Pääsiäispino! ;) Mitä te aiotte kokkailla ja tehdä jne pääsiäisen aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mialee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mialee

Vieras
Itse käyn huomenna tekemässä ruokaostokset ja muut ostokset, ei sitten niiden kanssa tarvitse hötkyillä kuin seuraavan kerran joskus ensi viikolla. Siivoan myös huomenna että saan olla viikonlopun laiskana :D

Ajattelin leipoa huomenna kakkaroita, eli siis karjalasta lähtöisin olevia perunapiirakoita.
Muuten menu on vähän vielä auki.

Lapset ovat pe-la mummolassa. En aio avata sateenvarjoa vaikka pääsiäinen onkin, lapset pitävät kovasti mummolaan menosta ja meillä on miehen kanssa pitkästä aikaa mahdollisuus kahdenkeskiseen iltaan (mies melkein aina töissä)

Huomenna siis myös ostoslistassa vähän olutta ja siideriä ;)

Itse kans leiponut jo vähän ennakkoon, ja ostoksiakin jo käyty..En mitään pääsiäisruokaa kokkaa, vaan muita ruokia. Nautitaan yhdessä olosta; ja kai sitä kouluhommiakin pitäs väkertää..

Neidin mukaan nakkikeittoa syödään ja ei muuta...ehkä itse olen välkympi huomenna kaupassa ja saadaan muutakin ruokaa :D

Ajattelin leipoa suklaakakkua ja pullia sekä jonkun suolaisen piirakan. Ruokapuolta en vielä tiedä...ehkä nakkikeittoa joku päivä kun tuntuu olevan lapsen lempparia.

Ruokaostokset on tehty,mie kans siivoilen huomenna.Mie paistan possun pihvejä,teen valkosipulikermaperunoita ja salaattia perjantaina.Lauantaina tai sunnuntaina teen jotain haudutettua naudanliha-paprika-papukastiketta /pataa ja perunamuussia tai höyrytettyjä perunoita.Suklaamunilla herkutellaan.Viikonloppuna käydään anopin luona.Muuten otetaan rennosti.:)

Pääsiäinen vietetään kotona. Luultavasti huomenna jonkin verran siivoilen ja ehkä pika-imurointi sunnuntaina, jolloin tulee vieraita. Syödään; riisiä + jotain kastiketta ja lihaa, riisiä + kanankoipia ja lapsi toivoi yhtenä päivänä ruoaksi puuroa. Jälkkäriksi, persikkarahkapiirakkaa, ananasrahkaa ja mämmiä.

Huomenna meillä on loimulohta, jos ei sada vetä. Perjtaina tai lauantaina lampaanviulu. Muina päivinä jatkojalostetaan tähteitä. Jälkiruoaksi ajattelin mansikkajäädykettä jollekin päivälle ja ehkä tiramisua.

Meillä myös lapset pe-illasta la-päivään mummulassa yökylässä. Ja ihan ekaa kertaa. Me ollaan viiden vuoden aikana oltu ilman kaikkia lapsukaisia kerran, että hyvällä omalla tunnolla viemme. Me vietetään kaveripariskunnan kesken meillä koti-iltaa syöden, juoden ja varmaankin lautapelejä pelaten :saint:

Pääsiäisenä suvussamme on ollut aina tapana tehdä lihamureketta, jonne taputtelen sisään kokonaisia, keitettyjä kananmunia + keitetyt perunat ja ruskea kastike. Lampaasta en tykkää. Jälkkäriksi "valutettua" hedelmärahkaa = tyyliin pasha.

Muiden päivien ruoista en vielä tiedä, olemme koko perhe kipeinä etten ole jaksanut miettiä.

Mun poitsu menee huomenna isälleen ja palaa kotiin maanantaina.

Mulla on treffit :) Iiks! Toivon että saan viettä munarikasta pääsiäistä ;) Ajattelin ehkä viedä mennessäni sinne juustoja ja viiniä.

Muita ruokia en vielä ole suunnitellu, riippuu siitä paljon huomenna tulee rahaa. Jotain kanaherkkua tekis mieli.

Pasha ja suklaakakku kuuluu ehdottomasti pääsiäisen ruokalistaan. Lapsille järjestän jonkun pääsiäisyllätyksen etsimisen sunnuntaina. Ja varmaan käydään mun vanhemmilla syömässä lammasta, nam!

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;23621547:
mäkin olen ateisti, mutta meillä juhlitaan kevättä ja lammasta vaan sattuu saamaan tällähetkellä hyvin kaupasta:p

Ja me otettiin ruokapiirin kautta lampaanpuolikas, se määki vielä edellisenä iltana siitä, kun se saatiin. Mutta, hengiltä se tosiaan piti ottaa.

Perjantaina mennään perinteiselle pitkäperjantain päivälliselle mun isän luokse. Lauantaina taas mun miehen vanhemmille. Sunnuntaina retkeillään sään salliessa. Maanantaina lopetellaan pääsiäisbrunssilla ystävän luona (toivottavasti uusi perinne:))
Taidan siis tänä vuonna päästä aika helpolla. Tosin retkelle ajattelin tehdä jotain herkkuja mukaan ja maanantain brunssillekin olisi tarkoitus jotain hyvää väkertää. En vielä tiedä mitä, mutta ehtiihän tässä selailla ohjeita. Huvittaisi nimittäin kokeilla jotain uutta:)

Veikkaan, että siskolla on tarjolla hirvenlihaa jossain muodossa. Ja poika haluaa paistaa makkaraa. Olemme siis sukuloimassa pääsiäisen, joten syömme mitä tarjotaan.

Meillä on ainakin valkosipulikermaperunoita ja mahdollisesti grillataan niiden kanssa vartaita (ostin broileria ja possun lihaa +herkkusieniä+paprikaa+kirsikkatomaatteja). Jälkkäriksi hedelmärahkaa. Stragonoffia ja perunamuussia on yhdelle päivälle ja pitsatarpeita löytyy myöskin.

Tänään sitten leivoin mustikka-valkosuklaa-limerahka-piirakan, tosin ei kyllä valkosuklaa tuossa maistu lainkaan, mutta joka tapauksessa tuli ihan hyvää =)

Yhteistyössä