Pääsisinköhän päiväkotiin töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Koulutus on sairaanhoitaja, lasten(sairaan)hoitotyö suuntautumisvaihtoehtona. Lisäks opiskellut psykologiaa ja oon ollut töissä ala-asteella, lastenohjaajana leireillä ja hoitanut kehitysvammaisia lapsia.

Mä oon niin poikki tohon 3-vuorotyöhön. Hajottaa mut ihan :( Mies painaa kans vuorotyötä ja meillä on 3 pientä lasta. Ois pelastus jos pääsisin päivätöihin ees vähäks aikaa. Mulla siis on vakityö sairaalassa. Ja täältä paikkakunnalla ei muuta ole kuin 3-vuorotyötä tarjolla.

Oisko mahkuja??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos vastauksista! Mitäs siihen virkaan vaadittais (ihan vaan mielenkiinnosta kysyn) sairaanhoitajalta?

Todennäköisesti uusi ammatti. Sairaanhoitajaa ei voi palkata vakituiseksi esim. lähihoitajan hommaan. Itsekin olen sh ja tosiaan päivätöiden löytyminen on hankalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Kiitos vastauksista! Mitäs siihen virkaan vaadittais (ihan vaan mielenkiinnosta kysyn) sairaanhoitajalta?

Todennäköisesti uusi ammatti. Sairaanhoitajaa ei voi palkata vakituiseksi esim. lähihoitajan hommaan. Itsekin olen sh ja tosiaan päivätöiden löytyminen on hankalaa...

Ok. VArman pitäis sit opiskella sosionomiks. Lähihoitajaks tuntus, että on jo tavallaan opiskellut?? No, ennenaikaista miettiä tommosia, mut kiinnostais kyllä alan vaihto!!

Päiväkodista voi saada vakituisen paikan lastenhoitajana joko lähihoitajan tai lastenohjaajan pätevyydellä, ja lastentarhanopettajan paikan joko lastentarhanopettajan tai sosionomin pätevyydellä. Sijaisuuksia varmasti voit saada omalla koulutuksellasi. Työskentelen päiväkodin johtajana, ja se täytyy kyllä sanoa että pidempään sijaisuuteen palkkaisin sinut vain lastenhoitajaksi.

Luulen, että sinun täytyisi opiskellä ihan koko tutkinto uudestaan. Suomessa on aika huonot hyödyntämismahdollisuudet eri koulutusten välillä. Yllä oli mainittu ne neljä koulutusta, joilla vakipaikkaan voi päästä, riippuu sitten siitä mihin tehtävään tähtäät.

Toivottavasti löydät päivätyötä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ite kans sairaanhoitaja, päivätyö olis haussa. Mutta en siltikään menis päiväkotiin lähihoitajan palkalla.....

Mikäs se lähihoitajan palkka onkaan?

Jotain reilu vuosi sitten meilläpäin sairaalalla oli lh palkka 1800e ja sh 2000e. Sh palkka on siitä ainakin noussut, lh palkasta en tiedä. Ei se kamala ero ole, mutta ero kuitenkin.

Itsekään en menisi töihin lh palkalla jo ihan siitä periaatteesta, että olen sh. Mulla tosin on sekin pohjalla, että olen käynyt myös lh koulutuksen. Olisi hölmöä palata aiempaan ammattiin kun on lukenut sen 3,5 vuotta lisää.

Päiväkodista voi saada vakituisen paikan lastenhoitajana joko lähihoitajan tai lastenohjaajan pätevyydellä, ja lastentarhanopettajan paikan joko lastentarhanopettajan tai sosionomin pätevyydellä. Sijaisuuksia varmasti voit saada omalla koulutuksellasi. Työskentelen päiväkodin johtajana, ja se täytyy kyllä sanoa että pidempään sijaisuuteen palkkaisin sinut vain lastenhoitajaksi.

Luulen, että sinun täytyisi opiskellä ihan koko tutkinto uudestaan. Suomessa on aika huonot hyödyntämismahdollisuudet eri koulutusten välillä. Yllä oli mainittu ne neljä koulutusta, joilla vakipaikkaan voi päästä, riippuu sitten siitä mihin tehtävään tähtäät.

Kiitos vastauksestasi! Tietysti ihanne olisi, jos saisin koulutustani vastaavaa työtä lasten parissa. Asutaan "käpykylässä" jossa ei vaihtoehtoja hirveesti ole :/

Ite kans sairaanhoitaja, päivätyö olis haussa. Mutta en siltikään menis päiväkotiin lähihoitajan palkalla.....

Mikäs se lähihoitajan palkka onkaan?

Jotain reilu vuosi sitten meilläpäin sairaalalla oli lh palkka 1800e ja sh 2000e. Sh palkka on siitä ainakin noussut, lh palkasta en tiedä. Ei se kamala ero ole, mutta ero kuitenkin.

Itsekään en menisi töihin lh palkalla jo ihan siitä periaatteesta, että olen sh. Mulla tosin on sekin pohjalla, että olen käynyt myös lh koulutuksen. Olisi hölmöä palata aiempaan ammattiin kun on lukenut sen 3,5 vuotta lisää.

Mun palkka on 2200 about.

Vakituinen paikka lastenhoitajana ja vakituinen paikka lastentarhanopettajana? Jos molemmat ovat töissä päiväkodissa, miten työnkuvat ja vastuut eroavat? Miten paljon eroavaisuutta on palkassa?

Pahoittelen tietämättömyyttäni, mutta en ollut tietoinen tuollaisista vaihtoehdoista. Olen aina kuvitellut, että perhepäivähoitajan koulutus voi olla hyvinkin moninainen, mutta että lastentarhanopettajalla on oltava lto:n koulutus.

Kyllä siinä aika iso tulojen tiputus olisi jos palkasta lähtisi ensin ainakin se pari sataa lähihoitajana ja sitten vielä lisät lähtisi...

Joo, niin taitaa olla :( Voi kele, taitaa tääkin suunnitelma vettyä. Mut hitto, kun pää ei kestä 3-vuoroo. En saa nukuttua ja rytmit aina päin persettä.

Toi mun mainitsema reilu 1700 oli tietysti ilman mitään kokemuslisiä, mutta todennäköisesti et niitä voisi saadakaan aiemmasta työkokemuksestasi. Kunnalla on yllättäen vähän paremmat palkat kuin yksityisellä puolella, siis päiväkotimaailmassa.

Yhteistyössä