Pääsykokeisiin lukeminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amk hakenut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amk hakenut

Vieras
Miten hyvissä ajoin olette aloittaneet pääsykokeisiin lukemisen? Miten ahkerasti ylipäätänsä niihin luitte/luette? Itselläni on ensi viikolla pääsykokeet ja aloitin eilen. Ajattelin lukea joka päivä muutaman tunnin ja tehä muistiinpanoja. Materiaali on 50 sivua. Miltä kuulostaa? En ole aiemmin lukenut mihinkään tälläiseen niin olen hieman pihalla että miten paljon täytyy lukea ja miten tarkasti oikeasti osata :)

Aikas kauan on jos siitä, kun itse luin pääsykokeisiin, mutta sen muistan että kirjoja oli useampi ja pitkin kesää luin ennen kokeita. En jättäny vikaan viikkoon. Riippuu varmaan vähän alasta, mutta yleensä kysymykset ovat soveltavia ja laajoja, nippelitietoja ei kysytä ja omaa järjen käyttöä ja päättelytaitoa arvostetaan tai ainakin arvostetiin - silloin 1990-luvun lopulla.

Minne olet menossa pääsykokeisiin? 50 sivua ei oo paha, itse aloin heti käymään materiaalia läpi, kun ne käsiini sain. Melkein joka päivä tuli jotain luettua.

[QUOTE="...";26359996]Minne olet menossa pääsykokeisiin? 50 sivua ei oo paha, itse aloin heti käymään materiaalia läpi, kun ne käsiini sain. Melkein joka päivä tuli jotain luettua.[/QUOTE]

Tradenomiksi hain.

Mulle iski paniikki kun tänään tuli pääsykoekutsu Laureaan Hyvinkäälle (Terveydenhoitotyö) ja tajusin, että hitto tähän on myös luettavaa! Mä en tiedä miten oon missannut nettisivuilta ennakkomateriaalit :O Vai onko ne oikeasti vasta ilmestyneet tänään sinne? Ei mitään tietoa.

Mutta tässä siis tasan 1 vk aikaa lukea ja materiaaleja on kaksi noin 40 sivun mittaista. Näillä mennään...

Mulle iski paniikki kun tänään tuli pääsykoekutsu Laureaan Hyvinkäälle (Terveydenhoitotyö) ja tajusin, että hitto tähän on myös luettavaa! Mä en tiedä miten oon missannut nettisivuilta ennakkomateriaalit :O Vai onko ne oikeasti vasta ilmestyneet tänään sinne? Ei mitään tietoa.

Mutta tässä siis tasan 1 vk aikaa lukea ja materiaaleja on kaksi noin 40 sivun mittaista. Näillä mennään...

Meillä materiaali on ainakin tullut toukokuun alussa :)

Melkein naurattaa. 1-2h päivässä ja materiaali 50 sivua. :')) Yliopistoihin matsku n. 1000 sivua, lukuaikaa n. 9h/vrk koko kevään....

No en kyllä todellakaan ole noin paljon lukenut ja koko kevättä, vaikka kahdesti olenkin (menestyksellä) hakenut, ekalla kerralla valtiotieteelliseen tietekuntaan, toisella humanistiseen. Eli riippuu tosi paljon alasta.

Ei meillä ollut mitään luettavaa edes :)

Oli soveltuvuuskokeet, psykologin haastattelu, ja jotain ruotsin, enkun & suomen luetun ymmärtämistä, sekä ihan peruslääkelaskentaa, joihin ei tarvinnut harjoitella.

[QUOTE="a p";26360041]Meillä materiaali on ainakin tullut toukokuun alussa :)[/QUOTE]

Luultavasti meilläkin. Jos mä vaan olisin ollut yhtään viisaampi ja tajunnut sen, niin olisi tähän mennessä kyllä matsku hallussa! Myöhäänhän tää on aloittaa, mutta nyt täytyy vaan ahkeroida.

Toi toinen matsku on aika jees ja jo halussa muutaman tunnin lukemisen jälkeen (Sosiaali- ja terveysalan eettinen perusta), koska on niin tuttua juttua lukiosta ja Sosionomiopinnoista.

Toi toinen matsku onkin sit sellanen, että siitä ei tee mieli keskustella..

Pääsykokeisiin en ole koskaan lukenut, enkä tiedä kuinka paljon niihin tarttee "päntätä", mutta laajempaa tentti materiaaliakaan en ole tainut koskaan 2 päivää kauempaa lukea insinööri opintojeni aikana.

Meilläkään ei ollut mitään luettavaa :). Joku kuullunymmärtämisjuttu, psykologin haastattelu.. muita mä en muistakaan, on siitä sentään jo kohta 16 vuotta aikaa :).

Yhteistyössä