pään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heijaaminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heijaaminen

Vieras
Moro. Mulla on kaks ja puoli kuinen vauva. Kovasti välillä äheltää ja kipristää masussa.... tähän liittyen olen huomannut, että hän heiluttaa päätään puolelta toiselle, usein kun röyhy on tulossa. Samoin hän heiluttelee päätään kun yrittää saada unta kiinni. Kai tämä on ihan normaalia? En ole kovin huolissani, mutta olin täältä palstoilta joskus lukevinani, että tuo pään heijaaminen voisi olla myös merkki jostain....? Onkos teillä tietoa?

Älä huoli, on varmaan ihan normaalia. Tai ainakin tovon että on normaalia, koska meidän 2kk vanha tyttö myös päätään heiluttaa puolelta toiselle, varsinkin kun unta odottaa. Monesti teen niin, että otan sit syliin jolloin päätä ei voi enää sillä tapaa heijata, jolloin nukahtaa välittömästi. Se on varmaan tuon ikäisillä se ainoa vaihtoehto (käsien ja jalkojen heiluttamisen ohella), tuoda esille erikoiset tilanteet (siis myös itkun lisäksi). Kun ajatellaan, ettei esim. paljoa pysty edes asentoa vielä tuossa iässä muuttamaan, kääntää siis vaikka kylkeä tai kääntyä mahalleen.

Meillä myös poika heijasi päätään vielä paria kuukautta venhempanakin. Taisi olla ihan normaalia, se jäi sitten pois. Kai se liittyy jollain tavalla kordinaation kehittymiseen.

Yhteistyössä