Pääseekö kohdunpoistoon? ikää alle 30 ja lapsia 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kärsimystä koko elämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kärsimystä koko elämä

Vieras
Lapsiluku ei omasta mielestä ole täysi, mutta hedelmöityshoitoihinkaan emme pääse kun lapsia on jo 2. :/

Siksi menisin poistattamaan vehkeet, kun kärsin kovasti kivuista ja vuoto on Niagara-luokkaa.

Ei taida päästä, valitettavasti. Itselläni ikää 22v ja kaksi lasta ja oisin valmis menemään ko. operaatioon. Olen kuullut että pitäisi käydä psykiatrin juttusilla jne, joten odottelen vielä muutamia vuosia.. Ehkä tähän se kolmaskin lapsonen vielä haikaillaan..

Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
Ei taida päästä, valitettavasti. Itselläni ikää 22v ja kaksi lasta ja oisin valmis menemään ko. operaatioon. Olen kuullut että pitäisi käydä psykiatrin juttusilla jne, joten odottelen vielä muutamia vuosia.. Ehkä tähän se kolmaskin lapsonen vielä haikaillaan..

Siis olisit valmis operaatioon, mutta haikailet mahdolllisesti lapsesta...Olisiko tässä syy, miksei niitä tehdä noin nuorille?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis olisit valmis operaatioon, mutta haikailet mahdolllisesti lapsesta...Olisiko tässä syy, miksei niitä tehdä noin nuorille?

Minä kyllä ymmärsin hänen tekstin.
Ikää kun vasta 22v. niin vielä on niin paljon hedelmällisiä vuosia jäljellä, että se biologinen kello varmaan vielä muistuttelee itsestään. =)

Oikeesti!!!! Ei tervettä elintä tosta noin vaan poisteta! Naiset on kärsiny kautta aikojen kovista kuukautiskivuista ja erittäin runsaasta vuodosta. Kohdunpoisto tarkoittaa sitä, et naisella alkaa vaihdevuodet ja riski saada osteoporoosi kasvaa, eli susta tulis mummo alle 30 vuotiaana. Jotta näin ei kävis joutuisit syömään hormoneja koko loppu elämäs. Miksi nuoret ihmiset nykyään haluaa silpoa itseensä??

Itse sain poiston, ikää nyt 41v ja vuosi sitten tehtiin. Lapsia 3, kivuliaat ja runsaat kuukautiset riesana, aikaisemmin ei olisi onnistunut. Mutta silti kauheet kuulustelut, todella ärsyttävää...

Olen todella tyytyväinen ratkaisuuni.

Alkuperäinen kirjoittaja kärsimystä koko elämä:
Lapsiluku ei omasta mielestä ole täysi, mutta hedelmöityshoitoihinkaan emme pääse kun lapsia on jo 2. :/

Siksi menisin poistattamaan vehkeet, kun kärsin kovasti kivuista ja vuoto on Niagara-luokkaa.

Pääset, ota yhteyttä lääkäriin.

Mä pääsin ihan terveyskeskuksen kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmikki:
Oikeesti!!!! Ei tervettä elintä tosta noin vaan poisteta! Naiset on kärsiny kautta aikojen kovista kuukautiskivuista ja erittäin runsaasta vuodosta. Kohdunpoisto tarkoittaa sitä, et naisella alkaa vaihdevuodet ja riski saada osteoporoosi kasvaa, eli susta tulis mummo alle 30 vuotiaana. Jotta näin ei kävis joutuisit syömään hormoneja koko loppu elämäs. Miksi nuoret ihmiset nykyään haluaa silpoa itseensä??

Höpölöpö. Vaihdevuodet alkaa vasta sitten, jos munasarjat poistetaan.
Pelkkä kohdunpoisto ei niitä aiheuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
Kannattaa ennemmin käydä sterilisaatiossa ja lämpöpallohoidossa.
Kohdunpoisto on aina iso operaatio, ja siitä voi seurata muita ongelmia.

