pääseekö sossun asiakkaana helpommin terapioihin yms. kuntoutuksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Mä olen pidempään harkinnut ilmoittavani meidän perheen lastensuojelun asiakkaaksi.
Molemmilla meillä, minulla ja puolisollani on ahdhd, minulla diagnoosi, miehellä ei, mutta kyllä kaltaisensa tunnistaa. Minulla se on myös diagnoosista huolimatta hoitamaton, en ole saanut kokeilla eri lääkevaihtoehtoja, enkä kuntoutusta, vaikk lääkäri on sen tarpeen todennut.
Olemme sotkeneet raha-asiamme, ja olemme todellisessa velkakierteessä.
Ruuan saamme pöytään, mutta koko ajan nyt jo kymmeniä tuhansia oleva velka kasvaa kasvamistaan.
Kummaltakin puuttuu tietynlainen itsekuri ja itsehillintä, järkeä saisi käyttää enemmänkin.
Lapset ovat kyllä hoidettuja, mutta säännöllisten rytmien yms. noudattaminen on vaikeaa.

Onko mulla vain turha haavekuva, kun kuvittelen, että sossun asiakkaana (ei toimeentulotuki), saisimme asiat helpommin kuntoon?

Itse tiedostan kuitenkin täysin tilanteemme mahdottomuuden, ja pitkään olen yrittänyt saada muutosta aikaan, mutta mun rahkeet ei siihen yksinkertaisesti yksin riitä.

No minusta tilanteenne kuulostaa siltä että tarvitsette kyllä apua. Teet lastensuojeluilmoituksen teistä ja saatte ajan sinne ja siellä sitten ruvetaan katsomaan missä mättää ja miten siitä eteenpäin lähdetään asioita laittamaan kuntoon.. Luultavasti he varaavat sellaselle jollekki velkojenmaksusuunnittelijalle ajan teille myös jne.

Miksi et ole saanut apuja? Mulle lekuri kirjoitti lapun sopeutumisvalmennukseen, tarjosi COACH-yksilökuntoutusta sekä antoi heti reseptin lääkekokeilua varten. Lasten osalta kertoi, minne ottaa yhteyttä, jotta heidätkin voitaisiin tutkia (tod. näk periytynyt). Missä oikein sait diagnoosin? Oudolta kuulostaa.

sain julkisella puolella diagnoosin, yksi lääke todettiin tehottomaksi, eikä kukaan suostu maksamaan tai tukemaan coachingia, itse taas en pysty. jostain syystä muita lääkkeitä ei suostuta kokeilemaan.

Ei ainakaan yhtään helpommalla saa toimeentulotukea vaikka niin tiukilla on ettei rahat riitä.
Olen hakenut mm. lääkkeisiin,hammaslääkäriin.Hammaslääkärimaksut hyväksytään mikäli niitä on yksi.Jos käyt kaki kertaa saman kuun aikana hammaslääkärissä,toinen alkukuusta ja toinen loppukuusta,sitä loppukuuta ei hyväksytty.
Raha-asioihin ei ainakaan meillä ole tullut mitään apua joten itse olen skeptinen että apua saisi terapiamaksuihinkaan.Riippunee silti paljolti paikkakunnasta.

Mä olen jo puhelin kädessä, kahden vaiheilla soitanko, ja teen meidään perheestä ilmoituksen.

Mä vaan pelkään, että saan kuulla, että emme ole sellaisia, jotka voivat asiaakkaaksi päästä meidän tilanteessa.

Uusimmat

Yhteistyössä