Päänsärky, raskausmyrkytyskö??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
34. viikolla mennään, kolmas raskaus. Viime yönä heräsin kovaan päänsärkyyn, tuntui kuin pää olis haljennut. Otin panadolin, ei mainittavaa apua. Särky jatkuu edelleen. Verenpaineet ja pissa olleet tähän asti ok, eikä aikaisemmissa raskauksissa ole raskausmyrkytystä ollut. Päänsärky vaivaa vieläkin, ei tosin yhtä kovana kuin yöllä.
Voikohan tämä olla oire raskausmyrkytyksestä, vai jotain muuta...? Jännityspäänsärystä olen kärsinyt vuosikaudet, se vaan alkaa mulla yleensä niskasta kun tämä tuntui enemmän ohimoilla ja silmien takana.

Ei ainakaan raskausmyrkytys,jso kaikki nuo mainitsemasi asiat todella ovat ok.

Missä asennossa nukuit?Vauva voi painaa isoja verisuonia,,jolloin voi olla sitten päänsärkyäkin,,

Ei välttämättä ole raskausmyrkytys, mutta tarkkaile vointiasti! Itse sain raskauden loppupuolella 2 aivan JÄR-KYT-TÄ-VÄÄ yöllistä päänsärkykohtausta. Siis ne oli niin tuskaisia, että ajattelin pään räjähtävän. Lisäksi verenpaineet olivat muutaman kerran loppuraskaudessa koholla, mutta pissa aina puhdas, joten se ei edennyt myrkytykseksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ainakaan raskausmyrkytys,jso kaikki nuo mainitsemasi asiat todella ovat ok.

Missä asennossa nukuit?Vauva voi painaa isoja verisuonia,,jolloin voi olla sitten päänsärkyäkin,,

Kyljeltään heräsin tuohon särkyyn. Tosin selällään tulee jonkun verran nukuttua, pitkiä aikoja ei pysty.
En toki tämän hetkistä tilannetta voi tietää, mutta vajaa pari viikkoa sitten viimeksi katsottu verenpaine ja pissa.

Mulla myrkytyksessä oli ihan järkyttävä pääkipu ja oksensin ihan kaiken minkä söin. Turvotus kanssa nousi yhden yön aikana sellaiseksi että yhdetkään kengät ei esmes mennyt jalkaan enää. Edellisellä neuvola käynnillä ei ollut mitään viitteitä tuosta. Mulla tosin olikin paha raskausmyrkytys, lapsi jouduttiin leikkaamaan kiireellisellä sektiolla rv 29. Mun tila romahti niin nopeasti ja olinkin sitten teholla monta päivää. No nyt kuiteskin kaikki ok ja tuo vaan kurja muisto.

Mut mene varmuuden vuoks tarkistuttamaan pissa neuvolaan, ei se pahasta ainakaan ole jos pääkipu jatkuu.

Minulla oli raskausmyrkytys. Näetkö "tähtiä"? Soita neuvolaan ja mene käymään. Myrkytys voi tulla pikku hiljaa tai sitten "salamana" ja sen kanssa saa kyllä olla varuillaan. Parempi katsoa kuin katua! Vointeja. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Minulla oli raskausmyrkytys. Näetkö "tähtiä"? Soita neuvolaan ja mene käymään. Myrkytys voi tulla pikku hiljaa tai sitten "salamana" ja sen kanssa saa kyllä olla varuillaan. Parempi katsoa kuin katua! Vointeja. :)

Ei näy tähtiä, nyt vaan tuntuu että valo ja kovat äänet pahentaa. Ei kait tässä nyt migreeni ole vielä iskemässä. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Ei näy tähtiä, nyt vaan tuntuu että valo ja kovat äänet pahentaa. Ei kait tässä nyt migreeni ole vielä iskemässä. :/

Siltä se kyl kuulostaa. Mut jos epäilyttää niin kannattaa tarkistaa.