Paasto

Alotan tässä parin päivän päästä paaston. Sellaisen nestepaaston, eli tuoremehu-vesipaasto. alkaako joku mun kans yhtäaikaa? ois niin kiva kun sais jutella ja vaihtaa kuulumisia. ja purkaa tunteita. ja ennenkaikkea tsempata. kaikki joita kiinnostaa mukaan vaan! :D

Itselläni olis niinku tavotteena pudottaa joku viis kiloa ja saada se ihana hyvä olo siitä paastosta, ja huom. päästä eroon siitä alituisesta mässäilystä.niin ja ajattelin paastota 5-7 päivää. ja joka päivä olis suolihuuhtelu kaks kertaa.. sais ne kuona-aineet veks tuolta suolistosta..

LÄHEEKÖ KUKAAN MUKAAN? :wave:
 
anteeksi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 17:40 Vademecum kirjoitti:
eikö kukaan muu aio paastoilla?

sais viikossa viis kiloa pois?? eikö houkuta? ??????
Mahdatko olla ennen paastonnut?? Paaston tavoitteenahan ei ole laihtuminen vaan kehon "virkistyminen" ja kilot tulevat tosiaan pääosin takaisin, koska kroppa (=ruuansulatuselimistö) on paaston aikana "tyhjä" ja kunhan muutaman päivän on syönyt normaalisti niin ruoka tuntuu kropassa taas painona. Paasto liittyy tuon kehon virkistymisen kautta enemmänkin henkiseen hyvinvointiin kuin laihduttamiseen...

Nimimerkillä kuuden vuoden kokemuksella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 18:11 taizii kirjoitti:
Mä olin hetki sit mehupaastolla ja lähti 3.5kg.


Se on niin yksilöllistä kuinka paljon lähtee ja takasinhan ne tulee...Mulle tullu jo kaks..
minkälaisella paastolla olit? montako päivää?olisin utelias vaan kuulemaan minkälaisia paastoja muut tekee?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 20:28 anteeksi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 17:40 Vademecum kirjoitti:
eikö kukaan muu aio paastoilla?

sais viikossa viis kiloa pois?? eikö houkuta? ??????
Mahdatko olla ennen paastonnut?? Paaston tavoitteenahan ei ole laihtuminen vaan kehon "virkistyminen" ja kilot tulevat tosiaan pääosin takaisin, koska kroppa (=ruuansulatuselimistö) on paaston aikana "tyhjä" ja kunhan muutaman päivän on syönyt normaalisti niin ruoka tuntuu kropassa taas painona. Paasto liittyy tuon kehon virkistymisen kautta enemmänkin henkiseen hyvinvointiin kuin laihduttamiseen...

Nimimerkillä kuuden vuoden kokemuksella.
terve. kyllä olen paastonnut . ja mulla on kokemusta siitä jo kahdeksan vuotta. se on totta että pastossa keho virkistyy.. ja mikäs sen ihanampaa että samalla kun laihtuu, niin samalla myös keho virkistyy ja on ihan erillainen into pitää itsestä huolta.
mutta jos ei osaa paastota oikein, niin ei siitä sitten oikeastaan mitään hyötyä ole. eli paastotessa tarvitaan todella paljon itsekuria. ei paastoa lopeteta niin että palataan taas ykskaks normaalin ruokavalioon.
nimenomaan sentakia haluankin paastota, koska haluan alottaa niinsanotusti puhtaalta pöydältä. alottaa kaiken alusta. lopettaa kokonaan se iänikuinen mässäily.

mutta jos en täältä saa ketään tsemppikaveria..nii yritän sitten tsemppailla ihan yksikseni.

ps. eniten mitä olen saanut kiloja pois paastolla oli 8 kiloa viikossa.samalla liikuin kun hullu ja tein lihas harjoituksia.. se oli silloin joskus ennen häitä.. ja kylläpäs olin häissäni solakka. =)
ja olen myös paastonnut aina raskauden tuomat kilot paastolla.
suosittelen ihan jokaiselle.
 
Mä olin sillä mehupaastolla,eli join vain mehuja. Tosin mä ostin sen paastopaketin. Vogelin ja makso 59e.

Itsekuria todella vaatii...Mä en paaston aikana kauheesti liikkkunu.

Hyvää se tekee elimistölle ja suolihuuhtelut pitää tehä joka päivä. Suosittelen kyllä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.02.2007 klo 21:57 Vademecum kirjoitti:
sentakia haluankin paastota, koska haluan alottaa niinsanotusti puhtaalta pöydältä. alottaa kaiken alusta. lopettaa kokonaan se iänikuinen mässäily.
No on se sitten tehonnut, jos kahdeksan vuotta olet päättänyt aloittaa puhtaalta pöydältä ja lopettaa Kokonaan sen Iänikuisen Mässäilyn. Eli olet olet palannut entisiin ruokailutottumuksiin pikkuhiljaa paaston jälkeen.

Lainasin toisesta ketjusta vähän juttua paastosta:

***Terveyden kannalta paastoa (mehupaastoa) suositellaan kerran kaksi vuodessa (4-7pv kerrallaan). Vesipaasto sekä pitkät, yli 10pv vuorokautta kestävä paastot ovat pannassa. Niihin ei pitäisi ryhtyä ilman asiantuntevan lääkärin valvontaa.

Paastoon ryhtyvän pitäisi myös olla hyvässä ravitsemustilassa.!! (Tällöin 4-7pv ei aiheuta vakavia puutostiloja, vaikka päivittäinen energiansaanti on vähäistä). BTW - Hyvä ravitsemustila tarkoittaa sitä, että elimistössä on vitamiineja, kivennäisaineita, hiilihydraatteja ja rasvaa varastossa. Epäterveellisesti syövä on huonossa ravitsemustilassa, eikä paasto ainakaan paranna sitä - päinvastoin. Se voi heikentää yleiskuntoa entisestään.

Kontrolloiduissa tutkimuksissa ei ole todettu paaston edistävän terveyttä tai erityisesti puhdistavan kehoa. Muttta paljon puhuttuja kuona-aineita poistuu kehosta paaston aikana, mutta niitä poistuu muutenkin - ulosteen, virtsan, hien ja hengityksen mukana.

Psyykkistä virkistäytymistä pidetään paastoamisen tärkeimpänä motiivina. Laihdutuksen kannalta - niin vähäistä kuin kaksi kertaa vuodessa tämä menetelmä kiloja pudottaisikin - paasto polttaa varsin vähän läskiä: painonpudotuksesta alle kolmannes on rasvaa, kaksi kolmannesta on enimmäkseen vettä ja lihasta.

(osa tekstistä lainattu fitness lehdestä).
 

Yhteistyössä