Pääseekö Treellä viel rattaiden kans ilmaseks bussilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Juu, pääsee.
Keskiovista vaan sisään, mut mä kyl jään seisoon vaunujen kaa siihen kytävälle. en tohi jättää niitä yksinään siihen nakottaan.

Aa,onks siel jotenki erilaiset bussit?En nyt muista vaik joka esä käyn :D Täälä on penkki heti rattaiden paikan vieressä,eli voin vaik pitää rattaista kiinni ja istua.Tietenkin jos se penkki on varattu niin jään seisomaan..

Täälon erimoisia busseja. Osassa on penkit samassa tasossa vaunupaikan kaa ja siinä kyl voikin istua, mutta useimissa 8ainakin missä me matkustetaan) on ne vaunupaikan viereiset penkit (jokka on nenä vaunupaikkaan päin) korkeammalla kun se vaunupaikka.

Ja kyllä pääsee vanhempikin kun 3v vaunuissa ilmatteeks+se vaunuttelija. Myös kaikki alle 7v lapset pääsee vaunujen kanssa ilmatteeks matkustavan kaa ilmaseks sekä maksavan aikuisen seurassa ilman maksua.

Alkuperäinen kirjoittaja skakare:
Entäs länsilinjat?

Kaikilla busseilla Tampereen rajojen sisäpuolella on samat säännöt jos ne on tossa yhteistraffikki vaimikälie mukana (eli niissä on tollanen merkki http://www.tampere.fi/kuvat/5mfEY5Sfg/yhteistariffimerkki.jpg )

tkl:n sivuilta "Maksutta saavat matkustaa maksavan matkustajan mukana seuraavat alle 7-vuotiaat lapset, lasta lastenvaunuissa tai -rattaissa kuljettava yksi matkustaja, sekä pyörätuolimatkustaja yhden saattajansa kera."

Tampereella pääsee ilmaiseksi rattaiden kanssa TKL:n, Länsilinjan 50:n ja Paunun 71:n linjoilla ainakin, siis toki kun matkustaa Tampereen kaupungin sisällä, ei noihin lähikuntiin. TKL:llä on bussit yleensä matalalattiaversioita (samoin kuin 50 ja 71), toki poikkeuksia löytyy, mutta kuljettajalla on velvollisuus auttaa rattaat bussiin mukaan jos eivät muut matkustajat auta. Itse kuljen etelä-tampereelta, mutta käsittääkseni kaikissa Tampereen kaupungin sisällä kulkevissa busseissa saa mennä ilmatteeksi rattaille (kunhan kulkee Tre sisällä siis)

Alkuperäinen kirjoittaja katti:
Tampereella pääsee ilmaiseksi rattaiden kanssa TKL:n, Länsilinjan 50:n ja Paunun 71:n linjoilla ainakin, siis toki kun matkustaa Tampereen kaupungin sisällä, ei noihin lähikuntiin. TKL:llä on bussit yleensä matalalattiaversioita (samoin kuin 50 ja 71), toki poikkeuksia löytyy, mutta kuljettajalla on velvollisuus auttaa rattaat bussiin mukaan jos eivät muut matkustajat auta. Itse kuljen etelä-tampereelta, mutta käsittääkseni kaikissa Tampereen kaupungin sisällä kulkevissa busseissa saa mennä ilmatteeksi rattaille (kunhan kulkee Tre sisällä siis)

Ja siis käsitääkseni mitään ikärajoja ei ole, muuta kuin tuo alle 7v. Itse kuskaan 2v ja vajaa 4-vuotiaita.

Uusimmat

Yhteistyössä