Päästäisittekö 4vuotiaan yksin kerrostalon pihalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Asutaan pienkerrostalossa, jossa rauhallinen leikkipiha, mutta välillä kuitenkin ihmiset ajavat autoillaan rappujensa eteen ja varsinkin nyt isot lumikasat pihalla häiritsevät näkyvyyttä.
Itse en poikaa 4v3kk ole yksin uskaltanut päästää pihalle ja tätä äitini jaksaa ihmetellä. Hänen mielestään poika jo sen verran iso, että pitäis yksin pärjätä koska mekin oltiin jo siskon kanssa tossa iässä yksikseen ulkona.

Meillä 4v neuvolassa kysyttiin saako yksin mennä ulos. Sen jälkeen vasta päästin, neuvolassa sanottiin että järkeä on jo päässä että pärjää kunhan itse katsoo usein. Meillä iso tie lähellä ja jos rajoista mentiin yli, heti sisään.

Mä päästin 5-vuotiaan yksin ulos tiukoin ehdoin ja pieniksi ajoiksi kerrallaan. Neljävuotiasta en olisi vielä päästänyt. Meidän talon edestä menee tie, jossa neljänkympin rajoituksesta huolimatta ajetaan melkoisen lujaa. Sen lisäksi pihoilla pyörii myös niitä lapsia, joiden kanssa en halua lapseni hengailevan eli juoksen vähän väliä parvekkeella katsomassa, mitä pihalla tapahtuu. Eikä tyttö itse asiassa oikein viihdy pihalla yksin.

[QUOTE="tiina";23290838]Asutaan pienkerrostalossa, jossa rauhallinen leikkipiha, mutta välillä kuitenkin ihmiset ajavat autoillaan rappujensa eteen ja varsinkin nyt isot lumikasat pihalla häiritsevät näkyvyyttä.
Itse en poikaa 4v3kk ole yksin uskaltanut päästää pihalle ja tätä äitini jaksaa ihmetellä. Hänen mielestään poika jo sen verran iso, että pitäis yksin pärjätä koska mekin oltiin jo siskon kanssa tossa iässä yksikseen ulkona.[/QUOTE]

astutaan korkealla mäen päällä ja heti tossa talon edessä vilkaasti liikennöity tie seka 100m
päässä kehä I. Poika ei välttämättä pihalta lähtis mihinkään, mutta en kuitenkaan uskalla päästää.

Nyt varmaan monessa pihassa nuo lumikasat kamalan isoja ettei senkään vertaa näe likkuvaista lasta...Itse en päästä 5v yksin pihaan, koska talon ympärillä menee kolmella sivulla tiet. Leikkipaikka on talon toisella puolen jonne en edes näe mistään. Mutta on vissiin lapsi- ja talokohtaista voiko hetken ollakin yksin. Joskushan siihenkin pitäisi opetella ettei muori aina vieressä ja silti pitäisi osata käyttäytyä :)

Uusimmat

Yhteistyössä