Asunto-ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Päätettiin erota miehen kanssa ja nyt on ongelmana asunto. Mies muuttanee 1.5. pois ja minä jään lasten kanssa (3kpl) tähän. 4h+k ja vuokra n.900?.
Nyt mietin mahduttaisiinko kolmioon lasten kanssa, vai tuleeko ahdasta ja taas muutetaan kun tarvitaan isompi. Sekin kun on lapsille rankkaa eron lisäksi.
Toinen ongelma on auto, joka on minun. Arvoltaan n. 3000?. Olen lasten kanssa kotona vielä, joten joudun taatusti sossun luukulle ainakin siksi aikaa kun asumistuki yms alkavat rullaamaan. Pakottavatko he myymään auton pois?

Oletteko vuokralla yksityisellä vai kunnalla (tai jollain muulla ns. tuetulla)? Yksinhuoltajana saisit varmasti halvemman asunnon helposti kunnalta tai muilta, jotka katsoo hakijan varallisuutta (esim. avara muistaakseni). Tietysti, jos olette jo nyt kunnan vuokralaisia niin halvempaa tuskin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Säälittää se mies, kun joutuu taivasalle omasta kodistaan. Mihin se nyt pääsee. Onneksi tulee kesä.

Hän toden näköisesti on saamassa vuokra-asunnon 1.5. alkaen. Jos ei saa, niin sitten tietesti muuttaa vasta sitten kun löytyy asunto. Ei ole taivasalle joutumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja viera:
Teillä on niin iso vuokra ettei kela varmaankaan ota huomioon koko vuokraan asumistukea myöntäessä.

Onko 900 e kallis vuokra 4 h+k asunnosta jossain päin Suomea? Helsingissä ei kyllä ainakaan ole kallis!!

kelan sivuilla voit laskea paljon saat asumistukea http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/190608105841ES
ja sosku ei voi määrätä sinua myymään autoa.
sinun kannattaa tehdä laskelma paljonko sinulla asuntomenot ny ja paljon mahdollisesti olisi jos muuttaisit pienempään. kelan sivuilla voit laskeskella asumistuen määrää.
kolmioonkin mahtuu ihan hyvin kolmen lapsen kans. nukut itse olkkarissa tai kaksi lasta samaan huoneeseen.
kannattaa vertailla tuleejko muutto pienempää halvemmaksi.
tsemppiä

Yhteistyössä