Pääkipu raskaana ollessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu

Vieras
Kellään kokemusta kovasta (?) pääkivusta raskaana ollessa?
Viikkoja n.12 ja jonku viikon ajan ollut oikeastaan joka päivä inhottava pääkipu, joka alkaa joskus päivän ja iltapäivän välillä ja kestää siihen asti, et menee nukkuun tai siis nukahtaa. aamulla päänsärkyä ei ole.

niskat, hartiat ym ei tunnu olevan jumissa, tosin olen liikkunut huomattavasti vähemmän nyt kuin normaalisti, niin jos se sitten kuitenkin vois osittain aianki jothtua tuosta vähästä liikkumisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
voisi kieliä verenpaineen noususta, varsinkin kun pahenee illalla: mene neuvolaan!

pari vkoa sitte neuvolassa verenpaine oli vielä ihan normaali.. mut voihan olla, et sen jälkeen noussut.. ?? lisäksi jonku verran huimaa.. nää molemmat, pääkipu ja huimaus, passaavat kyllä verenpaineen nousuun ja mahdolliseen hartiajumiin.

niin minäkin olen lukenut, että voi olla raskaan ollessa, minulle ei kuitenkaan aiemmissa raskauksissa ole ollut, siksi ihmeissäni olen...

kuuluuko muuten tuohon verenapine-päänsärkyyn, et särky tai paine päässä pahenee, kun pään laittaa alaspäin? tietääkö kukaan?

Minulla on ollut nyt n. rv 10 lähtien päänsärkyä lähes päivittäin. vko:lla 13 sain lääkäriltä lääkkeet. Lisäksi pari kertaa oon ollu tiputuksessa saamassa lääkettä ku ei oo helpottanut. Mene lääkäriin, ne antaa lääkkeet. ei siitä kannata kärsiä. Raskausajan migreeni on inhottavaa.. Nyt siis rv 16 ja pääkipu jatkuu, onneks ei enää päivittäinen riesa.

Mulla oli ennen puoltaväliä inhottavia särkyjä. Neuvolassa ja neukkalääkärissä sanoivat että saattaa olla aivan hormonaalista ja joillain on raskauspäänsärkyä. Se kyl helpotti ajan myötä.

Mulla oli koko ajan migreenityyppistä päänsärkyä ilman mitään "syytä". Verenpaineet, hemoglobiini, maksa-arvot, uraatit, protskut kaikki ok. Akupunktio auttoi. Ja se että itse painaa peukalon "hankaan" kun oikein jäytää. Kipu tuntui ikään kuin silmien takana. Syyksi väitettiin hormoneja.
Kuulemma raskausaikana silmän linssi muuttuu, josta voi aiheutua päänsärkyä. Luulisin tätä ainakin osasyyksi omaan hedariini. Toivottavasti saan joskus vanhat silmäni takaisin, hedari onneksi jäi synnytyssaliin.

Yhteistyössä