Niinku mitä ongelmia?
Mä olen ollut niin onnellinen kohdunpoiston jälkeen, ei ole tarvinnut murehtia vuotopäiviä..

Kohdunpoisto on nykyään helppo leikkaus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minä kyllä ymmärsin hänen tekstin.
Ikää kun vasta 22v. niin vielä on niin paljon hedelmällisiä vuosia jäljellä, että se biologinen kello varmaan vielä muistuttelee itsestään. =)

Biologinen kello ehkä, mut terveellä maalaisjärjellä: Jos en näidenkään kanssa tunnu jaksavan niin miksi tehdä kolmatta? Miksi kärsiä kuukausittain kovista kivuista, vuodosta ja jyrkistä mielialan vaihteluista? En siis NYT tahdo lasta mut jollen saa operaatiota niin ei tiedä mitä 10 vuoden päästä on mielessä.

Ei pääse, mä pyysin kohdunpoistoa niin eivät suostu vaikka mulla on veren hyytymishäiriö ja tosi rajuja vuotoja ollut koko elämäni ajan. Ainoastaan jonkun kasvaimen tms. takia voisivat poistaa. Kuulemma niin iso leikkaus että sitä ei tehdä pelkästään vuotojen takia. :/
Olisin ihan valmis luopumaan kohdustani.

Niin ja ikää 38 ja lapsiakin kohta 10

Mites olis hormonikierukka? Useilla lopettaa vuodon lähes kokonaan. Ainakin saisit aikalisän miettiä mitä tehdä jatkossa. Kohdunpoisto kuitenkin iso juttu, jos vaikka vauvakuume vielä myöhemmin tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä;18010374:
kaverille tehtiin kohdunpoltto, eli jokin uusi olikohan saksalainen hoitomuoto. parempi vaihtoehto kuin kohdunpoisto ja kivuttomampi. hän tosin sai sen vasta 4 lapsen jälkeen ja ikää yli jo yli 40v. ja tyytyväinen on ollut

Tässä lienee kyse lämpöpallohoidosta, mitä mullekkin yritettiin sterilisaation yhteydessä tehdä, mutta ei onnistunut.

Minulla ei ollut mitään vaikeuksia saada kohdunpoistoa 32 vuoden iässä ja vain yhden lapsen jälkeen. Syynä kohdunlaskeuma ja endometrioosi. Samassa hötäkässä joutuivat poistamaan toisen munasarjankin. Eikä mummota yhtään....päinvastoin pikemminkin.

Perinnöllinen sairaus joka voi aiheuttaa syntymättömän lapsen ja äidin kuoleman, jos äiti vielä 30-ikävuoden jälkeen raskautuu/synnyttää...
2 sektiota takana, kaksi perinnöllisen sairauden omaavaa lasta. Ikää äidillä 27v.

Alkuperäinen kirjoittaja riskisynnyttäjä;22056533:
Perinnöllinen sairaus joka voi aiheuttaa syntymättömän lapsen ja äidin kuoleman, jos äiti vielä 30-ikävuoden jälkeen raskautuu/synnyttää...
2 sektiota takana, kaksi perinnöllisen sairauden omaavaa lasta. Ikää äidillä 27v.

Eiköhän tätä kannata kysyä lääkäriltä.Mä sain kohdunpoiston runsaiden kuukautisten takia, vaikka hemppa oli hyvä.Tosin tätä ennen olin kokeillut hormonikierukkaa; siitä seuras raskaus ja keskenmeno tapahtui raskauden puolivälissä, lämpöpallohoito epäonnistui, cyklokaproniakin kokeilin.Munasarjat mulle jätettiin ja hyvä niin, kun ikää 42v.Koska leikkauksesta vasta hyvin vähän aikaa, niin vielä en osaa ajatella, mitä elämä on ilman kuukautisia=)

Yhteistyössä