pää alaspäin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marrasmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marrasmamma

Vieras
Nyt viikkoja täynnä 30, vauva kääntynyt jo pari viikkoa sitten pää alaspäin. Voiko ennustaa synnytyksen alkamista aikaisemmin? Kolmas lapsi tulossa, edellisistä jo aikaa ettei oikein muista. Nuorin syntyi viikolla 38 mutta kääntyivasta 33 viikolla.

No ei ainakaan täällä ennustanut, nyt rv 40+1. Ja rv 25 kääntyi pää alaspäin, eikä siitä ole asentoaan muuttanut. En ole muutenkaan kuullut että se mitään tarkottaisi - paitsi sitä onnellista asiaa ettei ole perätilassa (tosin joillain voi kääntyä vielä rv 35 tienoilla väärinpäin)...

Meillä on ollu rt:ssä rv 23 asti ja nyt ollaan viikolla 33. En kyllä usko että asialla on vaikutusta, mutta olo on jo nyt tosi pullea että toivottavasti syntyis hieman ennen LA:a.

Meillä on ollu rt:ssä rv 23 asti ja nyt ollaan viikolla 33. En kyllä usko että asialla on vaikutusta, mutta olo on jo nyt tosi pullea että toivottavasti syntyis hieman ennen LA:a.

Olen rv 32+ ja vaavi on täälläkin jo pää alaspäin. Miten on, oletteko muut huomanneet että maha on laskeutunut samalla? Mulla on ihan selvästi jo mahareppu alempana kuin ennen, painaa istuessa jo reisiä. Pelottaa ennenaikainen synnytys...

Meillä lapsi ei ole vieläkään kääntynyt pää alaspäin, vaikka viikkoja on jo 34. Ja sairaslomalla olen ollut rv 30+ alkaen, kun on lääkärin mukaan ennenaikaisen syntymisen riski, kun supistukset ovat alkaneet avata paikkoja. Eli eipä tuolla kääntymisellä tosiaan valitettavasti taida olla vaikutusta synnytyksen ajankohtaan. Toisaalta tosiaan perätilan riski on pieni, itseäni vähän pelottaa, ettei vauva aio kääntyäkään...

Täälläkin vauva kääntynyt samoilla viikoilla, esikoinen myös ja meni yliaikaiseksi. En ole kyllä kuullut, että tuo kääntyminen vaikuttaisi siten, että lapsi syntyisi aikaisemmin(?)

Yhteistyössä