pääsitkö suihkuun heti synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Pääsin suihkuun ja hoitaja autto, niinhän niitten kuuluiskin varsinkin jos on ollut rankka synnytys.

AIna ei vaan ole aikaa kätilöilläkään.. Ikävä kyllä. :( Mutta voihan toki tukihenkilö auttaa äitiä suihkuun? =)

Niin, mutta minun tapauksessa mies oli vauvan kanssa. :(

Suihkuun pääsin heti kun oli tikattu, ja ihan yksin menin. Kätilöllä oli puuhaa vauvan kanssa ja mies siellä mukana. En onneksi menettänyt paljoakaan verta synnytyksessä ja olo oli aika hyvä.

ekassa pyörryin suihkussa viidesti :ashamed: (hemppa 82) ja kuopuksesta luki papereissa että ei saa päästää ylös.
esikoisesta verta meni 400ml, että normimäärissä. mitenlie sitten hb laski..

Multa kysyi kätilö salissa, että menenkö suihkuun vai pesaiseeko hän pahimmat siinä. Ei musta suihkuun menijäksi ollut, joten se auttoi mua pyyhkimään märillä pyyhkeillä veret pois jne siinä "sängyllä".

Aina olen yksin Taysissa suihkuun päässyt. Kätilö tarjoutui auttamaan ja pyysi ainakin jättämään suihkun oven auki, kieltäydyin molemmista. Hiuksetkin olen pessyt kielloista huolimatta =)

Joo oon päässyt ja oon muuten joka kerta istuskellut jo salissa sellasella muovituolilla ku oon odotellut osastolle lähtöä ja sinnekin on saanut kävellä ihan ite.

osastolla patisteltiin suihkuun joskos oisin siellä ois alkanut itseksiään rakko toimia, mut ei :( (salista vietiin leikkuriin paikkailtavaksi, joten siellä ei luonnollisestikaan suihkuun)

Eka kerralla kätilö käski suihkuun. Jalat vapisivat ja ihmettelin, miten jaksan mennä. Kätilö sanoi mukavasti, että ei sitä jaksa lastakaan hoitaa, jos ei suihkuun jaksa mennä. Menin suihkuun yksin ilman apua.

Toisella kertaa olin ottanut opikseni ja tarjouduin menemään suihkuun ilman kehoitusta. Tämä kätilo kielsi suihkuun menon ja minut pestiin sängyn vieressä. Sängyllä minut kärrättiin poiskin. Olin menettänyt jonkin verran verta, mutta synnytys oli paljon helpompi edelliskertaan verrattuna, jolloin olin kuin maratonin juossut.

Että näin erilaista kohtelua sitä voi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85-:
Pääsin suihkuun ja hoitaja autto, niinhän niitten kuuluiskin varsinkin jos on ollut rankka synnytys.

AIna ei vaan ole aikaa kätilöilläkään.. Ikävä kyllä. :( Mutta voihan toki tukihenkilö auttaa äitiä suihkuun? =)

no mulla kävi sitten kait tuuri, meidän poika oli sinä yönä ainut syntynyt lapsi :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
ekassa pyörryin suihkussa viidesti :ashamed: (hemppa 82) ja kuopuksesta luki papereissa että ei saa päästää ylös.
esikoisesta verta meni 400ml, että normimäärissä. mitenlie sitten hb laski..

Mulla meni yhden synytyksessä verta yli 500ml? Sektiossa varmasti enemmänkin. Hb oli kummassakin alle 80, silloin en mennyt suihkuun. Yhdestä lapsesta pääsin helpon synnytyksen jälkeen, sitä ennen sitä ei edes harkittu aiemmilta.

En päässyt. Edes alapesulle. Jotain pyyhkivät siinä sängyllä. Asia ei kuitenkaan ollut suurin murheeni; mulle ei myöskään muistettu antaa verensiirtoa n. 2 litran veren menetyksen jälkeen. Eli ois voinut pahimmassa tapauksessa henki lähteä, jos ei mies olisi seuraavana päivänä vaatinmalla jatkuvasti vaatinut tekemään jotain erittäin huonolle kunnolleni. Hemppa oli 68 kun viimein mittasivat, verensiirron sain synnytystä seuraavana iltana, kun se läski kätilö viimein "ehti" hoitamaan minua. Miljoonannen vaatimuksen jälkeen.

Lapseni kuivui, kun lisämaitoa pihisteltiin, eikä kätilöt uskoneet ettei minulta tule maitoa (johtui siitä massiivisesta verenhukasta). Onneksi lääkäri antoi sille omakätilölleni aika huutia, kun tämä asia paljastui. Olin itkeä siinä vaiheessa helpostuksesta, kun se inhotus sai kuulla kunniansa.
Terveisiä vaan Kätilöopistolle, tosi hyvä sairaala!

Yhteistyössä