaan asioita erotessaki ihan siinä missä kuka tahansa muukin, vaikkapa perheellinen hoitaa asunto yms. asioita jos muuttaa vaikka on lapsia?

No kyllä voi, mut ajattelin että olisi isälle helpompaa jos saisi rauhassa asiansa hoitaa kuntoon. Hänen täytyy kuitenkin ostaa huonekalut, tehdä sähkö- ym. sopimukset jne jne.

No kyllä voi, mut ajattelin että olisi isälle helpompaa jos saisi rauhassa asiansa hoitaa kuntoon. Hänen täytyy kuitenkin ostaa huonekalut, tehdä sähkö- ym. sopimukset jne jne.

No eihän noi nyt ole mitään isoja ja hankalia asioita. Tuollaisia mäkin tein 16-vuotiaana yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
. Ja noita soppareita tarkastetaan muutaman kk välien jos sillä nollalla on.

Meillä tarkastetaan reilu vuoden välein, ja isällä nollasopimus.

Ei sitä ihan ensimmäistä sopparia tehdä vuodeksi :D

No en tiedä miten teillä, mutta meillä kyllä tehtiin. :D

No eihän noi nyt ole mitään isoja ja hankalia asioita. Tuollaisia mäkin tein 16-vuotiaana yksin.

Joillekkin on ja joillekkin ei. Yksin se onkin paljon helpompaa, kun ei ole lasta mukana juoksemassa ympäri huonekaluliikettä, sähköyhtiön toimistoa ja asuntotoimistoa.

Onko tästä nyt pakko tehdä riitaa? :snotty:

. Ja noita soppareita tarkastetaan muutaman kk välien jos sillä nollalla on.

Meillä tarkastetaan reilu vuoden välein, ja isällä nollasopimus.

Ei sitä ihan ensimmäistä sopparia tehdä vuodeksi :D

No en tiedä miten teillä, mutta meillä kyllä tehtiin. :D

Nollasopimusko?

Niin lastenvalvojalla käytte tekemässä sopimuksen elareista, vähintään minimin saat per lapsi.Jos isä tuloton, saat rahan Kelalta ja kela perii sen isältä...(siis jos tuloja, mutta ei maksa). Tapaamiset taas saatte päättää ihan itse ja jos tarvetta/halua, myös keskinäisen tapaamissopimuksen voi virallistaa lastenvalvojalla.Jos ette keskenään pääse sopuun, asiassa voi auttaa lastenvalvoja. Meillä lapset 1v10kk, 2v11kk ja 5v ja ovat isällään 3pv/viikko.

Joillekkin on ja joillekkin ei. Yksin se onkin paljon helpompaa, kun ei ole lasta mukana juoksemassa ympäri huonekaluliikettä, sähköyhtiön toimistoa ja asuntotoimistoa.

Niinno mä olin silloin alaikäinen mitä sun miehes tuskin on. Kaikesta toki saa ongelman jos niin haluan tehdä. En tarkoittanut riitaa, ihmettelin vain. Sähkönkin saa netin kautta/soittamalla. Tuskin näitä paikoissakaan kuukausi kaupalla tarvitsee asioida ja lapsellekin voi opetella käyttäytymään nätisti yleisillä paikoilla ettei tarvitse kaupoissa juosta. Mutta mites ne yh:t jotka joutuu useammankin lapsen kanssa hoitamaan noita asioita. Mutta kukin tavallaan ja miten itse tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Nollasopimusko?

Kyllä, nollasopimus.

Ja myös meillä, sopimus mun tietääkseen tehdään sinne 18v ikään saakka...

Meillä on tehty vuodeksi kerrallaan, ja lastenvalvojat ettei kuulemma edes voi tehdä kerrallaan pidemmäksi aikaa, mutta voihan olla että joku saa pidemmänkin sopimuksen. :)

Niinno mä olin silloin alaikäinen mitä sun miehes tuskin on. Kaikesta toki saa ongelman jos niin haluan tehdä. En tarkoittanut riitaa, ihmettelin vain. Sähkönkin saa netin kautta/soittamalla. Tuskin näitä paikoissakaan kuukausi kaupalla tarvitsee asioida ja lapsellekin voi opetella käyttäytymään nätisti yleisillä paikoilla ettei tarvitse kaupoissa juosta. Mutta mites ne yh:t jotka joutuu useammankin lapsen kanssa hoitamaan noita asioita. Mutta kukin tavallaan ja miten itse tykkää.

Ehkä kannattaa ensin hankkia lapset ja tulla sit vasta äitejä tänne neuvomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Nollasopimusko?

Kyllä, nollasopimus.

Ja myös meillä, sopimus mun tietääkseen tehdään sinne 18v ikään saakka...

Meillä on tehty vuodeksi kerrallaan, ja lastenvalvojat ettei kuulemma edes voi tehdä kerrallaan pidemmäksi aikaa, mutta voihan olla että joku saa pidemmänkin sopimuksen. :)

Aivan..Voi olla tosiaan kuntakohtaisia eroja :) Mutta pääasia, että jokainen saa elarit, kelle ne kuuluu, oli sopimus nyt sitten vuoden tai 10 vuotta :)

Olisko jollain kokemuksia isän ja lasten tapaamisista? Minkä aikaa tavataan ja kuinka usein?

Mun tuttava piirissä tuntuu olevan tavallista että tapaamiset on joko jokatoinen viikonloppu tai 1 viikonloppu/kk ja siis lapset ovat silloin koko viikonlopun isällään. Satunnaisesti on sitten viikolla tapaamisia, joita ei ole erikseen sovittu missään vaan esim. isä vie lapsia uimaan tms..