P.O.P.:n myymälässä nähtyä ja kuultua....

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ekotekoonin
Ja sen minä sanon että jokainen taklaa tyylillään, mutta sitä minäkin joskus ihmettelen että "miksi ihmeessä lapselle ""pitää" ostaa jotain epämukavaa/epäkäytännöllistä, monesti syy on siinä että äiti haluaa vain näyttää muile että hei kattokaa nyt meijän piltillä on nyt tämmönen haalari ja maksoi niin ja niin paljon ja mukavuus kaikkea muuta.:D Sori äitit vain joile tämä ulkoinen juttu on niin tärkeää.. sori sori sori. Itse kannatan ajatusta ekologisuudesta ja kannan korteni kekoon ostamalla kirpparilta käytettynä hyvää ja laadukasta vaatetta, en osta uutena en todellakaan, minun ei tarvitse kenellekkään näyttää että kato ku menee hyvin.. parempi vain ettei kukaan tiedä kuinka hyvin menee.;) Että kannattaa olla ekoihminen, säästyy luonto ja rahat ihan oikeasti, näin meidän on helpompi hengittää.;) Kaikki äitit jotka kannattaa kierätystä saa tästä sydämen <3 <3 <3 <3

"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja clögmnöcf;24851236:
Älä valehtele, Popin vaatteet ei mene miksikään. En ole varmasti ikinä nähnyt nyppyyntynyttä popin vaatetta, vaikka kirppareita koluankin. Se puuvilla vaan on sellaista ettei nyppyynny.
Joten lopeta se turha metelöinti, ihmeellistä käyttää energiaa tuollaiseen haukkumiseen.
No on se kumma kun meiltä löytyy sellaisia kaapistakin :/

"joo"
Minä taas ihmettelen vanhempia joiden lapset kulkevat esimerkiksi röyhelöhameissa ja saappaissa ja untuvatakissa kauppareissulla viikonloppuna. Meidän muksulla on tasan kaksi talvihaalaria, toinen on pop, toinen on ticket. Ovat kovassa käytössä. Minkäänlaisia hienostelu tai kauppavaatteita meillä taas ei ole, mielestäni tarhaikäinen ei tarvi juhlatakkia tai mokkasaappaita.

nooo
joo ei mulla ole mitään pop vaatemerkkiä vastaan...mutta minä vaan olen tehnyt tuollaisen huomion kirppareilla. Ja mistäkö tiedän että ovat olleet vaan yhdellä lapsella...täälläpäin on usein sellaisia mml sun muiden kirppareita joissa ihmiset itse myy lastensa vanhat vaatteet pois, joten käyttäjien määrä tulee usein jopa myyjän suusta (oli meidän pojalla...). Minä olen sitä mieltä että ne ei ole laadukkaita, vaan kuluneen näköisiä vähällä käytöllä, verrattuna esim juuri marimekon vaatteisiin. Samoin esim småfolkia en ole itse ostanut (uutena lapselle saanut), koska jo ekan pesun jälkeen ne on näyttäneet käytetyltä siis hieman nuhjuisilta.

Alkuperäinen kirjoittaja clögmnöcf;24851236:
Älä valehtele, Popin vaatteet ei mene miksikään. En ole varmasti ikinä nähnyt nyppyyntynyttä popin vaatetta, vaikka kirppareita koluankin. Se puuvilla vaan on sellaista ettei nyppyynny.
Joten lopeta se turha metelöinti, ihmeellistä käyttää energiaa tuollaiseen haukkumiseen.
Kylläpäs menee. Meillä on yksi PoPin vaate, jossa on pesunukkaa :eek: Ei itketä silti.

Ksantippa S.
Minun kokemukseni on, että P.O.P:n vaatteet ovat ihan samanlaisia kuin marimekot ja muutkin suunnilleen saman hintaluokan vaatteet. Merkkiä enemmän ratkaisee värjäysmenetelmä. Painokuvioitu trikoo haalistuu nopeasti, raidallinen (siis sellainen, joka näyttää nurjalta puolelta samalta kuin oikealtakin) kestää pesusta toiseen.

"vieras"
mä raskin lopulta ostaa pop -tunikan. No se oli eka iso,m joten se oli muutaman kk kaapissa. Sitten otettiin käyttöön ja kas! Toinen hiha kutistui pesussa 5cm! Olis riipinyt jo sekin ,että ylipäätään kallis paita kutistuu, mutta että kutistuu hihat eri mittaiseksi. En voinut palauttaa, kun en edes muistanut koska olin ostanut, yli 6kk aiemmin.

Huonoin ostokseni oli kuitenkin molon paita, kaunis kuin mikä, mutta vaikka pesin vaalean paidan vaaleitten seassa oiekassa lämpötilassa (ja mä olen hysteerisen tarkka pyykinpesijä!) niin se värjääntyi ekassa pesussa harmaaksi. 40 euron paita. Siinä oli musta kauluksen reuna, eli todennäköisesti värjäsi itse itsensä. Katsoin sitte, että siinä oli 10% elastaania, ja sehän onb just se, mikä oikein imee itseensä kaikki värit. No, olipa saatanan kallista, kertakäyttöistä elastaania...

Enää en osta näitä "merkki"vaatteita. Henkkamaukat kestää, kestää ja kestää, myös ne "muoviset" painokuvat saa pestä kuudessakympissä! Ja heitää kuivausrumpuun.

äitix1
Täytyy kyllä sanoa, että oikein ihmettelen tätä ketjua juuri koskien popin vaatteiden laatua tai lähinnä sitä, että sitä niin kovasti moititaan. Meillä on pojan vaatteet 95 % popin. Olen ostanut niitä, koska ne miellyttävät ulkonäöllisesti ja ovat hyvälaatuisia olleet meidän käytössä. Pesen yleensä aina kaikki vaatteet 40 asteessa, koska ovat tulleet siinäkin puhtaaksi enkä jaksa erotella 40 ja 60 asteisiin, kuivausrumpua meillä ei ole vaan kuivaan narulla. Muutama vaatekappale meillä on nopeasti hajonnut saumoista ja ne olen vienyt takaisin liikkeeseen ja saanut valita toisen vaatekappaleen tilalle. Ihmettelen vain, että niin erilaisia kokemuksia samasta merkistä.

Velourhousujen kohdalla olen huimannut, että laadussa ei eroa esim. Lindexin veloureihin, jotka hintaansa nähden yllättävän hyvälaatuisia, nämä ostankin nykyään aina Lindexistä. Ulkovaatteet meillä aina poppia ja ostinpa myös tuon parjatun farkkukankaasta olevan haalarin ensi talveksi enkä huimannut sen olevan mitenkään jäykkä tai hankala.

[QUOTE="vieras";24850973]En ole ikinä nähnyt ainuttakaan lasta, minkään ikäistä, joka olisi mielellään sovittanut toppahaalaria lokakuussa ja kehunut mukavaksi päällä.[/QUOTE]

Meillä on sellainen! 5,5-vuotias poika han mielellään sovitti haalaria syyskuussa, ja totesi sen olevan loistava supersankarin talviasu.

Mutta haalari olikin Lassietecia, joten ehkä poikakin on viallinen?

Yhteistyössä