Pääsiäisen ruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hyvää pääsiäistä!

Mitä te syötte tänään? Mulle ei tullut mieleen, että olisi pitänyt olla jotain hienompaa ruokaa. Meillä on silakkalaatikko uunissa, ja mies oli vähän pettyneen kuuloinen. Syötiin jo yhdet suklaamunat aamupuuron jälkeen, ja iltapäivällä syödään lisää, ja myös sitruunakakkua. Lapsille kyllä maistuu, ja yleensä teen sellaisia ruokia mitä he syövät mukisematta.

Kyllähän pääsiäiseen lammas kuuluu. Tänään on se päivä. Muutenkin pyhinä on kiva laittaa vähän juhlavampaa kun on aikaa ja riittää energiaa. Juomana viiniä, mikä on sekin harvemmin arkipäivän ruokajuoma.

Hyvää pääsiäistä sinnekin!
Meillä kävi toisin päin. Mies otti kanat sulamaan ja nyt ihmetteli, että tänään olis pitänyt syödä se juhlaruoka. Voihan sen syödä huomennakin. Ja voihan juhlaruoan tehdä tosissaan myös pelkällä jälkkärillä :)

Kyllähän pääsiäiseen lammas kuuluu. Tänään on se päivä. Muutenkin pyhinä on kiva laittaa vähän juhlavampaa kun on aikaa ja riittää energiaa. Juomana viiniä, mikä on sekin harvemmin arkipäivän ruokajuoma.
Kenellä riittää pyhinä ylimääräistä aikaa ja energiaa? Mulla ei ainakaan, kun karjanhoidon ja kotitöiden lisäksi koululaiset metelöi kotona ja jossain välissä on yritetty siivota, käydä isot ostokset kaupasta, yms. Nyt aterian päälle levätään ja kohta taas töihin.

Onhan se sun lampaasi suomalaista?!

Hyvää pääsiäistä. Meillä/minulla oli lounaaksi tänään juustoinen juureslasagne ja salaattia. Päivälliseksi laitoin uuniin kypsymään luullisen possun lihan juuresten kanssa.
Ei kai sitä pakko ole lammasta tai muuta pääsiäisruokaa syödä jos ei halua /tykkää.

Meillä oli pitkäperjantaina pääsiäisateria, tänäänki ollaan syöty niitä jämiä.
-pääsiäislammas päätyi paloina keittoon
-valkosipuli-kermaperunat
-lämminsavulohta
-broilerisalaattia

Kohta teen parsaa pekonikääreessä ja hollandaise-kastiketta.
Huomenna perusmättöä.

Yhteistyössä